Veel zieke paardjes????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Veel zieke paardjes????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 16:33

Als ik zo eens op bokt lees hier zijn er best wel zieke paardjes..
Nou vroeg ik me af hoevaak jullie paarden ziek zijn en wat ze dan hebben???

Mijn pony is in de 5 jaar dat we haar hebben 3 keer ziek geweest. Een keer had ze lichte koorts (waarschijnlijk kleine infectie oid) dat na 2 dagen over was.
De andere keer had ze zichzelf kreupel getrapt tegen een box wand Frusty,
na een aantal dagen ook weer over.
En de laatste keer is kort geleden, toen ze lichte koliek had door teveel stro eten.

We hebben ook nog een Fries, die 1 keer ziek is geweest (haar hebben we nu 2 jaar) Dat was toen ze alleen in de bak stond en wij even weg waren met Goldy (toen haar enige soortgenoot) en ze dus in paniek raakte en met volle vaart tegen het hek knalde (waar de uitgang was) en ze achter een heel klein puntje (ook nog afgerond!!!!) bleef haken en dat dus dwars door haar borst prikte zodat ze omhoog schoot en een dikke wond in haar borst had. DE da is 1,5 uur bezig geweest met hechten ed.
Maar nu zie je dr gelukkig niks meer van, eng gezicht was dat hoor.. Misselijk

Nu hebben we dr nog een kwpner bij sinds een half jaar en die is nog niet ziek geweest gelukkig! Party!! (Hij is eigelijk bij de vorige eigenaar ook nooit ziek geweest op een ding na, en dat was als veulen zijnde, toen zn moeder op zn been ging staan, gelukkig weer goed en snel hersteld omdat ie nog zo jong was. Nu is er niks meer mis mee)

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:04

Ik heb Lennon nog maar 4 maandjes...

En echt ziek is ie nog niet geweest,
wel is de DA eens moeten komen voor mok
en een keertje voor een dikke achterpoot van het dollen met de anderen in de wei...

Maar nu pas is er vergevorderde hoefkatrol bij hem vastgesteld... dus daar zijn we nu toch wel even over aan het heen en weer bellen wat het beste is voor Lennon...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:28

Ed heb ik 1,5 jaar en hij is nog nooit ziek geweest in die tijd (even afkloppen!). Hij is nog jong, sterk en gespierd. Eén keer heeft ie z'n neus opengehaald en moest de DA komen om de wond te ontsmetten en te hechten. Maar niets ernstigs eigenlijk.

Snoop heb ik al bijna 8 jaar. Zij is vaker ziek geweest. Ze heeft een peesblessure gehad, en daar zijn we bijna 2 jaar zoet mee geweest. Ze is nu ook al wat ouder, en het laatste jaar is ze ook een beetje aan het sukkelen. Longinfectie, ontstoken oog, kreupel, enz... het is allemaal deze winter al weer gebeurt. Erg irritant, en vooral duuuur! Maar ja, het is en blijft een schat.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:33

Ziek nooit. Kreupel des te vaker...

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 17:52

Ik heb amber bijna 2 jaar en daar is regelmatig de dierenarts voor geweest verleden jaar.Dat kwam doordat ze ongeveer 5 keer koliek heeft gehad 1 keer was er eten blijven hangen in haar slokdarm en dit jaar is hij ook al een paar keer geweest.1 keer voor hoesten 1 keer voor koliek en 1 keer omdat ze een tak in haar oog heb gehad waardoor het was beschadigd.Dus is echt een pech paardje geweest.

Gentle Touch heb ik sinds december en daar is de DA 1 keer voor geweest ook voor hoesten.En Bijou heb ik ook sinds december en daar is hij ook 1 keer voor geweest en dat was omdat hij huidirritatia had.

Dus de DA komt regelmatig een bezoekje brengen zoals je lezen kan.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:04

Opa Sepp heb ik nu 8 of 9 jaar en hij heeft een peesblessure gehad. Verder kent de dierenarts hem alleen van het inenten. En dat terwijl hij al 27 jaar is.

De zwarte merrie heeft vaak koliek gehad door stress, maar daar was de DA niet altijd voor nodig. Verder een keer licht hoefbevangen dankzij de staleigenaar ( Frusty ) in de tijd dat ik weinig kon komen door de verhuizing.

De bruine en de vos kennen de DA ook alleen van het inenten, opvoelen en scannen. De bruine heb ik 2 jaar, de vos 9 maanden.

Al met al gezonde beestjes.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:21

Mijn Welshcob heb ik nu bijna 5 jaar en is nog nooit ziek geweest, maar wel een keer kreupel toen hij twee was.

Mijn haflinger is al een paar keer kreupel geweest en heeft één keer een allergische reactie vertoond. Dit kwam waarschijnlijk door de appels die bespoten waren.

De (moeder van Max (haflinger van hierboven)) haflinger die ik had. Heb ik een half jaar gehad. Ze werd erg ziek en er is toen een VA geweest die zegt het is koliek en zal goedkomen. Helaas werd het niet beter en is er 's avonds weer een VA bij gekomen. Hij zegt hij moet onmiddelijk naar de kliniek in Utrecht. Ze wilde niet in de trailer en is toen ingestort. Dit waarschijnlijk door een gescheurde maag. Zij is dus één keer ziek geweest terwijl ze bij mij was. Helaas heb ik daarna niet meer van haar kunnen genieten.

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:33

Paard 8 jaar gehad:
- kreupel, peesblessure achterbeen (geen idee wat ze er mee bedoelden)
- 1 keer heel erg kreupel, waarschijnlijk heel hard tegen de wand getrapt
- Chronische bronchitis, was na een tijdje weer over.
Toen hij bij iemand anders op stal stond (laatste jaar dat ik hem had) heeft ie nog een keelontsteking gehad. Verder is ie geloof ik nooit ziek geweest.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:52

hon heb ik bijna 5 jaar.
2x met spoed DA erbij gehad voor koliek.
Verder "kleine" dingen, geen spoedgevallen.
Maanexceem, mok, etc

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 19:54

Isolda is nu 12 en heeft maar 1x een zware verkoudheid gehad. Niet kreupel, niet ziek, niets niet!

Berber is eigelijk nooit ziek, maar heeft snel last van haar luchtwegen. Ze is 1x dampig geweest.
Maar ook nooit kreupel ofzo.

Paarden met sterke zware benen Pling

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:35

Sinds ik mijn pony heb, heb ik nog nooit (even afkloppen) de DA er bij hoeven te halen, en dat is inmiddels 1,5 jaar ofzo..
Hiervoor verzorgde ik haar, toen is de DA 3x geweest, 1x omdat ze over haar boxdeur sprong (jaja super spring paard) en 2x omdat we dachten dat ze drachtig was (gaf melk, mega dikke buik).
Dus dat valt allemaal wel mee gelukkig...
Heb ook wel een sterk en stevig paardje, scheelt ook wel denk..

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 22:41

Pinky is nog nooit echt ziek geweest.
Op een tijdje mok na.

Marjon is heel vaak ziek. Altijd koliek (zandkoliek). Arme meis Boos!

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 02:44

Wel, ik heb een jaarling en ze komt altijd in problemen!
Een maandje of zo geleden had ze zich gesneden aan het metaal dat rondom de stal is. Aan haar enkel was een hele diepe wond en de veearts heeft het toen moeten verbinden. Vandaag is hij weer geweest en moet ze nog twee weken met een nieuw verband rondlopen. Een paar weekjes geleden had ze gek lopen doen en was ze met haar knie tegen het ijzeren hek aangekomen. Weer kreupel gelopen voor een paar daagjes. Dit is gelukkig nu ook alweer beter! Ik vraag me af wat het volgende zal zijn!

pojack

Berichten: 554
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 08:12

ik heb pojack nu bijna 4 jaar en heeft de eerste 3 jaar niets gehad, DA kwam alleen voor de entingen.
Het afgelopen jaar heeft hij:
een peesschede ontsteking gehad (duurde 2 weken).
een keer kreupel geweest (duurde 4 dagen).
gat in zijn schouder gehad (is geniet).
en heeft een keer een heel erge koliek aanval gehad (is met spoed naar utrecht gebracht en is geopereerd na een half jaar mocht ik weer rijden).
Nou van mij mag de DA nu wel weg blijven, heb nu wel genoeg geld naar de DA gebracht *LOL*