Weer een nieuwe tekening tips gevraagt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Weer een nieuwe tekening tips gevraagt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 17:02

http://img.photobucket.com/albums/v18/Dyantha/Roenikje.jpg

Dit is hem ( eigenlijk haar want eht is een merrie)
ik zoek heel erg graag tips voor de benen ... want dat lukt echt helemaal neit zoals jullie zien )
ik heb haar hier ingekleurd met Kleurpotlood

Dus graag tips hoe je de benen moet maken .. ( op de foto zit ze in galop Knipoog)


Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:09

tip; kijk eens naar de benen van een paard als ze bewegen ( deze benen zijn uhm... erg apart getekend Scheve mond ) kijk hoe het loopt en hoevee er te zien is in een been. benen zijn het gene dat ik het blengrijktvind in mn tekening. de benen en de hals laten het leven.
verdere tips ; verder vind ik de schaduw bij het hoofd niet mooi, lijkt het gelijk of het hoofd er raar op zit ? als je de shaduw wat lichter zou maken, was het een stuk minder, en geen licht donker effecten, als tekenen van bespiering en opbouw van het lijf.

ik hoop dat je er iets aan hebt, en ben zeker benieuwd naar je volgende tekening ! veel liefs, en sucses van mandy

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:32

De benen zijn idd wat raar, wat dat vind ikzelf ook altijd het moeilijkste gedeelte van het paard. Wat mij altijd geholpen heeft is kijken naar de anatomie van het paard en dan met name naar hoe de botten lopen, want als je dat in grote lijnen weet, weet je ook dat het paard op jouw tekening zijn achterbenen moet hebben gebroken wil ze zo doen Haha!
Kijk dus naar de anatomie van het paard, kijk naar de eigen paard, kijk hoe hij loopt en beweegt. Ook moet je denk ik wat beter naar de galoppassen kijken, want volgens mij is dit niet helemaal goed (achterbenen doen een andere fase in de galop dan voor geloof ik)

Ook heb ik nog wat tips over het algemeen: Denk er simpele vormen in! (vierkanten, driehoeken, rechthoeken en lijnen)
Zoiets bedoel ik dus (ff snel op paint gedaan dus klopt niet helemaal):
Afbeelding

Je ziet op deze versie van je tekening ook meteen wat er nog meer niet helemaal klopt, de hals bijvoorbeeld, die heb je te laag ingezet, waardoor het paard bijna geen boeg meer overhoud.

Let ook op de vorm van de hoeven! Jij maakt er namelijk schoentjes van. Knipoog

Over het algemeen vind ik de tekeing heel erg mooi! En ik hoop dat je nog wat aan mijn tips hebt!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 18:09

zo doe ik idd ook vaak


Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 20:08

Dank jullie wel Lachen.
ik vidnt zelf der nek ook wat te breed enzo .. het enigste wat ik er mooi aan vindt ie het hoofdje er der buik staart en manen ..
voor de verder rest vidnt ik het een *** tekening...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 08:55

wat ook handig is en wat ik vroeger vaak gebruikte: een barbiepaard met buigbare benen. Daar zit alles op en aan en je kunt verschillende beenstanden uitproberen en natekenen.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 13:07

Heej handig! ( Alleen weet ik ff niet meer waar de mijne is :|)ik ga hem wel ff zoeken echt handig! en daar staan natuurlijk ook heel goed de spieren op enzo :|

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 19:35

ja al heel leuk, alleen de hoefjes Scheve mond blijven oefenen

-

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:37

leuk gedaan!!

<3

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 22:30

Wie heeft er een tip voor de hoefjes? Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers