ervaring met de loi opleidng dierenartsassistente

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

ervaring met de loi opleidng dierenartsassistente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 21:07

wil heel graag de opleiding dierenassistente paravertinair gaan volgen.
moet daarnaast ook nog gewoon kunnen werken(ong 25 uur)
weet iemand hoe dat zit met stage lopen??
hoeveel uur in de week dat moet enz..
hoop op reactie,s

groetjes diana

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:35

De vriend van een klasgenoot heeft deze opleiding via de loi gedaan en was geloof ik niet zo tevreden. Het was nogal moeilijk met stage e.d. hij kreeg dingen nooit snel genoeg terug gestuurd en moest daardoor heel lang wachten tot hij weer verder kon. Toen hij de opleiding had afgerond duurde het nog ontzettend lang voordat hij zijn diploma kreeg, toen was er weer iets mis. Maar ik weet zo niet meer wat Verward

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 08:45

Op de site van de LOI staat:
Citaat:
Beroepspraktijkvorming
Een stage maakt deel uit van de opleiding. Je doet gedurende minimaal 1040 uur (26 weken) praktijkervaring op bij een dierenartsenpraktijk die als erkende opleidingsplaats is opgenomen in het register van erkende leerbedrijven van Aequor.


Meer informatie vind je op http://www.loi.nl/mbo/index.html Doorklikken op dierenartsassistent.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 08:56

vroeg me ook meer af ,of het nog een beetje makkelijk is om een stageplek te vinden.
kan de studie wel gaan doen,maar mischien kan ik geen stage plek vinden??

deze opleiding is wel met i-studie,weet dus niet of ik dingen moet opsturen enz

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:48

Ik zou voor je die cursus besteld eerst eens vragen of je ergens kan stage lopen. Anders zit je straks met een cursus die je niet kan afmaken.
Ik heb ook interesse in deze opleiding dus ben ook wel nieuwsgierig

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

Mandela
Berichten: 14
Geregistreerd: 14-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:57

ik heb de opleiding gevolgd en met succes afgerond. Wel had ik het voordeel dat mijn eigen dierenarts met de opmerking kwam of dit beroep niet iets voor mij was en dat ik bij hem mocht komen voor stage. Daarna ben ik ook nog voor een aantal uren werkzaam geweest in die praktijk.

Als je niet zeker bent van een stageplaats, ga daar dan eerst naar op zoek voordat je de cursus besteld. Succes!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:04

het lijkt me erg leuk maar ook erg duur....
60 euro per maand en ng 150 euro voor elk onderdeel waar je examen in doet....en dat zijn er nogal wat...
heb ik helaas het geld niet voor...

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:15

Ik heb zelf de cursus paraveterinair van curuscentrum Barneveld gedaan en ik denk dat je voor het behalen van je diploma paraveterinair echt wel les nodig hebt, want het is behoorlijk pittig. Verder moesten wij 500 uur stage lopen en het valt niet mee om een stage-plaats te vinden. Zou dus zoals hierboven al werd gezegd, eerst een stage-plaats zoeken en daarna pas inschrijven Lachen

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:16

Ooh LOI is trouwens wel stukke goedkoper dan waar ik het heb gedaan, de kosten waren daar 2 jaar geleden 2400 euro...

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 18:47

newie schreef:
Ik zou voor je die cursus besteld eerst eens vragen of je ergens kan stage lopen. Anders zit je straks met een cursus die je niet kan afmaken.
Ik heb ook interesse in deze opleiding dus ben ook wel nieuwsgierig



kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:07

LOI is volgens mij onlangs erg slecht in het nieuws geweest (dacht bij zo'n consumentenprogramma).
Ikzelf heb totaal geen ervaring met LOI, maar zou alleen bij veel mond-op-mond-reclame overwegen om op zo'n manier te studeren.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:47

diana schreef:
vroeg me ook meer af ,of het nog een beetje makkelijk is om een stageplek te vinden.
kan de studie wel gaan doen,maar mischien kan ik geen stage plek vinden??

deze opleiding is wel met i-studie,weet dus niet of ik dingen moet opsturen enz



stage-adres zal nog wel lukken, maar een baan vinden wordt moeilijker, er is zo ontzettend weinig vraag naar dierenarts-assistenten, en het aanbod van mensen is vrij groot... heb zelf ook aan die opleiding gedacht, maar een kennis van me die bij de DA werkt die zei dat het zo moeilijk was om een baan te vinden, al hun ex-stagiares bleven na de opleiding werkeloos of gingen iets anders doen, dus ik heb het niet gedaan.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:09

Een vriendin van mij gaat deze opleiding ook volgen. Zij heeft een werkweek van 36 uur. Dus moet haar stage ook inpassen. Ze heeft al een stageadres en deze zijn gelukkig heel makkelijk. Zij verdeelt haar uren over de jaren. Dit houdt in dat zij ongeveer 1 dag per week stage loopt.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:42

Barb77 schreef:
LOI is volgens mij onlangs erg slecht in het nieuws geweest (dacht bij zo'n consumentenprogramma).
Ikzelf heb totaal geen ervaring met LOI, maar zou alleen bij veel mond-op-mond-reclame overwegen om op zo'n manier te studeren.


Klopt heb wel ervaring met LOI. Je kan met vragen met je docent bellen (wordt niet opgenomen, of je hangt tijden aan de lijn omdat ze ingesprek zijn) of een email sturen (krijg je pas weken later bericht terug). En ze staan vaak klaar met het smoesje tja momenteel is het erg druk of sorry er was een netwerk storing. Huiswerk nagekeken terug krijgen kan ook lang duren. Al met al kwam ik af en toe behoorlijk in de knoop met alles. Heb toen zelf een leraar gezocht bij mij in de buurt die mij kon en wilde helpen met al mijn vragen. En examen.... ook zo iets leuks kun je steeds op en neer rijden naar een plaats 4 uur rijden van waar ik woonde.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:58

Ik vond het ook 3x niks en heb het niet langer als 4 maanden vol gehouden. Ik had er onwijs zin in vooral in het gedeelte wat over dieren gaat etc. Maar het eerste jaar ben je alleen maar bezig met economie etc. alles wat ik al gehad heb bij mijn MMO opleiding dus ik was er snel op uit gekeken. Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:50

Jep 1ste 14 maanden is alleen maar algemene ondernemers vaardigheden, ben er absoluut niet tevreden over en wou dat ik barneveld had gedaan, daar hoef je ook maar 1 x in de 2 weken naar school.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 10:27

Ik heb via de NTI een poging gedaan voor dierenartsass., maar voor die hele NTI heb ik geen goed woord mee over! Boos! Wat een afzetters!! Mijn nicht heeft via de LOI een aantal cursussen gevolgd naast dr werk en is daar wel zeer te spreken over!!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 15:50

barb heb jij die van de loi gedaan? zelfde als wat ik wil?

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isa_Sofie, Justico, N_B_N, YandexBot en 40 bezoekers