Het gaat weer niet goed met Pablo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Het gaat weer niet goed met Pablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:21

Het leek juist zo super te gaan. Hij liep echt super goed. Donderdag 14 maart heb ik er weer voor het eerst op gezeten en de zaterdag erna met een onderlinge wedstrijd met maar 2 dagen voorbereiding heeft hij een m1 proef gelopen met 171 ptn (hadden er wel 10 minder gemogen) en een tweede plaats. Dit als voorbeeld hoe goed hij liep. Hij leek echt helemaal blij met zijn zooltjes. Maudje heeft hem laatst ook nog gezien en zij zei nog dat hij zo mooi ruim liep.
Afgelopen donderdag heb ik nog geweoon gerden. In de middag heeft hij de Rhinoprik gehad en daarom heeft hij vrijdag en zaterdag vrij gehad en is alleen maar een paar uurtjes op wei geweest.
Zondag viel me op dat er iets was met zijn manier van lopen. Ik kon het alleen niet vonden wat het was. hij had geen dikke benen, geen warme plekken en ik heb hem even aan de longe gedaan maar ik zag geen onregelmatigheid.
Gisteren wilde ik hem van wei halen en toen zag ik meteen dat het foute boel was. Hij stapte heel onregelmatig met zijn achterbenen. En op het harde richtig de stal wou hij eigenlijk niet lopen en vooral zijn rechterachterbeen niet belasten. Omdat hij echt flin kkreupel was heb ik meteen de DA maar gebeld. 's Middags is er een DA gekomen.
Het zit deze keer niet in zijn hoefjes. Met de buigproef op het onderbeen reageerde hij normaal, geen afwijkingen te zien maar met de buigproef waar het spronggewricht wordt meegenomen reageerde hij heel heftig. Werd er meer kreupel op ipv dat hij na een paar passen verbeterde.
Hij had duidelijk pijn.
Een tijdje geleden toen hij ook kreupel was heeft Henk ook zijn benen bekeken en toen viel het hem ook op dat Pablo gevoelig was bij zijn spronggewrichten. Maar omdat hij toen voor kreupelde en achter gewoon goed liep hebben we daar verder niets mee gedaan. De DA die gisteren kwam (collega van Henk, ook paardenarts) wist niets dat henk dat was opgevallen maar nu heeft Pablo dus pijn bij zijn spronggwericht.
Donderdag gaan we foto's maken om te kijken of er op de foto's iets te zien is. Het kan namelijk spat zijn.
Maar ik wil niet op de zaken vooruit lopen maar ik ben echt wel bang dat hij inderdaad wat heeft.Zou ook wel verklaren waarom hij zo vaak vaag kreupl was aan zijn achterbenen de laatste tijd (naast de hoefkneuzingen natuurlijk).
Willen jullie maar weer duimen voor ons? De vorige keer heeft dat goed geholpen.
Ik vind het zo moeilijk om Pablo zo te zien staan. Gisteravond wilde ook echt nog niet op zijn been staan en zelfs een wortel moest ik hem brengen terwijl normaal niet weet hoe snel hij er bij moet zijn als er wat te snaaien valt.
En uitgerekend nu krijg ik een soort buikgriepje, ik ben al vanaf gisteravond aan het braken en voel me dus best beroerd. Ik hoop dat ik me straks wat beter voel want ik ben nu nog niet op stal geweest dus ik weet niet hoe het nu met Pablo is en hij staat daar maar in zijn stal terwijl de rest lekker op wei staat.


Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:27

Sterkte jullie tweetjes...
ik weet inmiddels hoe het is als je paard de een op de ander keer weer wat vaags mankeert Boos!


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:00

Eh bah katrien.... Het houdt echt niet op he....
Huilen Verdrietig Ik hoop niet dat dit weer een voorspelling is voor Omar en mij....
Sterkte en ik zal weer voor je duimen!

:evaw:

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:25

Jeetje... het zal toch niet?

Nou, laten we hopen dat hij zich alleen een beetje verdraaid heeft en dat dit binnen een paar dagen over is.

Wat een ellende voor jullie, het is niet eerlijk. Boos!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 14:38

Hey wat naar zeg voor jou en Pablo! Ja tell me about it..Die van mij staat ook zielig kreupel te zijn, het is zo zielig om ze dan zo te zien staan met pijn! Heb je geen pijnstilling gekregen van de DA? Ik zal in ieder geval voor je duimen! Sterkte ook met je buik!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 18:57

Jeetje...
Ik duim heel hard voor je dat alles goed is. Heb met Aldira nadat ze afgekeurd was op de buigproef ook heel erg in de rats gezeten om de benen maar daarna liep ze prima, en dat doet ze nog steeds.
Dus wie weet, is het deze keer bijvoorbeeld van een trap van een ander paard ofzo. En heeft het niks te maken met de vorige onregelmatigheden.
Duim duim duim Knipoog

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:04

En ik duim mee! Knipoog Veel succes en hopen dat het goed afloopt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:05

He bah wat naar zeg! ik zal natuurlijk duimen!!!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:22

He verdorie.. Beide in de lappenmand.
Ik hoop dat jij snel weer beter bent, maar ik hoop vooral dat Pablo zich "gewoon" eventjes verstapt heeft en dat het niets ernstigs is.
Ik duim voor je hoor!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:31

veel sterkte!!
mijn ponytje is sinds vandaag ook weer kreupel!! dat houdt ook nooit op! hij heeft hele gevoelige benen

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 19:54

O, wat balen nu weer! Scheve mond Ik wens je echt heel veel sterkte met hem en zal voor je duimen hoor!
Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:06

Bedankt voor jullie reacties!
Een vriendin van me heeft vamiddag eventjes met hem gestapt maar omdat hij niet echt op zijn voet wilde gaan staan maar wel druk werd omdat hij de wei in wou en er graafmachines in de buurt bezig waren heeft ze hem maar kort met hem gestapt. Groot gelijk.
Vanavond heb ik even hooi gegeven en zemeltjes en nog een rondje gestapt. Hij liep nog echt niet fijn maar was wel blij zijn stal uit te mogen. Hij had overal slaapvouwen dus hij ligt veel, ook te zien aan de vlekken.
En ik hou alweer een kopje bouillon binnen dus ik voel me morgen vast wel beter.
Ik hoop echt dat Pablo zich gewoon heeft verstapt en dat er op de foto's niets te vinden is.
Ik wou dat ik het nu al wist.

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 21:33

Ik had het natuurlijk al gehoord op de praktijk dat Pablo weer niet helemaal in orde is, ik vind het echt rot voor jullie, ik hoop voor je mee dat de foto's goed zijn donderdag, hoelaat moet je er zijn (heb nog niet voor donderdag in de agenda gekeken), misschien zie ik je nog, hopelijk vind hij het rontgenen nu niet zo eng.

Beterschap voor jullie allebei !!

Groetjes Siggy

Who can say
where the road goes
where the day flows
- only time

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:06

We moeten om 14.00 uur op de praktijk zijn. Volgens Bert kon ik gewoon met Pablo er naar toe wandelen dus dat doe ik ook. Ik hoop inderdaad dat hij zich nu wat beter gedraagt met het röntgenen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-04-02 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:13

Jeetje, jullie portie pech zou nou toch zo onderhand eens op moeten zijn.... Sterkte maar weer, ik duim voor je...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 09:51

Ik ga heeeel hard voor je duimen dat het allemaal goed komt. Dat het idd gewoon een klap is geweest van een mede weidegenoot.

Aan de andere kant is dit misschien de oplossing van alle problemen die hebt met hem het is niet leuk. Maar zo weinig dat je echt aan rijden toe komt is ook niet goed Huilen er is echt wat mis. Arm dier Verdrietig .

SUCCES Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 11:59

Nee hè, wat een vervelend nieuws nou weer! Natuurlijk ga ik voor je duimen, heel erg hard, je verdient dit niet...Al die pech.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 11:32

ja dat ken ik. mijn paard heeft ook spat en loopt ook voor niet goed.
ik heb van de da voor de spat een zalf en een bepaalde pijnstiller gekregen. nu loopt ze achter weer als een tierelier, maar voor blijft tobben (ze is ook drachtig).
het kan dus wel beter gaan. het gaat alleen niet weg.

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 13:34

Heel heel echt heel veel sterkte ik wacht hier hoe het is gegaan. Ik hoop echt dat het geen spat is. Wij hebben er een paard om in moeten laten slapen en dat gun je niemand. Heel veel sterkte.

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kascar, rayoow en 107 bezoekers