Ik wordt helemaal gek van mijn kitten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Ik wordt helemaal gek van mijn kitten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 13:20

2 weken geleden heeft bij ons de kleine rode kater Garfield zijn intrede gedaan.
Angstig de eerste nacht, los aan het komen de tweede nacht, kuste me smorgens wakker en ok het was al duidelijk dat dit geen angstig kittentje zou worden.

De nachten erna werd die logischerwijs steeds erger, s'avonds moesten we voor het slapen gaan spelen, anders zou die wel even mijn tenen eraf bijten hoor Tong uitsteken
Half uur spelen en dan lekker slapen, smorgens om half 7!!!
Moest dit ritueel herhaald worden, gelukkig duurde het maar een kwartier en dan ging die weer slapen.

Tegenwoordig terroriseert die mijn oudere katten die ook op mijn bed liggen, 3 in totaal, ik spelen, Syl spelen iedereen spelen!! Klaar....mijn arme siamsmeesjes Haha!

Maar ondanks uren slaaptekort nog steeds erg blij met kleine Garf.
Alleen heeft die nu een eetverslaving ontwikkeld, alles is lekker en alles is goed....en eet Syl niet altijd in haar pauze boterhammetjes kaas of ham?
Altijd deelbaar toch?

Dus als ik binnen kom maakt die eerst nog even mijn jongste oosterling gek....maar ok, die kan het hebben, ding is pas 2 en ene half.
Daarna mij.
Hij is nu zonder te overdrijven al 12 keer! tegen mijn been aangeklommen, ik zit netjes mijn mail en Bokt natuurlijk na te kijken, en owowowow er ligt nog steeds een boterham met kaas, en hij is zo zielig, want hij krijgt nooit wat te eten en geen aandacht en tsja....een in spijkstof gehuld been is dan geweldig.

Je kan er tegen slaan, je tanden erin zetten en ten slotte je nagels er in gooien en je omhoog trekken, helemaal naar boven...AU...13de keer...
Dus nu zit die weer voor mijn beeldscherm, afentoe schuif ik hem weer eens opzij, zet hem op de grond en twee tellen later zit die er weer voor of gooit zich weer braaf omhoog tegen mijn been aan.
En nu heeft die mijn lichtgevende muis ontdekt....zucht.....

Kan een kat ADHD hebben? Haha! Tong uitsteken Knipoog

De hele tijd ben ik aan het deleten en doen omdat die wer zo nodig op mijn toetsenbord moet wandelen.

Verder is die nog wel mijn knuffie hoor, hij moet alleen even wat vriendjes van zijn eigen leeftijd gaan zoeken Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"


MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:27

Zo was mijn kitten ook, erg ondeuegend, en als hij vond dat het hem niet beviel liet ie je dat ook graag merken!
Maar tegenwoordig is hij veel rustiger geworden, NOG STEEDS ONDEUGEND!! .. Maar handelbaar zeg maar!! Tong uitsteken .. Alleen, hij likt mn gezicht altijd helemaal af ' s ochtends als hij eten wil.. Bloos Ben bang dat dat z'n ochtendritueeletje blijft!! Schijnheilig

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:32

In m'n been klimmen hebben die van mij nooit gemogen. Ik greep ze in het nekvel, voorpootjes van de grond en even kort (niet te ruw) schudden. als dat niet werkt een waterpistooltje in je hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:36

daarom nemen wij ook 2kittens Haha! .nog 30 nachtjes slapen

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:37

Ik heb er op dit moment 4 in huis.
Vorig jaar vond ik 2 kittens in huis al een ramp en 4 doe ik NOOIT MEER!!!!!!!

Alleen als ze slapen zijn ze lief.
Als ik slaap, zijn zij niet lief.
Ik heb dus al 2 kasten ontruimd omdat zij dat anders wel voor mij doen.
Gisterenochtend hing een schilderij helemaal scheef, planten heb ik al jaren niet meer in huis door alle katten, bij veel kasten zitten touwtjes aan de deuren om ze dicht te binden enz enz...

Af en toe loop ik ook naar buiten als ze zo'n gekke bui hebben want ik ben bang dat ik ze anders wat aan doe...

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:39

Ik word wel 'angstig' van jullie verhalen hier hoor!
Vanavond ga ik nl. mijn 2 poezen (kittens, 8 weken + 4 dagen oud) ophalen!!

(De plantenspuit is al in huis hoor!)

Life isn't about waiting for the storm to pass...it's about learning how to dance in the rain!!!
[ITP] 25 september 1993: de dag dat ik mijn Imago kocht! [ITP] En ook Imago is op kamers in Uddel gegaan!

<3 Imago <3 R.I.P.....25-09-1990 - 19-06-2014

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:41

Och ik vond het heerlijk toen die van ons klein waren... maar die van ons komen niet boven en gaan ook naar buiten. Ze hielden elkaar wel bezig, en wij speelden er ook veel mee. Bovendien hebben we een bijkeuken waar ze even inkonden als het in de kamer even niet kon, en daar sliepen ze altijd, dus dan gingen ze rustig zitten wachten tot ze weer in de kamer mochten...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 13:45

Ik sluit ze wel eens in de badkamer op. Daar kunnen ze niet zoveel kapot maken en dan heb ik even tijd om de ravage weer op te ruimen.
Moet je eens proberen om te stofzuigen of dweilen met 4 kittens (en 3 oudere katten) in huis... Clown

Maar het is ook wel een heerlijk gezicht als ze aan het spelen zijn en in volle vaart het huis door gaan en aan het worstelen zijn.
Alleen hoeven ze van mij niet over de banken te raggen en over de kasten, keuken, buro...
Maar waarschijnlijk maakt dat het zo leuk Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:11

Marije, hoe kun je nou zeggen dat ze niet lief zijn? Schijnheilig
Ze zijn geweldig!!! Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:14

Onze kleine Luna was ook heel erg. Calvin is nu bijna 11 maanden en die is nog zo gek als een deur. Die wil altijd bezig gehouden worden. Laatst heb ik de rollen omgedraaid en heb zelf ADHD gedrag vertoond. Na een half uur dollen zat meneer te hijgen al seen hond en kon hijamper meer lopen. De hele dag is hij verder poeslief geweest Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:30

Haha, ik heb mijn kleine poessie ook al meerdere malen vervloekt. Wat een klein sekreet. Ze hangt me boven in het behang (zie profiel), ik kan haar niet aaien of ik heb twee poten in mijn hoofd, echt tsjak, zo snel is ze Scheve mond

Volgende keer neem ik een kat van minimaal 1 jaar oud
Nog een maandje of 8, dan is ze wel wat gekalmeerd hoop ik. Maar ik vind 'r wel lief hoor Haha!

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:37

Wij hebben ooit 3 kittens gehad.Ik weet het nog goed .Dat was letterlijk de gordijnen in achter elkaar toen hadden we nog houten roede's daar liepen ze over en gingen via het andere gordijn weer naar beneden Haha! .We hebben wel een jaartje gewacht met nieuwe gordijnen kopen.Maar toen ze eenmaal groot waren en naar buiten konden waren ze wel heel braaf hoor.Ze konden tot hun dood toe eigenlijk zo tegen elkaar aan slapen.En omdat het twee zwarte en een schilpad waren moest je soms goed kijken hoeveel katten er nu echt lagen.
Vroeger hadden we 8 katten in huis en dat ging altijd heel goed.Nu heb ik er 1 1/2 maand geen en ik mis me kat zo.Vandaar dat ik voor het eerst in mijn leven katten gekocht heb, 2 ragdolls nog wel.Voel me nu wel een super kakker hoor ,met mijn 2 katten van kampioens afstamming Lachen .Ach als ze maar lief zijn.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:48

Wij hadden een nest van 5. Die hielden mekaar dus lekker bezig. het enige wat wij minder vonden is dat ze tegen de muren omhoog klommen, en in de plantenpotten kropen om daar lekker te gaan zitten .... poepie doen. Gelukkig gingen ze daarna vrij snel op de bak Lachen

Verder lagen ze in de pannen te slapen. Ze konden de pannenkast in via de onderkant, daar is een smal spleetje waar ze dus doorheen konden.

Maar oh wat waren ze schattig!! (Maar ze hielden elkaar dus bezig he, dat scheelt!)

:D

Tancreda4

Berichten: 24019
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 14:50

Een tip voor een goede nachtrust: De kat gewoon opsluiten! Onze katten mogen niet naar boven snachts, omdat ze idd midden in de nacht dan vaak een ADHD bui krijgen... Kruimel wordt opgesltoen op zolder (met eten, drinken, en een kattebak), eentje gaat naar buiten, eentje moet in de woonkamer blijven en twee worden in de bijkeuken opgesloten. Heeeeeeeeeerlijke nachtrust zonder vervelende te actieve katten!


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:32

Die van ons zitten idd ook beneden s-nachts. Ze krijgenaltijd de dolle ren op de meest gekke momenten. De maine coon spint keihard en gaat lopen miepen (zielig mauwen) als hij geen aandacht krijgt. De birmanen gaan gewoon op je liggen of heel lawaaierig hun nagels scherpen aan de trap. Nee, die mogen snachts niet meer boven. Dolle ren kunnen ze ook beneden hebben Haha! Ik ben wel blij dat ze nog niks gesloopt hebben als ik alles hier zo lees, maar kan er stiekem wel om lachen *LOL*

Niets zo charmant als een paard in her land.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:34

water schijnt wonderen te doen, gewoon klein waterpistooltje of plantenspuit, en elke keer als hij iets doet wat jij niet wil, ff nat spuiten... dit ziet de kat niet als straf, maar gaat het klimmen aan een been, koppelen aan, nat worden, wat niet leuk is en dan houd hij er snel genoeg mee op...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:49

Whahahaha, hele goeie omschrijving van hoe de gemiddelde kitten is! Tong uitsteken Succes ermee!!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 15:56

Haha! Ze zijn zo leuk die katten.. Wij hebben er 2 alleen geen kittens meer, maar die stieren ook regelmatig door het huis hoor.. Volgens mij zijn rode katers erg verslaafd aan eten.. wij hebben een rode jeweetwel kater (zie profiel) en die doet ook aardig zijn best Tong uitsteken

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:35

niet alle kitties krijg je bang met water. Luna ons half Maine Coon kitten vond het altijd lekker als ik haar natspoot. Puber Calvin kan ik er ook niet weg mee krijgen, da's zelf al een waterkliederkont. Bij hem helpt snuffelen heel goed. Mijn vriend heeft uitgevonden dat hij niet houdt van keihard snuffelen (dat geluid dat boxers altijd maken). Als hij met zijn neus in mijn soep zit snuffel ik hem altijd de soep uit Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:44

Ik heb nu 4 kittens thuis en die zitten 's nachts ook opgesloten, heb nergens last van.
Heb ze vorige week 1 nachtje los gehad (vriendje was er niet) dat doe ik dus nooit meer...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:18

Hahaha dat ken ik!

Die van mij zaten te springen en te doen als ik lag te slapen.
Tenen bijten en rondjes achter elkaar over mij heen op bed rennen.

Of vanaf de kast boven op mij springen terwijl ik lekker lig te slapen.

Geweldig vonden en vinden ze het nog steeds!

Toen kitty nog een kitten was wilde ze altijd aan mijn broek naar boven klimmen.
En ging ze in mijn nek zitten.

Nu nog steeds springt ze af en toe op mijn rug als ik bijv. de trap af loop.

Ik schrik me altijd een hoedje.

Maar met de tijd zijn mijn kittens wel veel rustiger geworden.
In het begin was het heel erg maar nu gelukkig niet meer.

Maar ze zij nu ook bijna 3 jaar.

_Mayo_

Berichten: 1219
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Hoofddorp[Noord-Holland]

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:38

sterkete met die kleine

Eerst de ruiter, dan het paard. (Anne Muller, Basis rijkunst)

<'\___~
...(\...)\...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:03

De kittens hier zijn echte waterratten
Ik heb 7 katten en een hond in huis dus er staat altijd een behoorlijk grote waterbak in huis.
Wat is er dan mooier dan in de waterbak gaan staan en gaan graven of je op de kattebak zit...
Heel de keuken zeiknat, water lag zelfs op het aanrecht
Sindsdien vul ik de bak wel om de paar uur bij en krijgen ze nog maar een klein laagje water in de bak...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:21

Nou jij bent ook gemeen voor je katten hoor Marije Schijnheilig
Ik kom ze snel weer eens opzoeken, moet toch even bijhouden hoe de gordijnen gesloopt worden Tong uitsteken

Als alles goedkomt met ons appartementje komt er ook een poesje, die van Buitenzorg Lachen
Echt lief Lovers

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:22

Hahahah nou ik ben blij dat ik niet zulke katten als jij heb marije! Onze kat slaapt en eet alleen maar, anders loopt ie buiten rond Rolleyes


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CharlieVM, Galaika, IASCrawler, mika11 en 82 bezoekers