Afscheid moeten nemen van Spooky... (één van mijn katten)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Afscheid moeten nemen van Spooky... (één van mijn katten)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 16:47

Zo'n twee weken geleden heb ik afscheid genomen van de allermooiste en liefste kat die ik had. Dit omdat mijn vriend toch vond dat al mijn drie katten de deur uit moesten in verband met hun vernielzucht en territorium drang (dus sproeien). De vernielzucht van de drie katten begon toen ik Spooky (spreek je uit als Spoekie) er bij nam. Ze konden het enorm goed met elkaar vinden en ik was echt helemaal verliefd Lovers op Spooky die naar mijn idee zo uit een televisie reclame gesprongen kon zijn. Ik heb ontzettend veel geinformeerd naar de mogelijkheden met betrekking tot de vernielzucht van mijn katten. Ontnagelen was voor mij geen optie en is hier in Nederland overigens ook niet toegestaan. Hoesjes over de nagels laten plaatsen is een goede optie, maar helaas ontzettend duur en bij speelse katten vaak van zeer korte duur. Knippen en vijlen kon ook nog, maar helpt vaak niets.

Zodoende ben ik dus gaan zoeken naar eventuele onderkomens voor mijn katten. Voor Spooky had ik al gauw een adres gevonden. Mijn zusje wou haar wel hebben mocht dit nodig zijn. Uiteindelijk heb ik dus toch maar besloten haar weg te doen. Ik heb het hier nog steeds best wel moeilijk mee en heb ook behoorlijk veel tranen gelaten, maar het is het beste. Dit blijkt ook wel aangezien mijn andere twee katten nu stukken rustiger zijn en tot op heden niets vernielen. Dit houdt in dat ik die (als het zo blijft) kan houden.

Zojuist belde de vriend van mijn zusje om te zeggen hoe het gaat met Spooky. Zij schijnt zich ontzettend te vermaken samen met hun andere kat die ongeveer even oud is. Ze eet fatsoenlijk.. doet haar behoeften op de bak en speelt alsof haar leven er vanaf hangt. Lachen Ik ben dus enigszins wel weer gerustgesteld en weet dat het zo beter is, maar toch nog steeds diep getreurd. Verdrietig

Hieronder twee foto's van Spooky gemaakt op 15 Juli 2001. Ik had haar toen net één week.

Afbeelding
Afbeelding
Hieronder drie foto's van Spooky gemaakt op 12 Januari 2002.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 08-04-02 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 17:02

Hieronder nog eens vier foto's.... ik kon het niet laten.. Verdrietig

Onderstaande 2 foto's zijn gemaakt op: 18 Juli 2001

Afbeelding
Afbeelding

Hieronder 2 foto's gemaakt in November 2001

Afbeelding
Afbeelding

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:46

wat een ontzettende mooie kat. jammer dat je er afscheid van moest nemen. Maar hij heeft een goed plekje waar je hem nog vaak op kan zoeken, nietwaar?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:52

Goh wat een leuke poes. Die zal je wel missen zeg. Gelukkig heb je een goed plekje voor haar kunnen vinden. Foto's zijn prachtig.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:04

Sjemig, wat een schitterende kat zeg !!!
Kwijl, kwijl Haha!
Jammer dat je hem weg hebt moeten doen, maar hopelijk maakt het veel goed dat ie goed terecht is gekomen.
Hoe is het trouwens met je nieuwe bankstel, heeft Spook daar nog iets aan vernield ?

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 20:41

Jeetje, dat is balen! Spooky is zo'n scheetje Verdrietig
Gelukkig heeft-ie een goed tehuis. Ik hoop voor je dat je wat steun aan je andere katten hebt.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 20:59

Gelukkig.. het bankstel is nog helemaal heel! Lachen Alhoewel ik daar net wel over twijvelde aangezien er net een kat naar beneden donderde. Ik heb dus een Vide wat inhoud dat ik een grote horizotale balk in de woonkamer heb op zo'n ruime 2,5 / 3 meter hoogte. Hieraan hangt een ventilator. Eén van mijn katten liep net over die balk.. verloor haar evenwicht en viel bovenop de ventilator naar beneden. Gelukkig stond deze niet aan.. pffff... anders had ik kattenmouse gehad vermoed ik.
Ik denk niet dat deze betrefffende kat dat nog eens gaat proberen. *LOL*

Wat betreft spooky.. ik ben blij dat ik nog zulke mooie foto's heb. Ik ga er maar eentje inlijsten denk ik als herinnering. Helaas kan ik haar niet echt opzoeken aangezien het contact met mijn zusje niet echt denderend is. Maar ik weet dat ze er wel goed zit en dat vind ik toch het belangrijkste. Maar toch mis ik haar enorm en mijn katten ook overigens.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 00:23

Pas geleden heb ik ook één van mijn katten naar mijn moeder moeten brengen. Het ging gewoon niet samen met de andere twee en de paar jaar eerder die ze al bij mijn moeder had gewoond had ze het heel fijn daar, dus uiteindelijk heb ik toch besloten haar weg te brengen. Huilen Gelukkig heeft ze het nu supergoed naar haar zin en mijn moeder is ook weer gelukkig, dus dat maakt wel wat goed, al mis ik het beestje nog steeds.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:54

Ik heb moeite te begrijpen dat de kat moest wijken voor een ander stuk interieur, nog meer als ik bedenk dat het niet eens je eigen beslissing was....

Ik vond dat echt een heel tof dier, die had je ook zo bij mij mogen droppen, hoor! Jammer dat je die niet meer bij je wont. Hoop dat ze goed terecht is gekomen....

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:08

Dat wat Dees zegt heb ik ook een beetje, een beetje erg eigenlijk. Vond jij zelf dat Spooky weg moest (als ik vragen mag)?
Wel een prachtig katje, lijkt een beetje op een kat van mij, ook zo'n lieverd.
Fijn dat je een goed tehuis hebt gevonden voor Spooky.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 13:37

Klinkt misschien banketstaaf, maar je HAD Je katten op kunnen voeden. Ik ken verschillende kattenliefhebbers die hun katten opvoeden en die niets kapot maken. Het is namelijk mogelijk om katten dingen aan en af te leren. Als ze niet in huis zijn, hebben de katten een kamer/zolder waar ze niets kapot kunnen maken maar wel lekker kunnen rommelen. De ergernis van je vriend was dat niet nodig geweest. Ik zou ook niet willen dat huisdieren mijn huis stinkend maken en daarnaast mijn meubelair vernielen. dat is allemaal nergens voor nodig. Maar als je nu puur aan Spooky zelf denkt, is hij niet zo slecht af. Goed tehuis, maatje erbij, lekker spelen. Ben eens eerlijk, denk jij dat Spooky jou net zo zal missen als jij Spooky?