Ervaringen MAXH supplement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Ervaringen MAXH supplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 10:49

Ik wilde weten of er nog meer mensen hier ervaringen hadden met dit supplement en wat hun ervaringen zijn.

Ik ben eigenlijk niet zo van de supplementen met een uitgebalanceerde voeding moeten ze alles in principe binnen krijgen. Met het wisselende weer had Skipper echter een koutje gepakt dus zijn weerstand was toch wat minder. Doordat hij antibiotica had gehad en nog een deel spul vond ik het wijs om vitamines bij te gaan voeren omdat zijn weerstand toch niet optimaal was schijnbaar.

Ik heb gekozen voor maxh omdat dit het meest complete supplement was. Na 5 dagen voeren werd hij enorm lekker soepel door het lijf heen terwijl hij daarvoor nog wat stijfjes was als gevolg van blessure van de zomer. Ik begon bij mezelf te twijfelen of dit nou ook mede kwam door supllement of niet. Ik vond het vrij snel en ik dacht zal wel, hij is gewoon weer wat aangesterkt.

Nu las ik net op de website veel ervaringen van mensen ook van dierenartsen. Nu zeg dat natuurlijk niet zo snel zo veel, ik bedoel dat is de commercie. Maar toch begin ik nu te twijfelen of het supplement inderdaad zo'n invloed heeft gehad. Daarom wilde ik weten wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Volgens het vrouwtje in de winkel waren veel klanten helemaal lyrisch er over. Ik sta daar altijd nogal sceptisch tegenover, maar zou ik toch een keer mijn mening moeten bijschaven?


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:51

Ik ken ook wel dergelijke verhalen over MaxH.

Ons paard lust het echter niet Haha!.

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 10:56

Ik ben aan het opbouwen, het is nogal een moeilijke met alles wat afwijkend is van het normale voer Haha!

Dus met bodempje begonnen en zitten nu over een kwart schepje Haha!


Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 10:59

Ik moet zeggen dat ik er ook erg tevreden over ben. Ben het op aanraden van de veearts gaan voeren toen mijn paard twee keer bijna spierbevangen is geweest. Sindsdien werd ze wel soepeler en kwam er veel makkelijker wat bespiering op haar lijf.
Ook nu ze op rust staat voer ik het nog, om toch haar mineralen en vitaminen binnen te krijgen. Ze krijgt namelijk even geen biks meer.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:25

Ik voer het ook en ben ook positief. Ze heeft haar eerste veulen gehad, was weer drachtig en ik begon weer met trainen, ze kon de vitamientjes dus goed gebruiken. Ze pakte alles snel weer op, weinig problemen met spierpijn ed gehad (natuurlijk wel veel aandacht besteed aan warming-up en cooling-down), ze was op een fijne manier energiek, niet té.

Was eerst echt bang dat ze het niet zou eten (had al wat geregeld met de winkel Knipoog !), want ze eet alles met lange tanden (lees: op dr dooie gemakje en dan het liefst nog eerst alle biks tussen de haver uit en als ze echt trek heeft toch maar ook de haver!) maar dit spul vind ze echt lekker! Ze eet het sneller op, incl alle haver en ze likt de bak nog uit ook! Maar ik kan me best voorstellen dat er paarden zijn die het écht niet hoeven...

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:28

Ik voer MaxH nu een klein maandje denk ik. Ik merk dat mijn paard energieker is. Vrolijker. Hij hinnikt nu bv. tijdens het rijden... dat deed ie normaal alleen tijdens een buitenrit. Ik voer 3/4 schepje. Ik meng het aan met water en een beetje musli. Hij eet het gewoon op. Anders kun je het misschien aanmengen met appelmoes, dat eten (bijna) alle paarden.
Ik ben er enthousiast over. Gewoon het idee dat mijn paard niets te kort komt.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:30

Ik heb het ook een tijdje op aanraden DA gevoerd.
Maar aangezien die van mij geen brok krijgt en moet hoesten van dat droge spul geef ik het in een bak met wat brood/wortels en foenegriek en maak het iets nat en hij vindt het heerlijk Vork

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:32

Ik heb ooit op advies van de dierenarts Equitop Forte gevoerd. Ik twijfelde zelf tussen die en MaxH. De equitop forte vind ik iig super. Met MaxH heb ik dus geen ervaring...

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:45

Mijn stalmaatje heeft altijd MahH gehad en ik ook een tijdje. Ik merkte weinig verschil en ik vind het voor 2 paarden wel erg schreeuwend duur. Mijn stalmaatje had via de DA Equitop Myoplast. Nu ook bij paardendrogist verkrijgbaar. Schijnt uitgebalanceerder te zijn als MaxH en meer voor de spier opbouw (wij noemde het dus anabolen.....maar het lijkt op kaviaar!!) Nog schreeuwender duurder, zeg maar!!!

Maar als ik kijk op de labels van onze brok, muslie zit daar ook al veel in. Dus ik sla denk ik even over met sublementen.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 12:48

Ik zoek dus specifiek voor de vitamines ed omdat zijn weerstand dus niet voldoende was achteraf gezien na zijn griepje.
Echt specifiek voor spieropbouw zoek ik niet, eerder liever niet hij zit al enorm goed in z'n spieren.

Maar het viel me dus op dat hij zo soepel werd nog even afwachten of er nog meer resultaten komen maar ik voer het nog maar kort (1 week)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:52

Maar als het voor alleen na het griepje is, kun je ook een vitamine stoot geven.

Ben je van plan het blijvend te geven??

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:55

De DA adviseerde het een keer bij een paard van een kennis van mij dat al 1,5 jaar lang aan het tobben was met "mok-achtige" problemen aan de voorbenen (onderzoeken leverde niets op). Resultaat was uitstekend, probleem was na twee maanden helemaal verdwenen.

Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, maar ik overweeg het nu omdat bij mijn paard atrose in het rechter kaakgewricht geconstateerd is, daardoor kan zij misschien toch niet alles uit het voer halen wat ze nodig heeft.

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 13:02

Ja maar, hij heeft toch niet voloende aan zijn voer schijnbaar dus in de winter vind ik het dan fijn om gewoon door te voeren.

En vitamine stoot kan ook en dan nog keer herhalen, alleen ik heb het idee dat gewoon elke dag door voer beter is dan ineens een vitamine stoot.

Misschien is het niet zo, maar ik dat gevoel heb ik. Ik heb hem oko zo'n pasta gegeven even als zekerheid, maar de dag daarna was hij er wat suffig van.

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:48

mijn paard lust bijna niets qua poedertjes, maar met maxh heb ik nog nooit problemen gehad, hij vind het echt lekker.

Z1+1

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:58

Ik heb het ook gevoerd, was er in principe wel tevreden mee, maar die van mij werd op het laatst zo hyper ervan dat ik niet eens meer normaal kon rijden. Wellicht dat die van mij in combinatie met het voer dat hij toen kreeg al die energie niet kon verwerken en daarom zo hyper was. Stond op een volwaardige kwaliteit sportbrok paar kilo per dag met sport muesli niet zo heel slim bij die van mij maar dat wist ik dus toen nog niet

Hij was inderdaad wel heel soepel door zn lijf en ontzettend mooi droog op de benen! Enige nadeel vindt ik inderdaad de prijs, helemaal als je meerdere paarden hebt die je MaxH voert!

*even typefoutjes weggewerkt* Haha!
Laatst bijgewerkt door Ratjetoe op 15-09-04 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:58

Vippi gebruikt het ook voor Tjody en is er erg tevreden over.
Zelf weet ik wel dat er DA zijn die het afraden omdat het paardenlichaam er lui van wordt.

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:02

Ik heb het ook een tijdje gevoerd, eigenlijk merkte ik niet veel. Er zit heel veel glucose in en daar ben ik niet zo dol op.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:19

Ik heb het gevoerd omdat Andrew maar weinig brok mocht hebben (spierbevangenheid gehad) en hij wel extra nodig had omdat hij niet zoveel energie/pit had. Hij kwam er heel mooi in zijn haar van te zitten en had voor mijn gevoel meer energie (kan ook psychisch zijn geweest Knipoog)
Hij ging meer spelen en uitdagen.
Nu voer ik gewoon pavo vital bij, omdat dat ook een compleet supplement is en makkelijker vanwege de brokjes. Hoef het dus niet te mengen met brok of muesli. Dit heeft wel minder resultaat, maar bevalt ook wel goed. MaxH is behoorlijk prijzig...

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 15:59

Ik vind het een goed suplement!!! heeft bij mijn pony toen een hele goede uitwerking gehad.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:00

Ik geef gewoon goed ruwvoer, daar zitten alle vitaminen en mineralen in die mijn paard nodig heeft (ook volgens VA's). Dat je tijdelijk maxH bijvoert als vitaminestoot kan ik me goed voorstellen, maar voor vast gebruik vind ik het veel te duur. Daarnaast probeer ik bij Patos zo min mogelijk supplementen te gebruiken, je kunt het soms ook overdrijven.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:02

Ben zelf (nou ja, voor het paard dan...) al meer dan een jaar tevreden gebruiker. Het bewegingsmechanisme van het paard is duidelijk verbeterd. Had eerst niet door dat het door MaxH zou kunnen komen, tot we er (ja, de bus was leeg...) een paar weken mee waren gestopt.
Door de goede verhouding en de juiste dosering, is het ook nog eens een relatief goedkoop suplement.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, schaapie18 en 81 bezoekers