dilemma (over paarden uitbrengen)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

dilemma (over paarden uitbrengen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 20:12

Ik word vanmiddag gebeld, door iemand die ik nog nooit eerder gesproken heb. Hij stelt zich voor en doet zijn verhaal. Nu blijkt dat hij iemand zoekt om zijn jonge (4 jarige) paarden uit te gaan brengen op wedstrijden. Deze zijn alle 5 afgericht op M niveau. De paarden staan op 2 uur van mij vandaan gestald. Dit zou inhouden dat ik enkel in de weekenden daar zou gaan rijden en ze uit zou brengen. Doordeweeks zou hij ze door andere laten trainen (dit waren volgens hem geen wedstrijdruiters).
Aan de ene kant is dit natuurlijk heel gaaf, alles wordt voor me betaald en ik doe er super veel ervaring mee op. Aan de andere kant zou dit inhouden dat ik nooit meer op zaterdag op stap zou kunnen, geen vrije tijd meer zou hebben in het weekend en dat ik zou moeten stoppen met de twee paarden die ik nu uitbreng (dit omdat ik er dan ook niet meer mee kan starten en voor mij de motivatie om te trainen eraf is). Dus: een verhaal met twee kanten... hoe zou jij reageren Verward
Ik heb nog geen definitief besluit genomen alhoewel mijn ouders het me afraden...



Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:14

Ik zou t ook niet doen. 2 uur reizen is hartstikke ver... En ik zou toch maar goed nadenken waarom hij per se jou (ver weg!) wil...

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:14

Ik zou de 2 waar je nu mee aan het trainen bent gewoon uit gaan brengen!!.. Zou zonde zijn om die te laten stikken zeg maar!! En 5 paarden in 1 weekend, Is zwaar hoorr!!!!! Blauw oog .. Lijkt mij! Bloos
Laatst bijgewerkt door MiGzi_MiQ op 15-09-04 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:14

Hoe komt diegene aan jouw telefoonnummer dan? Dat vind ik namelijk het vreemdste aan dit verhaal Lachen

Het leven is een gebakje!

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:16

Sizzy schreef:
Hoe komt diegene aan jouw telefoonnummer dan? Dat vind ik namelijk het vreemdste aan dit verhaal Lachen


Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar!! *LOL*

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 20:18

Sizzy schreef:
Hoe komt diegene aan jouw telefoonnummer dan? Dat vind ik namelijk het vreemdste aan dit verhaal Lachen


De pony die ik reed heeft een aantal maanden gestald gestaan op een handelsstal zodat zij eerder verkocht zou zijn. Daar reed ik haar nog gewoon. De eigenaar van die handelsstal heeft veel connecties in de paardnewereld en via hem is hij dus aan mijn nummer gekomen.Ik vond het ook wel wat raar, maar ook wel leuk Lachen

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:42

Dus.. rijd je alleen de wedstrijden en niet de training? Verward

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:46

Ik zou het niet doen, ten eerste omdat het 2 uur rijden is. En ten 2e, je kent de paarden niet goed want je rijdt er normaal niet op, je rijdt er alleen maar wedstrijden op. Ten 3e offer je dan vele zaterdagen op!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:48

Hmm best moeilijk. Wat wil je zelf, wat zegt je gevoel?
Het is zeker een mooie ervaring als je zoveel paarden kan en mag uitbrengen, maar het is ook zonde dat je dan niet meer met die andere 2 kunt rijden. Bovendien heb je doordeweeks niks te doen, omdat andere ze voor jouw trainen, ook dat lijkt me geen goede basis om wedstrijden te rijden, je zult er zelf toch ook op moeten trainen.
En ja van dat opofferen en niet uit kunnen gaan, ik snap goed wat je bedoelt, je bent jong en wilt ook nog plezier maken, dit zul je vaker op moeten geven, het is maar net waar jouw ambities liggen?! De keus is aan jou...

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 20:49

MoonChloe schreef:
Ik zou het niet doen, ten eerste omdat het 2 uur rijden is. En ten 2e, je kent de paarden niet goed want je rijdt er normaal niet op, je rijdt er alleen maar wedstrijden op. Ten 3e offer je dan vele zaterdagen op!


Hij had het over daar overnachten. En het lijkt mij ook erg ingewikkeld; 1 dag in de week trainen en dan de dag erna op wedstrijd! En dat van die zaterdagen is ook zeker waar. Maar aan de andere kant: het is wel een mega kans..of ziet niemand dat zo??

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:52

t is wel een superleuke uitdaging en een leuke kans, maar je hebt nu toch 2 paarden die je kan trainen&uitbrengen? waarom blijf je die niet gewoon doen? 5 uitbrengen is wel erg veel ook lijkt me...en het kost je je hele weekend ivm de reistijd...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 20:54

het is wel heel erg mooi aangeboden natuurlijk dit zou mij echt super lijken.. Lachen alleen ik weet niet of het zinvol zou zijn om die paarden alleen in het weekend te rijden? dan zou jij wel dezelfde manier moeten hebben als diegene die de paarden dan door de weeks rijden.. en je moet jezelf natuurlijk ook goed afvragen of je de paarden die je nu rijd hier dan voor op wilt geven? veel succes met het maken van je keuze

Go jij! Go jij!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 21:11

Hmm leuke kanst .. leuk voor je gevoel dat je bent gebeld hierover maar ik vind het zelf niet echt opschieten om de parden alleenmaar op wedstrijd uit te brengen en niet zelf te trainen. Anderen moeten ze beweging geven en trianen en jij gaat er in het weekeinde mee startten.. wat weet je van die mensen die de dieren door de week rijden??

Daarnaast zou ik niet zomaar bij een vreemde gaan rijden dus eerst maar eens goed praten voor je iets beslist. Je bent wel 2 uur van huis vandaan en er zijn helaas ook nog mannen die het leuk vinden om een jongen meid in het weekeinde te logeren krijgen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Imo is verbetering met paarden en er een vertrouwens band mee krijgen echt heel lastig als je ze alleen in het weekeinde ziet. Je zal er zelf ook bij moeten trainen hoe ga je dat dan door de week doen? En als je les wil??

Twee paarden te rijden lijkt mij mooi zat ik zou dat lekker blijven doen.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 22:35

Riant schreef:
Daarnaast zou ik niet zomaar bij een vreemde gaan rijden dus eerst maar eens goed praten voor je iets beslist. Je bent wel 2 uur van huis vandaan en er zijn helaas ook nog mannen die het leuk vinden om een jongen meid in het weekeinde te logeren krijgen (als je begrijpt wat ik bedoel).

Volgens mij is *Talented* een jongen!! Bloos

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 23:04

Aan de ene kant vind ik het idd wel een kans...in mijn jongere jaren had ik het zo gedaan, mits mijn paard mee mocht Knipoog

Maar om dan die andere op te geven, en idd je avondjes uit etc. je bent toch een jonge vent toch?

En je rijdt nu ook paarden en brengt die uit, kan je daar dan niet mee verder *heb geen idee hoe of wat hoor* want dan is dat eigenlijk ook een kans.

Als je je andere paarden op wilt geven en er vrede mee kan hebben dat andere de paarden doordeweeks rijden ennn stappen en uitgaan is niet belangrijk zou ik het zeker eens overwegen altijd leuk...maar je weet nu wat je hebt en kan...dan niet meer....succes

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:53

MiGzi_MiQ schreef:
Volgens mij is *Talented* een jongen!! Bloos

Bloos! mijn excuus!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:57

Ik zou zeggen, Als je persee mij wil, dan stal je de paarden hier Haha! Haha! Haha!

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 07:58

Zoals je zelf al zei zou ik lekker die twee blijven doen.. je poedersuiker dat andere zien als een 'kans' maar zoals je nu bezig bent me die vos is dt je kans! en daarbij bij die andere vent moet je maar afwachten wat je onder je neus krijgt.. en zou je niet meer kunnen gaan stappen, jou kennende is dat argument genoeg!!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:32

MiGzi_MiQ schreef:
Volgens mij is *Talented* een jongen!! Bloos


Er zijn ook mannen die graag een jongen 's nachts over de vloer hebben Knipoog

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 11:33

griebels schreef:
Er zijn ook mannen die graag een jongen 's nachts over de vloer hebben Knipoog


dan heeft hij aan mij toch echt de verkeerde Lachen

Maar heb er een nachtje over geslapen en toch maar besloten het niet te doen! Ik zou het niet kunnen trekken met school, zou de twee paarden die ik nu train op moeten geven, zou niet meer op stap kunnen en ik moet nog maar afwachten wat voor iemand het is Lachen Ik hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen Scheve mond

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 11:40

Ik zou het in ieder geval proberen... Je kan er altijd nog mee stoppen...
Maar dat moet je zelf weten natuurlijk... Lachen

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

talented

Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 11:46

xtwisterx schreef:
Ik zou het in ieder geval proberen... Je kan er altijd nog mee stoppen...
Maar dat moet je zelf weten natuurlijk... Lachen


Dat zei ik in eerste instantie ook, maar dat zou inhouden dat ik mijn huidige weekenbaandje al op zou moeten geven, en tevens dan in die weekenden de paarden die ik nu train niet meer zou kunnen trainen. Ik denk dat de eigenaar van die paarden dat ook niet op prijs zou stellen! Dus om een hoop gezeur en problemen te verkopen zet ik het maar uit mijn hoofd

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:03

Ik had de paarden die ik al deed gewoon blijven doen. Als dat gewoon 2 fijne paarden zijn, kun je die net zo goed starten.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:07

Als hij echt wil dat jij die paarden uitbrengt, zet hij ze maar bij jou op stal.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 12:22

Ik zou het niet doen; je hebt zelf al twee paarden en moet wel leuk blijven...Knipoog

My imaginary friend thinks you have serious problems!