stalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 14:40

Hallo,

Ik sta nu 6 maanden met Charly op een stal in Ambacht, het is er niet mooi, maar weiland is er super! De winter nadert, en hij moet dus 's witners op stal, dat is daar ook allemaal geen probleem. Maar ik ga me steeds meer irriteren aan bepaalde dingen. Charly is in volle groei (is pas 16mnd) Wanneer ik hem een keer wil afspuiten moet ik in het riviertje, omdat het mooi weer is, gooi ik hem in de bak, springt hij over het hek heen naar de merriewei die daar direct aan grenst, er staat nog weinig gras, als ik dan wat hooi mee neem doen ze moeilijk over, dusja ik ben het een beetje zat aan het worden, en dan komt daar nog eens bij dat ik met een bootje naar de overkant moet roeien, en mijn pony per veerpond moet ( a €5 per keer ) en ik dus niet makkelijk met hem kan gaan wandelen langs de weg bijv. Dus zoek ik een nieuwe stal. Ik zal even wat informatie geven over mijn pony.

Het is een Welsh Cob Jaarlinghengst, hij is nu 16 maanden oud, zal rond de 1m50 gaan worden, toont op het moment niet egt hengsten gedrag, alleen als hij egt in aanraking komt met merries ( het snuffelen aan elkaar ) kan hij wat drukker worden, met als gevolg vandaag dat hij over het hek van de bak heen ging ( 1m20 hoog.. ) Dit deed hij vanuit stilstand, en bleef hangen met zijn benen, gelukkig niks aan de hand, maar dit was voor mij de druppel, dat ik naar een andere stal wil, waar dit soort tafarelen niet kunnen plaatsvinden. Een weide gang voor van de winter is geen must, maar ik zou het zeer fijn vinden wanneer hij per dag zo'n 6-8 uur buiten kan staan, het liefst met een andere pony of paard er bij. Ik weet dat er in omgeving van barendrecht niet al te veel in aanbieding is kwa stalling, en aangezien ik ook nog niet veel er voor wil betalen word het nóg lastiger. maar weet je iets? laat het me snel weten.

groetjes priscilla

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:46

TSja je bent een beetje laat met opfok zoeken denk ik, misschien heb je op marktplaats nog adressen?

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:47

Doe me een groot plezier, en zet eens wat punten en hoofdletters in je zinnen. Ze zijn echt niet meer te volgen. Schrijf op zoals je spreekt. Bij ademhalen dus een punt neerzetten en opnieuw beginnen met een hoofdletter.

Zoek aub een opfokstal voor hengsten. Zeker zo'n jong ding moet niet in de winter binnen blijven staan. En overweeg of je hem wel hengst wilt laten, want springen over een hoog hek is toch wel heel gevaarlijk.

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:47

Ik kom niet uit jouw buurt e weet helaas geen plekje voor je.
Maar is het voor je hengst niet leuker om in een groep met andere jonge hengsten te staan op de weide.
Zelf ben ik namelijk van mening dat jonge paarden lekker de ruimte moeten hebben.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:48

Ik persoonlijk zou hem ook niet binnen in een stal zetten, word hij echt niet beter van hoor!!

Zoek een leuke opfokstal in de buurt waar hij gewoon met wat hengsten in de wei kan blijven...

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 14:50

Nou dat over een hek springen kwam misschien wel een beetje door mezelf, hij steigerde omdat ik hem weg haalde bij het hek.. En dat accepteer ik niet dus gaf een m een klap.. Toen sprong die er over heen. Maar goed doet er verder niet toe. En castratie? Nee waarom? De enigste rede tot castratie is op het moment omdat ik amper stalling kan vinden voor een hengst. En hij komt niet 's winters hele dagen op stal.. Alleen de nachten, overdag gewoon buiten. En omdat ik dus zo veeleissend ben is het nogal lastig ja om een stal te vinden.

En dan komt er nog eens bij dat op de stal waar ik nu sta ik iedere dag met een boot over moet. Nou is dat niet erg, maar wel gevaarlijk wanneer het strax heel erg vroeg donker gaat worden.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 14:53

Fjordenmaniak schreef:
Ik kom niet uit jouw buurt e weet helaas geen plekje voor je.
Maar is het voor je hengst niet leuker om in een groep met andere jonge hengsten te staan op de weide.
Zelf ben ik namelijk van mening dat jonge paarden lekker de ruimte moeten hebben.

hij staat nu ook op het land tussen de hengsten, en als ik hem daar zou laten staan gaat hij overdag naar buiten 's nachts op stal. En ook dan stond hij maar met 1 ander paardje buiten, dus dat is niet egt bijzonder veranderend. En het zijn maar 3 a 4 maanden dat hij de nachten op stal gaat. Vanaf maart/april gaat hij weer hele dagen het land op. En denk niet dat hij er echt dood van zal gaan Lachen maar goed dat is verder mijn mening er over

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:56

Nee maar hij zal ook niet dood gaan omdat hij 24h per dag op stal staat.
Maar persoonlijk lijkt stalling mij geen must voor een 1jarige hengst.

Charly

Berichten: 4787
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-04 14:57

Wel als hij niet gewent is een winter lang op het land te staan. Afgelopen winter heeft hij ook 4 maandjes de nachten op stal gestaan, dus daarom doe ik dat ook, sommige vinden het mischien raar, omdat het gewoon kan, maar ik wil het gewoon liever zo dus dan doe ik dat Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:34