Wat vinden/weten jullie van deze hengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yunyah

Berichten: 435
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Drenthe

Wat vinden/weten jullie van deze hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 18:13

Wat vinden en/of weten jullie van de volgende hengsten?
Wat vinden jullie van hen de voor- en nadelen?
Weet iemand iets over de karakters?
Ken je nakomelingen? Zo ja, hoe zijn die?


Rubels, Rafürstinels (v. Rubinstein I) x Amethist
Rubels is een dressuurhengst die via Rafürstinels afstamt van de wereldberoemde Rubinstein l die bij de meeste Europese stamboeken zonen heeft goedgekeurd gekregen en veel internationale top dressuurpaarden heeft voortgebracht.Rubels moeder Klarinettels is Z2 dressuur en stamt af van bewegingsvererver Amethist.Rubels scoorde super goed zowel in de Pavo-Cup, hengstencompetitie en bij de Wereldkampioen-schappen voor jonge dressuurpaarden in Verden.

Rubels beschikt dan ook over veel houding,een opvallend voorbeen gebruik en zeer veel souplesse en inzet.Bij de verkorte verrichtingsproef te Ermelo 2002 werd Rubels omschreven als een eerlijke betrouwbare hengst,die zeer veel bereidheid heeft om te werken.
De stap is zuiver, zeer ruim, actief en goed door het lichaam. De draf heeft ruim voldoende ruimte met een actief gebruikend achterbeen.

Bron: De Dalhoeve

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Rhodium, Ferro x G. Ramiro Z.
Rhodium is een rijtypische en extra gemodelleerde zoon van Olympic Ferro, welke op de Olympische Spelen 2000 zeer goed presteerde. Rhodium heeft een rijke voorhand, aansprekend front en een sterke bovenlijn.
Bewezen sportverervers met springkwaliteiten komen voor in de moederlijn. Moeder Larcona, vader van G. Ramiro Z. is keur en heeft een goede test afgelegd.
Rhodium slaagde voor het verrichtingsonderzoek te Ermelo november 2001 met zeer hoge cijfers waarbij hij voor de galop het cijfer 9 kreeg, en voor aanleg als dressuurpaard een 8.
Het onderzoeksrapport vermeldt dat Rhodium veel bereidheid heeft om te werken. De stap heeft van nature veel ruimte. Rhodium draaft met veel afdruk en tact, terwijl hij in galop zeer veel ruimte heeft.

De moederlijn van Rhodium is opgebouwd uit sport-verervers met exterieurkwaliteiten, via G. Ramiro Z en Voltaire komen we bij de gewaardeerde volbloeds Exkurs en Courville uit.
Rhodium werd tijdens de finale van de Pavo Cup 5e, waarbij hij een 9 kreeg voor zijn galop.
Rhodium nam met succes deel aan de hengstencompetitie 2002/2003:
3e plaats Hengelo
2e plaats Weert
1e plaats Zuidbroek
2e plaats Goes

Bron: De Dalhoeve

Afbeelding
Afbeelding


Darlington, Damenstolz x Feuerschein I
Zwart: 1,70m
Rijnland/Westfalen

Darlington komt uit de bekende stam van de heer De Baey. Deze hengst komt rechtstreeks uit de moederlijn van Rembrandt, die vele jaren succesvol is geweest onder Nicole Uphoff. Ook komen uit deze stam de top-dressurpaarden: Ahlerich (ruiter Reiner Klimke), Amon (amazone Annemarie Sanders) en Rubinstein (amazone Nicole Uphoff).

Bron: Pretendenthoeve

Afbeelding


Redford, Krack C. (v. Flemming) x Ferro
Zwartbruin, 1.68m, 1998, KWPN.
Het beste van de Nederlandse dressuur is verenigd in deze schitterende Redford. Zijn veelgeroemde vader Krack C was onder Anky van Grunsven de rising star van het wereldkampioenschap in Jerez en inmiddels wordt hij algemeen beschouwd als Neerlands hoop voor de dressuursport in de komende jaren. Redford werd geboren uit een ster-moeder van de Olympische dressuurhengst Ferro, die met Coby van Baalen in Sydney zilver won. En daarachter zit weer het vertrouwde bloed van de Cartoonist-zoon Lector, die in de jaren '70 en '80 zoveel verdienstelijke sportpaarden bracht. Redford bewijst op een fantastische manier de waarde van deze bloedcombinatie: al tijdens de hengstenkeuring en het verrichtingsonderzoek toonde hij veel front en showde hij zeer veel actie, eigenschappen die we zo graag zien in onze paarden. Opvallend was het sterke, actieve gebruik en het goed onderbrengen van het achterbeen, een eigenschap die ook in het zeer overtuigende rapport van moeder Liane terugkomt. Beweging, werklust en dressuuraanleg zijn dan ook de trefwoorden achter de naam Redford, die reservekampioen werd in Ermelo met een 81/2 voor de dressuuraanleg en op de hele lijst geen cijfer lager scoorde dan 7! Een bijzonder sterk afstammelingenrapport ondersteunt uw keuze voor Redford: de veulens hadden zeer mooi gevormde hoofden, prachtig gemodelleerde halzen terwijl ze beschikten over tactmatig sterke bewegingen in alle gangen. Een extra positieve aantekening was er voor de galop! Spraakmakend was het optreden van Redford tijdens de laatste KWPN Hengstenkeuring onder Hans-Peter Minderhoud.

Bron: www.arjanbekkers.nl

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Turbo Magic, Cabochon x Cocktail
Donkerbruine hengst, geboren 8 april 2000
Stokmaat 1.66m
De KWPN-hengst Turbo Magic is een product uit de succesvolle Nederlnads dressuurlijn van Pretendent die een reeks Grand Prix-dressuurpaarden heeft voortgebracht waaronder toppers als Vincent (Pretendent), Bas (Pretendent), Dakota M (Vincent) en Controversy (Pretendent). Met een aantal zeer goed presterende nakomelingen is Turbo's vader Cabochon (Vincent) één van de belangrijkste vertegenwoordigers van de Pretendent-lijn op dit moment. Vader Cabochon is keur verklaard op grond van zijn degelijke, sterk bewegende nafok. Steeds meer jonge Cabochon's halen de koppen van de kranten, zoals Most Wanted en de super-getalenteerde Pays-Bas (prijswinnaar in zowel de PAVO-competitie als op het EK voor jonge dressuurpaarden in Verden 2002). Cabochon's dochter Luzelma Slottie debuteerde dit jaar met succes in de Grand Prix.

Moeder Korenda B neemt plaats 165 in op de lijst van 250 merries met de beste dressuurindex. Once More, een volle zus van Korenda B, neemt plaats 130 in op de index. Korenda B is een dochter van de veel te vroeg gestorven preferente dressuurpaardenleverancier Cocktail waarmee Anky van Grunsven een reeks internationale overwinningen op haar naam schreef. Net als de internationale dressuurpaarden Arnoldo Thor, Fledermaus en Duvon stamt Cocktail af van de invloedrijke Oldenburgse stempelhengst Purioso (Furioso ll).
In de derde generatie voert Turbo Magic de nodige hoeveelheid bloed via volbloedhengst Kaiserstern xx. De moederlijn gaat via de hengst Folio terug op stammoeder Sneeuwvlokje. Uit de nafok van Sneeuwvlokje kennen we onder andere de KWPN-hengst Grenadier (Renovo), het Olympische springpaard Royal Flash (Zortin) alsook de nationale dressuurpaarden Elcantara (Zalmeco), Jorus (Concorde) en Hermes (Chronos).

Exterieur:
Turbo Magic is een zeer edele, hoogbenige hengst die voldoende in het rechthoeksmodel staat. De voorhand is goed gevormd.
Onderzoeksrapport
Turbo Magic is een eerlijke, betrouwbare hengst.
De hengst heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is ruim, zuiver, heeft voldoende kracht en is goed van souplesse. De draf heeft ruim voldoende ruimte met een mooi voorbeengebruik. De hengst toont in draf ruim voldoende houding, maar mist nog wat kracht. De galop is ruim voldoende van ruimte en afdruk en de hengst kan daarin goed schakelen. De hengst heeft ruim voldoende tot veel aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter een goed gevoel.
De hengst springt met voldoende afdruk. De beentechniek is voldoende, maar de hengst zou meer moeten basculeren en houdt zich achter vast.
De hengst gedraagt zich op stal en in de omgang normaal.

Bron: Magic stables

Afbeelding
Afbeelding


D-Day, Donnerschwee (v. Donnerhall) x Welt As (v. Weltmeister)
D-Day, schimmel, geb. 23-03-1992, stokmaat 1.67 m
D-Day; een dressuurpaardenvererver ten top. Volgens de kenner combineert D-Day de twee elementen, die we graag in een dressuurpaard aanwezig zien: het commerciële van een aansprekend paard, dat in beweging nog mooier wordt en het functionele van de atleet, die de kracht, de balans en de lichaamshouding heeft om de zware oefeningen aan te kunnen. De veulens van D-Day weten reeds jaren in de verschillende fokgebieden te domineren, zoals tijdens de Zweedse kampioenskeuringen waar de D-Day nazaten telkens het hoogste eindigen. Ook onder het zadel bewijzen de D-Day nazaten zich telkens weer. Goed bespierde en gelijnde paarden, die zich in de basisgangen zuiver, lichtvoetig en in goede balans bergopwaarts presenteren. In Zweden behaalde een driejarige dochter van D-Day in 2002 de kampioenstitel met voor de draf en de galop niet minder dan het cijfer 10 behaalde; de stap werd beloond met het cijfer 8. In de selectie voor de Beker van België 2002 voor 5-jarige dressuurpaarden wist een dochter van D-Day – Aktion de reservetitel te behalen. Zo ook de stermerrie Paso Doble (D-Day – Amulet) die in 2001 met hoge cijfers de IBOP aflegde en in 2002 de 2e plaats behaalde in de Pavo Cup-selectie te Sevenum. Tijdens de centrale KWPN-merriekeuring 2003 te Sevenum veroverde een driejarige D-Day X Argus merrie de kampioenstitel en een driejarige D-Day X Clavecimbel merrie wist de reservetitel te bemachtigen. Beide dochters van D-Day werden aangewezen voor de nationale merriekeuring 2003 te Ermelo alwaar de D-Day X Argus merrie de 4e plaats in de halve finale wist te behalen. Daarnaast wordt ruim 38% van D-Day’s 3 jaar en oudere nakomelingen reeds in de nationale dressuursport uitgebracht, waarvan 20% reeds in de klasse ZII tot en met ZZ-Licht wordt gestart.
D-Day: Uw sleutel tot succes!

Bron: De Ijzeren Man

Afbeelding
Afbeelding


Obelisk, Matador xx x Clavecimbel keur x Ulft keur
zwart, 1.71 m. geb. 1996, KWPN
De beroemde trakehner Matador xx is de vader van Obelisk. De moeder van Obelisk stamt af van de Internationale dressuurhengst Clavecimbel, die zelf op het hoogste niveau Grand Prix en Grand Prix Spécial heeft gelopen.
Obelisk is een chique lang gelijnde, rijtypische hengst die goed in het rechthoekmodel staat en veel uitstraling heeft. Goedgekeurd in 2000 op zijn veulencollectie. De veulens van Obelisk wonnen drie jaar op rij de Kampioens titel van de Nationale Veulenkeuring tijdens de KWPN Paardendagen 2000, 2001, 2002. Tevens leverde Obelisk in 2003 de reservekampioen.
Obelisk loopt lichte tour met Kirsten Beckers. Twee zonen van Obelisk wisten dit jaar door de dringen tot de 3e bezichtinging in Den Bosch, waarvan er één naar het verrichtingsonderzoek in Ermelo mag (Obelisk x Flamingo), deze goed galopperende zoon van Obelisk kreeg een uitnodiging voor de Kampioenskeuring van de dressuurhengsten en werd uitgeroepen tot reservekampioen. Obelisk presteert goed onder het zadel en blijkt een fokhengst te zijn.

Bron: Lauw van Vliet

Afbeelding


Paddox, Ferro x Darwin
Geboren in 1997, kleur donkerbruin, stokmaat 1.70m.
Als zoon van de wereldberoemde Olympic Ferro is Paddox een dressuurhengst bij uitstek.
Paddox voert aan moederszijde het bloed van de dressuurvererver Darwin, die net als Ferro zelf internationaal furore maakte. Met de enorme dressuur aanleg die Paddox zelf vertoont is de grondslag aanwezig om in de toekomst aan de top te komen.
Paddox maakte zijn dressuurbelofte tijdens het verrichtingsonderzoek meer dan waar, hij scoorde hoog voor zijn aanleg en excelleerde zelfs met zijn galop. Paddox eindigde als beste dressuur hengst.
Het karakter van Paddox is zeer goed, een hengst die werklustig is en helder de wereld in kijkt.

De zeer mooie hengst Paddox imponeerde tijdens de competitie om de PAVO-cup in Ermelo.
Paddox eindigde als 2e in de finale en werd daarbij gehuldigd als beste 4-jarige hengst van 2001.
In 2002 nam Paddox deel aan het wereldkampioenschap voor jonge dressuurpaarden in Verden.
Het protocol van de internationale vakjury sprak van ’een zeer krachtig en veelbelovend paard met een goede bouw, een mooi front en sterk gebruik van het achterbeen’. Temidden van een sterk deelnemersveld bezette hij een fantastische 7de plaats in de finale.
In 2003 heeft Paddox de hengstencompetitie klasse M met overtuiging gewonnen. Hij behaalde in Den Bosch tijdens de finale maar liefst 83%. De jury was onder de indruk van de kracht en uitstraling van deze atletische hengst.
De nakomelingen van Paddox zijn veelbelovend, zij staan goed in het rechthoeksmodel, hebben mooie sprekende hoofden. De basisgangen zijn krachtig, ruim en goed in balans.

Bron: De Nieuwe Heuvel

Afbeelding


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:57

Ik ken een leuke merrie uit D-Day. Zo'n anderhalf jaar geleden had ik een oogje op deze merrie maar iemand anders uit de regio was me voor, per toeval kwam ik weer in contact met dit meisje (ze had een zadel te koop en ik zocht er 1) en heb ik gisteren de merrie gezien. Erg mooie ruime stap en een ontzettende knuffel. Ze schijnt wel vrij eenkennig te zijn met rijden maar ontzettend werkwillig. Vm is Kaiserstern xx.

Elisa2

Berichten: 37040
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:02

wow dat zijn er wel veel..Turbo Magic..heb ik een tijdje kunnen volgen qua training bij Edward Gal,Hij ziet er goed uit,maar is nog jong en moet nog veel ontwikkelen..mijn favoriet is D-Day..gewoon goed bloed..en super mooi paard..van Ferro bloed ben ik persoonlijk niet zo weg..Redford hoor je weinig van..Rubels vindt ik ook een erg goede hengst,niet perfect gebouwd maar super karakter..de andere ken ik niet zo heel goed.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:06

Obelisk vind ik een heel goed en mooi paard. Absoluut mogelijkheden om het ver te gaan schoppen denk ik.
Turbo Magic is behoorlijk "onderuit" gegaan tijdens de nakomelingenkeuring.. die hebben een nachtje wakker gelegen met koppijn... verwachtingen hier op bokt zijn dat hij op wacht gezet word voor zover ik gelezen heb en dat zou mij ook niet verbazen.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:47

Obelisk vind ik een mooi hengst
Turbo heeft leuk bloed jammer van zijn nakomelingen was niet zo'n best rapport.

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:25

hangt er van af wat voor merrie je heb...

rubels is leuk als jij een drukke en heette merrie heb maar anders niet..
hij is heel erg rustig en zo fokt hij ook..

redford vindt ik mooi maar ik weet nix van hem..
hij ziet er wel leuk uit...

zelf vind ik don ruto heel erg leuk hij staat bij rubels op stal ook een hengst van gert-jan van olst ander moet je maar is gaan kijken..

ik heb een veulen van hem ik wou eigenlijk rubels erop maar gert-jan zei dat don ruto beter was omdat die heter fokt...

.¨:
`.
Don Zhivago
Paardrijden is geen individuele sport... Het is een TEAM sport!!!
Z2 startgerechrigd. Met actief pensioen.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:49

[quote="Yunyah"]Wat vinden en/of weten jullie van de volgende hengsten?

Obelisk, Matador xx x Clavecimbel keur x Ulft keur
zwart, 1.71 m. geb. 1996, KWPN
De beroemde trakehner Matador xx is de vader van Obelisk. De moeder van Obelisk stamt af van de Internationale dressuurhengst Clavecimbel, die zelf op het hoogste niveau Grand Prix en Grand Prix Spécial heeft gelopen.
Obelisk is een chique lang gelijnde, rijtypische hengst die goed in het rechthoekmodel staat en veel uitstraling heeft. Goedgekeurd in 2000 op zijn veulencollectie. De veulens van Obelisk wonnen drie jaar op rij de Kampioens titel van de Nationale Veulenkeuring tijdens de KWPN Paardendagen 2000, 2001, 2002. Tevens leverde Obelisk in 2003 de reservekampioen.
Obelisk loopt lichte tour met Kirsten Beckers. Twee zonen van Obelisk wisten dit jaar door de dringen tot de 3e bezichtinging in Den Bosch, waarvan er één naar het verrichtingsonderzoek in Ermelo mag (Obelisk x Flamingo), deze goed galopperende zoon van Obelisk kreeg een uitnodiging voor de Kampioenskeuring van de dressuurhengsten en werd uitgeroepen tot reservekampioen. Obelisk presteert goed onder het zadel en blijkt een fokhengst te zijn.

Bron: Lauw van Vliet

[image]

Lauw van Vliet weet kennelijk het verschil niet tussen een Trakehner en een Engelse Volbloed xx.
Materdor wordt hier ten onrechte als een Trakehner met een xx Engelse Volbloed afstamming geprofileerd.
Materdor is een Trakehner van Donauwind (Trakehner) x Gobelin (Trakehner).

irmaz

Berichten: 4722
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:30

Mooie hengsten allemaal! Alleen Redford vond ik in het echt wat stug (kwa karakter) overkomen.
Maar D-Day OK dan!
Heb zelf nu een veulen van D-Day uit een Dageraad X Ubis merrie, is een pittig hengstje maar wel allerliefst. D-Day schijnt te verkleinen, dus moet wel op een flinke merrie (mijn merrie is 1.72m). Ons veulen wordt waarschijnlijk ongeveer 1.70m. Wat vooral opvalt in z'n bewegingen is de lichtvoetigheid, beweegt makkelijk, eigenlijk alles wat in D-Day's bijschrift staat lijkt me wel te kloppen. Het veulen heeft de voorhand van D-Day ge-erft. Zie foto's:
AfbeeldingZafiro 3 maanden oud.
AfbeeldingZafiro 2 maanden oud

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:45

wat een verschil in kleur zeg. vind die van 3 maand het mooiste is die al mooi uit het veulen haar.

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:10

ik ken wel een rubenstein is nu 5 jaar nog steeds hengst en staat in voorst (gelderland)


Duveltje

Berichten: 115
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:19

Van Obelisk zijn al veel veulens hoog geplaatst geweest op keuringen.
Vaak mooie types.

Over Redford en Paddox weet ik niet zoveel.
Van Turbo kan je eigenlijk nog niet veel zeggen. Het is zijn 1e jaargang en dan moetje ook nog kijken wat voor merries dat de hengst heeft gedekt. je kan niet verwachten dat ie super veulens geeft als de merries matig zijn.

Dit geldt volgens mij hetzelfde voor Rubels. Deze hengst heeft ook nog niet zoveel nakomelingen. Ik snap trouwens niet zo goed wat Promessa bedoelt want volgens mij zijn de oudste nakomelingen een jaar en wat kan je daar nu over zeggen. (Hij staat ook niet meer bij Van Olst misschien daarom dat GJ dat zei)
Ik heb een aantal veulens gezien en kunnen goed lopen. Het viel mij op dat er weinig schimmels waren. (Bij schimmel moeder zelfs een bruin veulen)

D-day heeft een tijd in Zweden gestaan dus er zijn denk ik weinig nakomelingen hier in Nederland.

Rhodium kan zelf super galopperen. Had zelf alleen iets mooiere veulens van deze hengst verwacht.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:32

irmaz schreef:
Alleen Redford vond ik in het echt wat stug (kwa karakter) overkomen.


Wijj hebben een entermerrie van Redford, ze komt uit een lastige moeder maar ze heeft zelf een braaf en vriendelijk karakter.
Afbeelding

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:24

Anna42 schreef:
Lauw van Vliet weet kennelijk het verschil niet tussen een Trakehner en een Engelse Volbloed xx.
Materdor wordt hier ten onrechte als een Trakehner met een xx Engelse Volbloed afstamming geprofileerd.
Materdor is een Trakehner van Donauwind (Trakehner) x Gobelin (Trakehner).


Waar zie jij dat staan dan??????? Ik zie het nergens staan en op de sites van lauw beweerdt hij dat ook niet.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 21:34

toscana schreef:
Waar zie jij dat staan dan??????? Ik zie het nergens staan en op de sites van lauw beweerdt hij dat ook niet.

Je hebt gelijk, er staat nergens dat Materdor een engels volbloed is, sterker nog, hij wordt helemaal niet genoemd. Maar ik denk dat Anna42 dit bedoelt:

Citaat:
Obelisk, Matador xx x Clavecimbel keur x Ulft keur
zwart, 1.71 m. geb. 1996, KWPN
De beroemde trakehner Matador xx is de vader van Obelisk.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:56

Hij noemt hem een Trakehner en vermeldt hem als een Engels Volbloed met Matador xx. Kan ook zijn dat Lauw amper meer het verschil tussen een Trakehner en een Engels Volbloed omdat de moderne Trakehner, uitzonderingen nagelaten, stampvol zit met xx bloed en derhalve praktisch op een Volbloed lijkt.

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:23

ik vind Rubels echt vet mooi!!!

nu eindelijk fotos in mijn profiel!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 109 bezoekers