Opbergen van pessoateugel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Opbergen van pessoateugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 17:45

Damn, wat een ramp dat ding. Ik haal die pessoa teugel altijd van mijn longeersingel af omdat ik ook wel eens met touwtjes longeer. Probleem is dus dat die pessoateugel opgepropt in mijn kast verdwijnt en ik de keer daarna weer de hele zooi uit elkaar kan halen. Heeft iemand een briljante manier gevonden om al die touwen een beetje uitelkaar te houden? Ik moet um wel kwijt in mijn nogal volle kast, dus ruim ophangen is niet echt een optie.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:09

Mijn 'briljante manier' Knipoog :
Zodra je klaar bent met gebruik, terwijl je hem nog op de singel+paard hebt, klip je de klipjes en katrollen los. Het klipje links maak je vast aan de bovenste klip (die je bovenaan de singel hebt) aan de linkerkant. aan dat tweede klipje maak je het katrolletje vast. Dan trek je de lijnen zo dat er geen meter touw hangt maar ze wat korter zijn. Aan de rechterklant klip je de rechterklip, daarna daaraan rechterkatrol. Als je nu de bovenste klip losmaakt en vasthoud, heb je één klip, met twee kanten (netjes rechts en links gescheiden dus) het beste kan je hem dan aan de bovenste katrol aan een spijker ophangen.

Snap je het een beetje? Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:20

Je neemt het bont vouwt het dubben en daaromheen wikkel je de touwen ?? Geen probleem werkt super en simpel ??

Ik ben misschien ook niet zo BlonT als nienke Tong uitsteken Knipoog .

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-02 18:22

De manier van Laura heb ik al eens geprobeerd, werkt opzich redelijk, maar het blijft ff puzzelen.

Ennuh Pris... is wel leuk bedacht, maar dan moet ie voor gebruik alsnog uit elkaar, waardoor je de zooi alsnog in de knoop hebt en dat hoeft bij die andere manier niet. Leuk he, die touwtjes Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:24

Mhh waarom heb ik ze dan nooit in de knop ?? Ik pak alle lijnen en die rol ik tegelijk er omheen ??

Je bent vaaaaaaaag nienke Tong uitsteken .

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 22:13

Prisca schreef:
Je neemt het bont vouwt het dubben en daaromheen wikkel je de touwen ?? Geen probleem werkt super en simpel ??

Ik ben misschien ook niet zo BlonT als nienke Tong uitsteken Knipoog .


Doe ik ook en werkt prima, geen problemen mee.

Maakt katrolletjes los, haalt de lijnen van de longeersingel af;
dan heb je 2 lange lijnen...bontje dubbel en ik pak dan beide touwen tegelijk en wikkel ze om het bontje heen.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

ik heb nog een andere optie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:58

hoi ik ken dat probleem, ik heb voor mijn eigen een oplossing gevonden Haha! , nu moet ik zeggen ik heb vals gespeeld ik heb hem nagemaakt. ik heb dus geen orgineel maar goed, als ik klaar ben klip ik de katrol die je aan het bit hebt zitten los, en die klip ik dan aan de lijn ( gewoon terug op de lijn waar die over loopt). dan maak ik de klip die aan de singel vast zit los, en loop ik naar de achterhand van mijn paard. daar rol ik de lijn in 4-en op, en de knip dient dan om die vast te houden. snap je het nog??? ok als je dan de knip bovenop de singel los doet en die om de singel slaat en weer vast knip ben je de laatste ook kwijt.
het eindresultaat: het bontje met de bovenlijn er in het midden aan vast. en aan de uiteinden van het bontje opgerold de lange lijnen. op deze manier hoef je dat ding ook niet op te hangen.
ik zal een poging doen om die van mij op de foto te zetten dan is het misschien wat makkelijker te begrijpen Tong uitsteken .