Ontstoken oog dankzij Boett, & wat nu ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Ontstoken oog dankzij Boett, & wat nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 13:59

Jaja, mijn Boett-deken, ik kan maar niet ophouden met er berichtjes over te plaatsen ;-) Maar ik heb er echt een probleem mee deze keer. Dacht ik eindelijk de oplossing te hebben...

Samira heeft dus zomereczeem, & ze heeft dat het ergste op haar hoofd, ze schuurt wel altijd ook haar manenkam en staart en buik kaal, maar haar hoofdje, vooral rond haar ogen, is er altijd veel erger aan toe: bloed, etter, enz. Ik heb al zowat alle smeerseltjes geprobeerd die er bestaan, maar dat heeft nooit geholpen. Daarom heb ik dit jaar een Boett-deken gekocht. Het deken zelf heeft ze al een week of twee op, & da's geen enkel probleem, maar de hoofdkap (die trouwens perfect past, na wat verstelwerk, dus daar ligt het niet aan) heb ik gisterenavond voor de eerste keer opgedaan, & blijkbaar heeft ze de hele nacht haar hoofd zitten schuren, want vanmorgen was één van haar ogen helemaal rood en vochtig, ontstoken dus. De ooggaten (van de kap) zaten nog op hun plaats, maar er zal zo’n lintje in haar oog gekomen zijn. 't Spreekt dan ook voor zichzelf dat ik dat ding nu weer heb afgedaan.

En ik ben van plan om het nog eens te proberen zodra dat oog genezen is. Maar is dat wel een goei idee, misschien gebeurt dan weer hetzelfde? Moet ik die kap maar helemaal vergeten? Of zou ik die lintjes afknippen, dan kunnen er idd vliegen aan haar ogen, maar dan kunnen die lintjes toch al geen problemen meer veroorzaken?

En waarmee kan ik dat oog het best behandelen? Gewoon proper houden met water? Pppff, vol me er echt wel rot en schuldig bij…

Voor de Boett-leken, die hoofdkap ziet er trouwens zo uit:
Afbeelding

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 15:00

Lastig... Ik denk dat je het beste die lintjes kan afknippen, en het dan opnieuw proberen.
Het oog kan je het beste schoonmaken met een watje met gekookt (en weer afgekoeld!) water. M'n merrie had in de herfst ook een oogontsteking, en zij had er van de DA ook een zalfje voor. Maar bij haar was het dan ook best ernstig en ze heeft het oog echt 2 dagen totaal dicht gehouden.
Ik kan hier natuurlijk niet beoordelen of dat bij jou ook nodig is....

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 16:31

Ai ai, wat een pech.
Nu weet je natuurlijk niet of het echt uitzonderlijk is, en dus niet nodig is de lintjes eraf te knippen, of dat het vaker zou kunnen voorkomen...

Misschien is het een goed idee om de touwtjes onder het ook ook vast te maken. Ik heb het nogal gezien bij van die vliegennetjes, maar misschien is het niet zo veilig als ze dan ergens blijven haken ofzo... Scheve mond

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:03

misschien kun je onder de hoofdkap een vliegen netje doen.

ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. ik heb voor mijn merrie geen hoofd kap maar een soort netje met heel erg dun gaas. haar oren zijn vrij en haar neus ook