endurance Austerlitz met Drift Kikker :D

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

endurance Austerlitz met Drift Kikker :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 22:43

Mijn onderschrift is uitgekomen: 'Hey I made it, I'm the world's greatest!' Oké, misschien een beetje overdreven, maar toch: mijn beest en ik hebben onze eerste endurancerit volbracht en dat betekent al één stapje (van de drie) richting klasse II...! Party!!

Omdat Austerlitz best een eind van Twente af ligt, wilden we het Ameretto niet aandoen om 's morgens zo lang op de trailer te moeten staan. Hij logeerde dus een nachtje op ZH. Mijn groomteam bestond uit Maarten (tevens chauffeur) en Lautje (deze keer groomde zij eens voor mij in plaats van ik voor haar). Met de grote Mazda van Maartens ouders en onze eigen antieke doch geliefde Ifor Williams vertrokken we zaterdagmiddag op weg naar Houten. Daar aangekomen maakte Leys kennis met mijn 'weekendscharrel' en Ameretto met mijn 'doordeweekse scharrel'. Ondanks dat accepteerden de beide paardjes elkaar prima, Marco heeft er wat leuke foto's van gemaakt die ik binnenkort op Bokt zal zetten. Een paar zijn al te zien in http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=50564

Alles ging goed, Ameretto nog even gelongeerd (daar zijn ook leuke filmpjes van) en daarna achtergelaten in z'n logeerstal. 's Avonds zijn Maarten en ik nog naar de kuravond bij Eyes in Maarssen geweest, terwijl Lau nog hard moest studeren, dus die bleef bij mij thuis achter de pc. Vanmorgen om kwart voor 7 op, Ameretto voeren, spullen inpakken en... op naar Austerlitz! Cool

Ik ben echt geen moment zenuwachtig geweest (maar dat was ik bij m'n eerste wedstrijd met Leys ook niet). Of ja, een heel klein beetje met het voordraven voor de keuring (mijn 'klip-klop-neurose' Haha!), maar mijn angst bleek nergens voor nodig te zijn want hij kwam met glans door de keuring (hartslag 32 en liep prima). Letterlijk met glans, want hij glom ook als een spiegeltje en dat zonder een druppel Equistar! Lachen

Inmiddels was mijn supportersgroep al gearriveerd. Helaas konden mijn ouders niet komen omdat mijn vader wat ziekjes was, maar Prisca en Marco waren er en tot mijn grote verrassing kwamen Lotje (Zep) en Yor ook nog kijken! Mijn start was vrij spectaculair: ik denk niet dat veel mensen zijn gestart met hun kont naar de startlijn Haha!. Ameretto is SGW gewend en dat is vanaf de start 'gaan met die banaan'. En daar had ik nu even weinig zin in voor een rit van 26 km. Dus ben ik bij het aftellen heel langzaam bijgedraaid en op 0 ben ik rustig weggestapt.

Al snel gaan draven, dat ging eigenlijk best lekker, en bij het eerste 5 km-bordje zat ik al mooi op schema: 15 km/u. Ik had dus heel wat speling. Ben toen even gaan stappen en kwam bij de PA (waar ik nog niet hoefde te checken) de vader van Laui tegen op Voltrack, met wie ik wat kilometertjes ben meegereden.

Ameretto oftewel Drift Kikker had er veel zin in, helaas iets te veel zin waardoor hij de laatste 2 km voor de finish niet normaal wilde stappen. Hij bleef maar dribbelen en helaas helaas: bij de PA bleek hij een hartslag van 88 (!) te hebben! Het was ook nog een hele toer om die stethoscoop tussen z'n benen te krijgen, dat wordt dus oefenen thuis met een lepel. Haha!

Verplicht 20 minuten rust dus. Maar zijn hartslag herstelde goed: ondanks dat hij geen moment stil wilde staan, was die na 20 minuten gezakt tot 56 (onder de 60 dus) en we mochten weer verder. Omdat hij zo ontzettend graag wilde lopen, ben ik een paar kilometer gaan galopperen, tot hij heel relaxed liep aan een lang teugeltje. Ook het drafstuk daarna verliep prima, maar toen ik vanaf 23 km wilde stappen, werd het een drama. Ik heb de laatste 3 km op een letterlijk 'dansend' paard afgelegd, terwijl ik toch echt van plan was om rustig te stappen. Ameretto niet. *zucht*

Op dat moment zat zijn hele hoofd onder het witte schuim (van bit tot oor) en ik had even het idee dat ik geen contact meer met hem kreeg. Had nog wel controle, kon hem aan een losse teugel rijden zonder dat hij ervandoor schoot, maar rustig stappen zat er niet in (hij kan trouwens fantastisch appuyeren op een bospad Haha!). Ik wilde er een stukje naast gaan lopen, maar dat bleek geen succes: na 10 meter liep hij al bijna compleet door me heen en ik was bang dat hij achter het eerstvolgende passerende paard aan zou gaan, dus ben ik maar weer opgestegen. Heb ongeveer 3 km lang 'hoooo, ruuuuustig, braaaaaf' zitten mompelen, maar veel hielp het niet. Rustig blijven zitten en diep ademhalen, dat was het enige wat ik kon doen.

We kwamen dansend over de finish en helaas was z'n hartslag toen 68, te hoog dus om meteen goedgekeurd te worden. Ook deze keer stond meneer te draaien en te stampen, met nog genoeg energie voor nog eens 26 km. Helaas weer 10 minuten straftijd, maar z'n hartslag was vervolgens gelukkig weer 56 en dat betekende dat we onze rit in ieder geval hadden volbracht (alleen de eindkeuring nog te gaan). Het was alsof we de Vierdaagse hadden gelopen: Lotje had heel lief een grote bos bloemen en een kaart meegenomen namens mijn hele groomteam, om me te feliciteren met het volbrengen van onze eerste rit. Echt fantastisch vond ik dat, bedankt grooms! Cool

Toen naar de trailer en op naar de laatste keuring, waar zijn hartslag weer keurig 40 was en hij wederom een mooi staaltje regelmatige draf op harde bodem liet zien. Heb 'm maar een dikke zoen op z'n bles gegeven toen bleek dat-ie volledig goedgekeurd was. Onze eerste rit volbracht! Cool

Ons uiteindelijk gemiddeld tempo lag op 10.76 km/u inclusief straftijd. Hadden we geen straftijd gehad, dan hadden we op 13.56 km/u gezeten. Uiteindelijk waren we nog 71e van de ongeveer 100 deelnemers in de klasse I. Niet echt een spectaculaire plaatsing, maar ik heb toch een goed gevoel over de rit, ondanks dat Drift Kikker net ietsje te veel energie had. Zelf vond ik het alles meevallen, had gedacht dat 26 km wat langer zou aanvoelen, maar het was heel goed te doen.

Onze volgende rit wordt Leersum op 26 mei, heb er al veel zin in! Door verschillende ruiters is me aangeraden om voor die tijd nog een flinke rit van 30/40 km maken en Drift Kikker o.a. op die manier te leren om z'n energie wat beter te verdelen. De volgende keer wil ik toch echt onder de 60 binnenkomen, en dat kan alleen als het meneertje ook belieft om rustig te stappen.

Het was een heerlijke dag met het beste weer dat je maar kunt bedenken, en ik weet nu zeker wat ik eerst alleen maar vermoedde: endurance is super! Cool

Grooms en andere belangstellenden (via de telefoon): BEDANKT! Lovers

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:00

Geweldig dat het toch nog zo goed is gegaan! En dat voor een eerste keer. Petje af hoor! Dan is een 71e plaats helemaal niet erg. Zoals Maarten eerder ook al eens heeft gezegd is het veel belangrijker om de rit geheel af te kunnen rijden op de juiste manier. Dat is je naar mijn idee goed af gegaan! Ik zal kijken of ik er de 26e bij kan zijn.. kan ik je helpen met groomen. Lachen Veel succes alvast met het oefenen! Dit gaat vast en zeker helemaal goed komen! Lachen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 23:35

Wow.... wat heb ik een fantastische dag gehad. Ik was vergeten hoe spannend het groomen kon zijn. Toen ik vanmorgen in de auto zat had ik zelfs de kriebels (van de zenuwen ja Haha! ). Ik had niet gedacht dat ik nog zo fanatiek zou worden *LOL*

Tja... mijn kant van het verhaal over Drift Kikker en zijn avonturen in Austerlitz-land Haha! Veel is er al gezegd, dus zal ik wel de dingen noemen die Karin (liever???) niet (heeft) verteld. Karin heeft het hele endurance gebeuren verteld, dan zal ik de andere bijkomstigheden wel mededelen

Tja, Karin en haar zusje werden een paar keer aangezien voor een stel auto-dieven. Het blijkt toch moeilijk om de afstandbediening van 'mijn' auto correct te bedienen. Ik geloof dat tot 3 keer toe het alarm is afgegaan omdat ze niet lang genoeg op het knopje hebben gedrukt Frusty Knipoog Maar goed... dat zullen ze niet zo snel meer vergeten. Ameretto is geloof ik wel sirene-proof onderhand Haha!

Tja... wat was er nou nog meer gebeurd Verward Oh ja... je kunt wel merken dat endurance toch een behoorlijke conditie vraagt van zowel het paard als de ruiter. Ik geloof zelfs dat Karin voor de prijsuitreiking bijna in slaap viel op de tafel Dromen (uiteindelijk viel ze in de auto in slaap, maar werd ruw uit haar schoonheidsslaapje gerukt door een telefoon die ging *LOL* )

Toch nog even wat over het superteam: ik was zo ontzettend blij toen de DA op het laatst zei dat Ameretto goed was... ik had toen echt het gevoel van "yes, ze hebben hun eerste wedstrijd iig voor zichzelf gewonnen!!" Party!! Het klinkt misschien wat week, maar op dat moment vond ik echt de uitspraak "to finish is to win" op z'n plaats!

Ik heb een fantastische dag gehad en ik ben er zeer zeker de volgende keer weer bij. Wat zeg ik...??? Ik ben er altijd bij!!! *LOL* Count me in Karin en Ameretto! Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:09

Wow, lijkt me toch wel heel erg leuk dat endurance. Ik zie het al helemaal voor me, zo'n lekker driftkikkertje die niet van plan is om het rustig aan te doen.
Veel succes de volgende keer!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:31

Ik startte ook voor de eerste keer.

En ook die van mij had voor de PA erg veel moeite zich te bedaren.

Van een oud mannetje kreeg ik de tip goed te trainen op bv. 15 min. door draven en dan echt 5 min. rustig stap (al komen er hele hordes langs) hij zegt dan red je het wel, hij moet leren gewoon rustig te stappen, waar dan ook!

Zie je in Leersum wel, wat voor startnr. had je gister?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:54

Goed gedaan joh! Op naar de volgende wedstrijd? vond je het leuk trouwens?

Misschien komt het er bij mij dit jaar ook nog van, even afwachten hoe alles met Kaminka verloopt.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 10:55

Aaaauw... en nu heb ik mega-spierpijn in m'n hele lijf, vooral in m'n benen! Ik voelde het al toen ik vannacht een keertje wakker werd, maar nu is het echt heel erg. Had ik mezelf nou gisteren ook maar koud afgespoten, maar nee, ik moest zo nodig een warme douche nemen... Haha!

Naiade, ik had startnummer 104. Ik heb jou volgens mij wel zien staan ''s middags bij de bar, ongeveer een uurtje voor de prijsuitreiking. Je had een groen petje op met je stalnaam erop, toch? Wat die naam betreft realiseerde ik me later pas dat jij het was (ik had je op de startlijst wel gezien). Wij (Maarten, Lau en ik) zaten op dat moment aan die tafel op dat verhoginkje op onze friet te wachten. Heb je ons nog gezien dan?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:57

Hey super zeg!! Heeft toch wel wat, zo'n endurance rit!
Als het uitkomt kom ik een volgende keer ook supporteren!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 10:59

Naz > als het goed is, rijd ik 3 augustus in de buurt van Dwingeloo. Dat is sowieso wat dichter bij jou in de buurt, dus kom maar op met je groomkunsten! Maarten is in ieder geval weer van de partij zegt-ie, het is tenslotte zowat in zijn achtertuin. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:37

Nogmaals gefeliciteerd..
Ik ben vandaag thuis gebleven, ben ziek..
Waarschijnlijk niet door gister hoor, dat is alleen de oorzaak van mijn gigantische spierpijn in mijn linkerarm (typisch Haha! ). En Tiko heeft voor een behoorlijke rug en hoofdpijn gezorgt, door even over me heen te walsen..
Heel erg goed gedaan, in elk geval, en iok vond t weer supergezellig gister!
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:55

Echt jammer dat ik je niet meer gezien heb. Je groom (Maarten dus) heb ik nog wel gezien bij de PA, maar jou verder niet. (Of ik weet het niet meer.... was nogal moe namelijk...). Maar in ieder geval heel erg gefeliciteerd en tot de volgende keer!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 12:33

Karin schreef:
Aaaauw... en nu heb ik mega-spierpijn in m'n hele lijf, vooral in m'n benen! Ik voelde het al toen ik vannacht een keertje wakker werd, maar nu is het echt heel erg. Had ik mezelf nou gisteren ook maar koud afgespoten, maar nee, ik moest zo nodig een warme douche nemen... Haha!

Naiade, ik had startnummer 104. Ik heb jou volgens mij wel zien staan ''s middags bij de bar, ongeveer een uurtje voor de prijsuitreiking. Je had een groen petje op met je stalnaam erop, toch? Wat die naam betreft realiseerde ik me later pas dat jij het was (ik had je op de startlijst wel gezien). Wij (Maarten, Lau en ik) zaten op dat moment aan die tafel op dat verhoginkje op onze friet te wachten. Heb je ons nog gezien dan?


heb je dan wel gezien ja; 2 meisjes met zwart haar die super veel op elkaar lijken en mandy van navy kwam jullie vertellen dat je paard was gaan hangen of zo???
heb ik de goede voor me???

Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:28

naiade schreef:
heb je dan wel gezien ja; 2 meisjes met zwart haar die super veel op elkaar lijken en mandy van navy kwam jullie vertellen dat je paard was gaan hangen of zo???
heb ik de goede voor me???


Ja precies, dan heb je de goede voor je! Haha! Kan niet missen dat Karin en ik dat waren!
Ja, Ameretto was inderdaad gaan hangen, maar Mandy zei dat ie in ieder geval alweer rustig stond te eten. Een half uurtje later ben ik toch maar gaan kijken en toen ik aankwam stond de hele trailer te shaken, ZUCHT!
Die Drift Kikker had nog zoveel energie over, dat ie niet eens rustig van z'n hooi kon genieten. Frusty

Heb hem toen maar uit de trailer gehaald en ben tijdens de prijsuitreiking eerst met hem gaan stappen en later lekker in dat kleine zandbakje losgegooid. Daar heeft ie wel 20 keer (als het niet meer is) liggen rollen! En dat beest glom zo erg, dat ie na die 20 keer rollen nog pijn deed aan je ogen! Scheve mond *LOL*

Dat losgooien had hem goed gedaan, want op de terugweg was ie zo mak als een lammetje en dat 1,5 uur lang! (incl. stop bij de MAC)

Maar op stal aangekomen was het weer Mr. Drift Kikker!

Mijn gekke paardje moet blijkbaar nog wel leren hoe ie het beste met zichzelf om kan gaan! Cool

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:07

Lautje"]
[quote="naiade schreef:
heb je dan wel gezien ja; 2 meisjes met zwart haar die super veel op elkaar lijken en mandy van navy kwam jullie vertellen dat je paard was gaan hangen of zo???
heb ik de goede voor me???


Ja precies, dan heb je de goede voor je! Haha! Kan niet missen dat Karin en ik dat waren!
Ja, Ameretto was inderdaad gaan hangen, maar Mandy zei dat ie in ieder geval alweer rustig stond te eten. Een half uurtje later ben ik toch maar gaan kijken en toen ik aankwam stond de hele trailer te shaken, ZUCHT!
Die Drift Kikker had nog zoveel energie over, dat ie niet eens rustig van z'n hooi kon genieten. Frusty

Heb hem toen maar uit de trailer gehaald en ben tijdens de prijsuitreiking eerst met hem gaan stappen en later lekker in dat kleine zandbakje losgegooid. Daar heeft ie wel 20 keer (als het niet meer is) liggen rollen! En dat beest glom zo erg, dat ie na die 20 keer rollen nog pijn deed aan je ogen! Scheve mond *LOL*

Dat losgooien had hem goed gedaan, want op de terugweg was ie zo mak als een lammetje en dat 1,5 uur lang! (incl. stop bij de MAC)

Maar op stal aangekomen was het weer Mr. Drift Kikker!

Mijn gekke paardje moet blijkbaar nog wel leren hoe ie het beste met zichzelf om kan gaan! Cool
[/quote]

Ik ken dat, die van mij kan niet vast staan, op de trailer gaat het ook wel eens mis en staat de hele trailer te schudden.

Nu dus hele dag mee in mijn hand gezeten (nou ja die meiden die mee waren meer dan ik).

Maar dat doe ik over 2 weken anders, neem ik ook schrikdraad en palen mee heb ik daar ook geen last van.

Waar stond je met je trailer?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:35

Gefeliciteerd zeg, dat je het gehaald hebt! Klinkt toch best spannend allemaal, als je bij de controle komt.
Dus je ging a la Paula van Dees op de boktrit door het bos? *LOL* Maar ja, een cross en endurance ziet ie waarschijnlijk het verschil nog niet tussen. Straks wil je zusje weer een cross rijden en wil hij alleen maar stappen Schijnheilig Die rit in Dwingeloo, dat duurt nog even maar zou het erg leuk vinden om ook eens te komen kijken/groomen want dat is best wel in de buurt.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:37

Karin schreef:
Naz > als het goed is, rijd ik 3 augustus in de buurt van Dwingeloo. Dat is sowieso wat dichter bij jou in de buurt, dus kom maar op met je groomkunsten! Maarten is in ieder geval weer van de partij zegt-ie, het is tenslotte zowat in zijn achtertuin. Haha!


Hmm... moet maar ff kijken tegen die tijd, valt namelijk wel op een zaterdag zie ik Boos! Lijkt mee iig wel erg leuk om een keer te zien! Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

lysie
Berichten: 1053
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:44

mijn instructrice en een vriendin hebben ook meegedaan.
ik weet niet hoeveelste ze zijn geworden maar ze hadden er geloof ik 2 uur en 5 minuten over gedaan.meer weet ik er niet van

groetjes lysanne


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 22:31


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 07:56

Super super super hoor Karin! Hartelijk gefeliciteerd meisje! Leuk verslag! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JeRekers, nick_en_ik, Riviera87, xVerax en 114 bezoekers