oersterk paard berijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

oersterk paard berijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 14:04

Het zit zo, Bernadeth, mijn vaders 'paard'(niet echt de zijne, maar hij mag alles met dr en zij vertrouwt hem, en mij, als enigste en doet alles voor hem...) das dus een fries, er is vroeger wel op dr gereden maar dat ging niet goed, ze was oersterk en vloog er constant vandoor enzo...
Nu is Bernadeth eigenlijks het enigste paard waar mijn vader ooit wel eens op zou willen rijden, ik wil dus wel helpen, maar ze is zoooo ongelovelijk sterk...
En ze hebben het daar niet echt op hulpmiddelen...
Met liverpool stang is ze wel goed te houden (voor de kar dan)...
Ik zou dus voor mijn vader haarw el op willen pakken (longeren enzo, zadeltje erop...)
Maar ze is dus zo sterk, zou ik dr dan met liverpool stang kunnen rijden?
En dan later eventueel met gewone stang of martingaal??
Of zouden jullie zeggen, helemaal neit doen...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 14:10

je kunt rustig eerst met een liverpool rijden, als je daar ook mee ment. Alleen moet je dit paard je vertrouwen geven. Sterke paarden zijn vaak bang, heeft niets met echt sterk te maken. Je moet haar vertrouwen winnen.
Daarom zoui ik eerst gewoon met stang gaan rijden, maar rustig opbouwen, longeren met gogue, dan stappen in de bak, dan eens draven en uiteindelijk galop. Niet te snel, leer het paard rustig op stem en zit te reageren. Gaat dit allemaal goed, en heb je genoeg vertrouwen, dan een ander bit proberen. Echter zolang je met liverpool rijdt, moet je bedenken dat het een scherp bit is en dat je toch niet extra moet trekken. Doe je dit toch, dan kun je beter meteen met een dubbelgebroken bitje beginnen.


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 14:14

dank je! Ze vertrouwt mij al aardig, maar mijn vader is DE man Haha!
Dus die zou er dan eigenlijks wel elke keer bij meoten zijn en haar toespreken....
Ze is ook bang ja.... Ze is nooit echt zachtaardig behandelt, nu gaat het al beter, en ze komt altijd bij mijn vader enzo.... Normaal kwam ze helemaal neit en deed je zo'n moeite om dr te vangen..

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 14:24

houden zo, rustig blijven, desnoods er eerst naast lopen met zadel erop, dan jij erop je vader ernaast, dan je pa erop jij ernaast enz. rustig aan doen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 14:41

ja, das op zich een goed plan, kan mijn vader ondertussen met dr praten en aaien, hihi..
Zo zijn we ook begonnen met Irene....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:01

Een paard word nooit sterk in de hals of mond geboren, maar gemaakt.
Ga eerst langzaam aan beginnen alsof het een groen paard is. Begin rustig met longeren, dan een keer hoofdstel in, dan een keer het zadel erop.En zo langzaam aan opbouwen. Dan een keer over de rug hangen en begin alsof ze nog niks weet. Beenhulpen rustig geven, met een lange teugel eerst haar eigen weg zoeken en later iets meer contact nemen en proberen wat te sturen.
Gewoon langzaam, rustig opbouwen!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 12:32

Als ze ook voor de kar loopt is het voordeel dat ze goed naar stemhulpen luistert (tenminste... dat hoop ik Knipoog ).
Je kunt dan ondersteuning geven dmv je stem en als ze toch gaat trekken proberen op stem terug te nemen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 bezoekers