weer op Lois gereden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

weer op Lois gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 08:53

zondag was het zover. M'n 6 weken zaten erop Pling .
Ik mocht voorzichtig aan weer beginnen dus ben ik er met bibberende benen weer op gekropen. Wat een vreemd gevoel na 6 weken niet op een paard te hebben gezeten. Hoog (1.65) en wiebelig (alleen nog maar in stap). Ik voelde me net zo als ik me voelde toen ik een klein kindje was dat op de ponies op de kermis mocht rijden. Heel blij maar toch niet zo vertrouwd. Na 5 minuten voelde het gelukkig al veel beter en na 10 minuten ben ik er weer afgegaan. Gisteren 15 minuten gestapt en het ging al veel beter. Lois liep echt supervoorzichtig en mijn eerste angst was veel minder.
Toch vreemd als je 2 jaar lang elke dag rijdt en dan 6 weken niet dat je dan na 6 weken het gevoel hebt alsof je een eeuwigheid niet hebt gereden.
Maar ik heb nog een maandje om mezelf weer helemaal vertrouwd te maken met de paardenrug en dan gaan we met een groep naar Renesse. Ik ben benieuwd hoe dat gaat worden Knipoog

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:52

Tof joh!
Ik heb nog steeds last van m'n rug met rijden. M.n. de wervel die niet helemaal recht zit, heel vervelend. Maar rijden zal ik! Bovendien loopt Joop nu niet meer zo geweldig (stijf + kreupel), en moet ik dus eerst flink werken voor hij beter loopt (als ik hem los werk loopt hij echt stukken beter, niet rad, maar ook niet kreupel). Vooral de bosrit die ik bijna meteen ging maken heeft nogal wat problemen opgeleverd (auw aan rug, paard overvraagd). Ik ben gelukkig totaal niet bang, heb zelfs al weer zonder zadel gereden, met Voltrack (errug smal, bijna gedonderd) maar ook met de anderen.
Toen ik samen met Voltrack gevallen was had ik wel heel veel angst, m.n. als hij weer ging bokken en we bijna in dezelfde situatie belandden. Pas toen hij door had dat hij mij alles kon flikken en dus echt vervelend werd ben ik er 'overheen' gekomen door errug kwaad te worden. Daarna was ook alles over.

Doe maar lekker rustig aan hoor! Voorlopig moet je toch maar niet meer gaan vallen... Schijnheilig Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:58

Hee super hoor Natascha!!! Ik kan ook niet wachten om weer lekker op Jurga te kruipen nu het babe-je er uit is!!! Cool

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 22:35

Hé leuk zeg dat je weer gereden hebt!
Wanneer wilden jullie ook al weer naar Rennesse? Ik wil toch nog eens mee hoor met mijn "teddybeer". Tong uitsteken

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-02 22:48

Is toch anders als jij niet kunt rijden vanwege een blessure dan als je paard niet bereden kan worden.....
Na 3 maanden niet op mijn paard gezeten te hebben, ben ik eigenlijk door een blessure aan mijn kant erop gegaan (vroeg tijdig) ik kon/mocht niet lopen Haha! dan maar zadel erop.

Ik vond het best spannend maar had er ontzettend veel zin in...
voelde ook helemaal niet raar ofzo, juist heel vertrouwd.

Wel rustig aan he met je rug!