zomerrui

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvester-girl
Berichten: 10
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-01 15:06

wat kan je allemaal doen om het te verhinderen of er voor te zorgen dat het niet zo erg is? Verward

I love New-Foresters with all my heart forever and ever !!!


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 15:34

Ik denk dat je er beter niet veel aan moet doen, veel rossen kun je doen maar zorgt niet dat de rui minder word. Het paard moet zijn wintervacht wel kwijt dus ik denk niet dat je er veel aan moet/kunt doen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 16:25

wat je eraan moet doen??????
Heel veel en flink poetsen, dan komt al dat haar er vanzelf af. Als je dat niet wilt kan je je paard/pony volgend jaar misschien onder een deken zetten

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 17:48

Je kunt wel wat over het voer doen om het verharen makkelijker te maken. Sommige ponies/paarden verharen watmoeilijk, vooral als ze wat ouder zijn.
Maar de natuur regelt dat allemaal zelf. Poetsen is lekker voorhet paard, omdat het dan wat minder kriebelt, maar als ze in de wei staan kunnen ze dat ook heel goed zelf!
Je kunt het zeker niet tegengaan, het haar moet eraf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 21:02

Lekker veel poetsen, als het kan zonder deken in de wei of paddock, en lijnzaadolie door het eten.
Voorkomen kun je 't niet, je paard moet die haren toch kwijt. Maar ach, lekker poetsen is toch leuk??? Ik vind het altijd wel gezellig en Mileentje ook!

Sonja

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-01 21:39

Rex krijgt lijnzaad, een eitje en zonnebloemolie door z'n voer. Voor en na het rijden wordt 'ie lekker gerost.


Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:14

ik kom meestal thuis onder de haren, viera is ook aan het verharen. ik doe het met een glansblok gaat heel makkelijk.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:17

Robin was erg vroeg met het verharen.. en normaal geniet hij niet echt van een poetsbeurt maar toen toch echt wel Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2misty2, IASCrawler, Linsey_X, mabellean, noor14, Ubermetrics, Xandyandme en 118 bezoekers