vliegenplaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

vliegenplaag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 21:18

hebben jullie er de laatste dagen geen last van Scheve mond ? Hier is het niet uit te houden, rijden in de namiddag is gekkenwerk, voor elke vlieg die je van je paard slaat, komen er vijf in de plaats, ook als je haar van kop tot teen hebt ingespoten. Ook in huis heb ik al een hele hoop vliegen naar de andere wereld gestuurd, en overdag zitten er altijd een hele hoop op de vliegendeur en op het terras. Nog meer mensen met een vliegenplaag?

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:00

Nee, hier valt het heel erg mee...
Al hebben wij hier ook 3 (nummer 4 is te lui) sluipmoordenaars zitten >;)
Overlevingskans: 10 minuten.
Daarna: einde vlieg.
Katten zijn nog wel ergens goed voor Haha!

Wij hebben trouwens wel een libellenplaag.. Al weten die 3 hier daar ook wel raad mee.. Ik heb al 2 als 'cadeautje' mogen ontvangen...

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:27

Vliegenplaag niet, maar wel muggen!! En zeer agressieve ook Boos! Zit, prik en vervolgens een giga rode bult/vlek als reactie Scheve mond
De paarden worden er ook niet vrolijker door...

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:46

Op manege merk ik echt wel iets van vliegenplaag Scheve mond Ze komen met zwermen op je af.. Vorig week reed ik buiten met een paard die echt heel veel last had van vliegen. Blij werd ik er niet van

Humphrey

Berichten: 655
Geregistreerd: 29-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:59

Er zijn niet méér vliegen ( bij ons dan eh) maar ze zijn veel meer "volhardend" Tong uitsteken en veel behendiger en sneller. Misschien heeft er hier bij ons in de buurt wel een mutatie plaatsgevonden met als resultaat: een volhardende, behendige, snelle, vliegenmiddelresistente vlieg Verward OOOh (ik krijg een ingeving) misschien is de mutatie wel bij jou in de buurt gebeurd Katleentje, daarom heb jij er zo veel, bij ons zijn het dan gewoon geëmigreerde vliegen ofzo...Ik zie maar 1 oplossing: verhuizen

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:54

De vliegen worden hier erg traag juist; zelfs de hond kan ze pakken !
Verder zijn we de laatste paar jaar erg vliegarm dankzij de boerenzwaluwen in de stal. Alleen de vogelpoep die er voor in de plaats komt moeten we voor lief nemen. Ziet er niet echt uit, maar heb ik 10 X liever dan dat zo'n zwerm vliegen je tegemoet komt wanneer je de stal binnenkomt. Kortom, in de stal geen vlieg te bekennen, de hele zomer al niet.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:59

Het is hier ook verschrikkelijk... Ze achtervolgen je overal...
Ze gaan nu zelfs ook in de voertonnen zitten... Haha!

Ik spuit de paarden elke dag in met muggenmelk van de kruidvat...
Helpt erg goed...

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:08

bij mij zit er ook een soort van vliegenplaag....
heb nu een soort van plaksliert...die zit alweer bijna helemaal vol Tong uitsteken
en ik spuit met dat muggen spul..(weetnie hoe dat heet...)
en mn promissje heeft nu zo'n vliegendeken...want die werd heel veel gestoken door van die beestjes...