waterDICHTE deken hoe krijg je die schoon?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koppig

Berichten: 345
Geregistreerd: 24-05-03
Woonplaats: Gelderland

waterDICHTE deken hoe krijg je die schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 11:37

Hallo allemaal!
De herfst komt alweer dichterbij en dat betekend binnenkort weer denkens opdoen! Alleen hoe krijg je een waterdichte deken schoon die waterdicht moet blijven? Hij moet nml ook gemaakt worden en dan kun je niet met een vieze deken aankomen zetten. Toch?
Alvast bedankt voor alle tips en reakties! OK dan!
Groetjes!

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan...


zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:39

Wassen op 30 graden, fijne was of wol met een fijn wasmiddel maar met voorkeur een wasmiddel van Bucas of Rambo. Goedkopere waterdichte dekens zijn meestal niet meer waterdicht na een wasbeurt. NIET wassen met gewoon wasmiddel.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:56

Als het alleen modder etc. is dat er op zit, dan spuit ik 'm ook wel eens gewoon schoon met een harde straal op de wasplaats.
Ik zou dat vieze ding echt niet in m'n wasmachine hoeven, plus dat hij er niet eens in past waarschijnlijk.
Na het wassen kun je 'm ook opnieuw impregneren met zo'n spuitbus die ze ook voor tenten gebruiken, dat werkt best.

Nulla tenaci invia est via

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:57

zo doe ik ut oook Haha!:D

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:32

Ik breng mijn waterdichte deken altijd naar de stomerij aan het einde van het dekenseizoen. Zij weten het beste hoe ze ermee om moeten gaan. Ik doe het nu al drie jaar en ik heb mijn deken iedere keer perfect netjes schoon en waterdicht terug gekregen.


BJuwel

Berichten: 979
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:47

Met de hogedruk spuit (warm). Dat gaat goed.

Toch handig zo'n gratis smart!!!

L1+2

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:00

lastig. Ik heb laatst mijn dekens laten wassen door een speciale dekenwasserette en ik kreeg ze niet waterdicht terug. De dekens zijn van Rambo en zijn nu 4 jaar oud. Ben naar Divoza geweest en daar zeggen ze het volgende:

De spelregels van het waterdichte dekens wassen:
- dekens alleen maar wassen met de shampoo van Rambo of Bucas
- dekens nooit met de hogedrukspuit schoonmaken
- waterdichte dekens nooit laten stomen.

In de dekens zelf staat echter dat je de dekens met een mild wasmiddel op 30% mag wassen. Verward

Nou, kies maar uit hoe je dekens wel moet wassen Haha! Je weet in ieder geval wat je niet moet doen. Succes!

joepje

Berichten: 554
Geregistreerd: 16-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:18

Mikkie schreef:
Ik breng mijn waterdichte deken altijd naar de stomerij aan het einde van het dekenseizoen. Zij weten het beste hoe ze ermee om moeten gaan. Ik doe het nu al drie jaar en ik heb mijn deken iedere keer perfect netjes schoon en waterdicht terug gekregen.


een Rambo deken mag je dus absoluut niet laten stomen, ivm. de coating die er op zit,
maar dat geld misschien niet voor alle dekens.

geen paard mooier dan de Arabier!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:37

Ik heb mijn rambo wel eens met mild wasmiddel gewassen. Geen problemen mee gehad.
Tegenwoordig was ik wel met Bucas wasmiddel, waarom weet ik eigenlijk niet, maar het geeft een prettig gevoel!
O ja, GEEN WASVERZACHTER gebruiken he!



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patriesje, XXleonieXX en 158 bezoekers