dierenmishandeling

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:26

echt....echt....echt....je weet wel....!!!!!!!!!!


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:56

tja dan moeten we ook tegen slachtkippen, varkens en koeien zijn ?? En wat met al die arme asiel katten, honden en de knaagdieren die geen ruimte hebben Huilen .

Er is namelijk geen verschil tussen die dieren ?. Ze hebben het allemaal slecht.

Wat kunnen we eraan doen ?? Stoppen met domweg fokken omdat jonge dieren zo lief en leuk zijn en dit voornamelijk de particulieren Frusty . Rassen combineren die eigenlijk niet passen afschuwelijk ik heb er een hekel aan Boos! . Daar ben IK nu tegen bedenk voordat men begint. Ik zal zelf nooit een beest fokken puur omdat ik het niet zie zitten en bang ben dat ik een huis vol heb en ze dan in een asiel moet stoppen.

Dit soort topics zijn nu al vaak op bokt geweest en lossen helaas weinig op Boos! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:52

Nou ja misschien is het een topic met een nieuw inhoud ?? Dus mag ik mijn mening geven.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 14:47

T is juist een heel belangrijk topic!!! het is toch vreselijk dierenmishandeling!!! Tja, en het is zo makkelijk om te zeggen, ach ik kan er niks aan doen!!! Een betere wereld begint bij jezelf!!!
En idd. helaas kan je niet veel doen maar wel iets, bv. geld storten naar bv. dieren bescherming, brooke hospital, wereldnatuurfonds enz., protestbrieven sturen, zelf niet fokken met dieren, er zitten er al genoeg in het asiel, enz.!!! En als iemand het graag wil vermelden mag dat toch!!!?

Flevolander

Berichten: 3833
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 15:02

nou wat dacht je dan van dierproefen Boos!
als je wil dat het stopt steek dan de stichting proefdier vrij een hart onder de riem toe op www.proefdiervrij.nl breng je stem uit
wie weet meschien helpt het alle kleine beetjes helpen toch !!

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 20:56

Ik ga met Prisca mee.
Als je velen hier zou moeten geloven, is de helft van de Nederlandse paarden al mishandeld. Tja. Wat is mishandeling? Kijk eens naar die diertjes in Egypte (www.brooke.nl), hebben die het niet veel en veel erger? Wat maakt het nou uit als een paard een lang (langer als koeien oid) leven hebben gehad en dan 1 dagje het wat slechter hebben richting de slager? Tja, tuurlijk is het niet leuk, maar that's life.
En dierproeven? Die zijn vaak noodzakelijk. Waarschijnlijk ga ik in m'n toekomstige beroep ook veel te maken krijgen met proefdieren en moet ik ook zelf dierproeven uitvoeren.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 16:18

Sorry, Carola, hier moet ik op reageren, jij vind dierenmishandeling niet zo erg of begrijp ik dit verkeerd???
Oke, vlees zal gegeten worden en dierproeven moeten waarschijnlijk ook maar het moet toch op een normale manier!!!? Zodat de dieren er niet zoveel last van hebben!!!
Vervoer van dieren moet gewoon beter geregeld worden en heb je wel is aan die honden en vogelgevechten gedacht??? Of hoe ze voor kerst ganzen vet mesten!!! Ik vind dierenmishandekling een van de meest erge dingen die er zijn!!! En tuurlijk sommige dingen moeten maar we kunnen het de dieren proberen zo goed mogelijk te hebben!!!
We hebben toch gevoel!!! En die dieren ook!!!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:15

Moniquelucky: Tuurlijk vind ik het wel erg. Maar er is gewoon niets aan te doen. En vaak wordt het ook echt overdreven hoor, in andere landen is het veel en veeeeel erger.
Ik moet voor mijn studie volgend jaar (diergeneeskunde) in gezonde dieren gaan snijden, experimenteren en afmaken. Tja, dat hoort erbij. Daar moet je tegenkunnen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:05

donnah schreef:
sorry hoor carola dat is echt niet normaal!!!
je gaat toch nie in GEZONDE dieren snijden!!! Huilen Huilen Huilen Huilen
je gaat zo enzo nie in dieren SNIJDEN en dan helemaal nie in
gezonde Verdrietig Verdrietig Verdrietig Huilen Huilen Huilen
als jij dat 'er bij vind horen' dan hoort het er ook bij dat er
mensen worden vermoord want eigenlijk doe je dan precies
het zelfde!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!
BELACHELIJK!!!!!!!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!



haha, wat lief die onschuldigheid...
Maar er moeten toch dierenartsen zijn? Die moeten allemaal snijden en experimenteren op normale, gezonde poezen, honden, schapen, koeien, konijnen en ook paarden. Nou en? Dat moet gewoon voor de opleiding.

Het lijkt me ook niet echt lekker als een jonge DA jou paard komt opereren terwijl hij/zij dat nog noooit eerder heeft gedaan... Of wel?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 19:58

Carola, oke misschien moet het, maar dat je zegt, nou en??? Dat raakt mij heel diep!!! Jammer dat je zo denkt!!!
Ikbegrijp best wel dat sommige dingen moeten maar aan andere dingen is heus wat te doen!!! Het is zo makkelijk om dit te zeggen!!!
Je hebt gelijk dat het in andere landen erger is, dat is triest genoeg!!!
Maar je moet toch toegeven dat een dier gevoel heeft en dat het waardig behandeld moet worden, je zit niet voor niks op Bokt!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 00:43

Prisca schreef:
Stoppen met domweg fokken omdat jonge dieren zo lief en leuk zijn en dit voornamelijk de particulieren Frusty . Rassen combineren die eigenlijk niet passen afschuwelijk ik heb er een hekel aan Boos! .


Hier ben ik het volledig mee eens, zo jaag je een dier echt de dood in.

Maar als ik een jong katje wil van een van mijn eigen poezen dan komt ie er toch echt wel. Ik zorg er altijd zelf voor of ze krijgen een goed te huis.

Carola zal dat gewoon moeten doen, zo is het nu eenmaal op de faculteit. Het klinkt en het is cru maar door dat zij dat doet kan ze misschien wel ooit jou paard kunnen redden. Kijk ik vind het ook erg en Carola zal dat ook wel vinden maar als ze het niet doet kan ze haar opleiding vaar wel kunnen zeggen en kan ze geen ervaring op doen.

Ik vind de pony/paarden transporten heel erg, maar dit geld ook voor het transport van kippen, koeien, varkens enz.
Ik hoop dat er nog eens een dag komt dat dit zal verbeteren.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 08:57

Als het aan mij lag werd de export van levende dieren afgeschaft. Slachten moet dan maar hier gebeuren, je kunt grote koelers of vriezers in vrachtwagens zetten. Zoals er met slachtpaarden om wordt gegaan in vervoer (trouwens niet alleen paarden) is belachelijk en onmogelijk goed te praten. En ik ben ook tegen "oefenen" op dieren, en vivisectie is gewoon niet correct. WAarom is de pijn van de een minder erg dan die van een ander? DAt verschil begrijp ik niet. Misschien moet er een experiment op Carola wroden gedaan om te "oefenen", eens kijken hoe ze dat vindt. Misschien dat ze dan wel van gedachten verandert. WAnt een dier die dat moet ondergaan, voelt die pijn net zo goed. Als mensen vinden dat er zo nodig geexperimenteerd moet worden, dan moeten ze dat maar bij zichzelf doen en het niet afschuiven op iemand die weerlozer is. zoals mensen met dieren omgaan, doen mannen dat met vrouwen in India (effe geld verdienen, vrouw ga eens naar het ziekenhuis om een nier af te staan.....).

De hond is de betere mens

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:40

Ik ben het helemaal eens met Desiree!!!
Het enige is dat helaas het expirimenteren met dieren misschien wel moet gebeuren, maar kan dat dan niet op dode dieren? Ik vind dit heel zielig, en hoop ook dat ook daar wat aan gedaan kan worden, we moeten toch niet willen dat lieve onschuldige dieren pijn lijden!!!
Ik hou vreselijk veel van alle dieren en hoop echt op een diervriendelijkere wereld!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:13

Als mensen vinden dat het MOET gebeuren moeten ze dat maar zelf doen dan, maar niet afschuiven op onschuldige weerloze wezens!

De hond is de betere mens

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:33

ik vind het gewoon hars-tstikke erg!!!!!!!!het is inderdaad waar dat de paarden geen drinken en eten krijgen voor aan lange tijd.trouens paarden hebben ook hun gevoelens en ze moeten gewoon vreselijke schrik hebben.het is gewoon harstikke wreed!!!maar als je wil dat ze minder geslacht worden eet dan geen vlees!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!En vooral geen paardenvlees!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

groetjes op handjes en voetjes julie!

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 12:52

hee carola
jij bent echt gek weetje
hebben ze nog nooit gehoord van dingen die niet echt dieren zijn maar er wel zo uit zien, weet ik veel hoe die dingen heten.
Dat is toch niet normaal hoe jij erover praat.
alsof het echt niks is. Soms vind ik het al zielig als ze in gewone gezonde dieren prikken maar meestal worden ze daardoor beter, en dan ga jij beginnen dat je het heel normaal vind dat JIJ gezonde dieren gaat afmaken. Das toch echt niet normaal.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 12:53

hee carola
jij bent echt gek weetje
hebben ze nog nooit gehoord van dingen die niet echt dieren zijn maar er wel zo uit zien, weet ik veel hoe die dingen heten.
Dat is toch niet normaal hoe jij erover praat.
alsof het echt niks is. Soms vind ik het al zielig als ze in gewone gezonde dieren prikken maar meestal worden ze daardoor beter, en dan ga jij beginnen dat je het heel normaal vind dat JIJ gezonde dieren gaat afmaken. Das toch echt niet normaal.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 13:50

Zo, wat een heftige reacties! Ik ben echt niet gek of een dierenhater, maar ik ben nuchter. Ik wil graag DA worden. Tja, de consequentie daarvan is dat ik in gezonde dieren moet gaan snijden. Dat houdt mij echt niet tegen om DA te gaan worden hoor. Er moeten toch DA's zijn? En die opleiding veranderd toch de regels niet (en kan dat ook niet).

En nogmaals; tuurlijk is het erg dat dieren worden mishandeld. Maar als je het vergelijkt met andere (Middenlandsezee) landen, dan valt het hier nog reuze mee. Ook schijnt de helft van NL een 'mishandeld' paard te hebben. Overal waar je het hoort is het zo van: "mijn paard is vroeger mishandeld". Onzin. Eén tik met de zweep is nog geen mishandeling hoor. Er zijn in NL maar heel weinig paarden die écht mishandeld zijn.
En als ik eerlijk ben vind ik de zwaar ondervoedde Aids-weesjes in Afrika veel en veel erger. Ik zal m'n geld ook eerder aan zo'n doel schenken, als aan de dierenbescherming in NL.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 14:54

Ik snap niet dat je veearts wilt worden als je zo weinig om dieren geeft. Menseninstanties krijgen nooit iets van mij. Want als mensen niet zo barslecht met dieren omgingen, waren het Wereld Natuurfonds, de dierenbescherming en al dat soort instanties niet nodig. Dus verdienen mensen mijn hulp niet. Pas als mensen ophouden met dieren slecht te behandelen, zal ik Unicef of zo gaan helpen. eerder niet. Ik denk dat jij slechts veearts wilt worden om de wetenschap te dienen. En niet om dieren te helpen.

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 15:07

Er is geen enkele instantie die van mij geld krijgt behalve de Dierenbescherming en de mensen die persoonlijk aan de deur komen voor het kankerfonds. Maar al die zielige uitgehongerde kinderen, mensen, lepra, aids, honger.... het interesseerd me werkelijk geen biet.
Dieren interesseren me wel. En Carola, ik vind jou antwoorden ook erg cru hoor. Ik vind jou achterliggende gedachte niet goed. Je hebt aan de ene kant wel gelijk, maar je verwoord het zo cru. En dan moeten we kijken naar het buitenland... nee, we leven in Nederland niet in die 3e wereld landen. Het transport is gewoon te misselijk voor woorden, daar draait werkelijk mijn maag van om. Maar je doet er zo weinig aan.
En ik weet als iedereen zo denkt gebeurd er niets, maar het is wel zo....
ik denk dat 90 % van Nederlandse dierenliefhebbers zo denkt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Cas10, cindyy_1993, Coalizione, Googlebot, Josien_, journee, Mark0919, sterregoud, xdesix en 40 bezoekers