Aangerand -> psychiater?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lunatjuh
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-04

Aangerand -> psychiater?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 23:21

Ik weet niet of ik dit wel moet zeggen. Ik krijg er misschien ook spijt van en daarom doe ik het ook onder een andere naam.
misschien herkent iemand dit verhaal... wil die me dan pben en het niet zeggen wie ik ben?

Ik had namelijk een vraag: Heeft iemand ervaring met een psychiater?? En omdat ik het zo niet kan vragen denk ik wel dat ik uit meot leggen wat er is gebeurd.

Ik ben een tijdje geleden aangerand/verkracht door 2 mannen.
Ik fietste terug van de manege in mijn eentje. Er stonden twee mannen te wachten en ik moest afstappen. Ze trokken me van mijn fiets. Ze sleepte me mee achter de bosjes. En daar gebeurde het allemaal. Er zijn ook veel fotos van mij gemaakt door die 2 mannen.
Ik ben uiteindelijk gevonden door een hond. Die heeft die 2 mannen weggejaagd. Wat ben ik die hond dankbaar. En wat schaamde ik me dood. Zelfs voor die hond al. Ik lag daar zonder kleren onder de schrammen.
Ik heb het er nu nog steeds heel erg moeilijk mee. Denk er steeds aan terug en durf het niet aan vrienden te vertellen. (ouders weten ervan) De hele film komt telkens terug en ik heb sterkt het idee dat ik me verschrikkelijk aanstel.

Laatst was ik op een kermis. Ik zocht mijn vrienden en liep daar alleen rond. HIj vroeg wat ik deed en ik zei dat ik mijn vrienden zocht. HIj liep steeds achter mij aan. En bleef me achtervolgen. Ik vroeg hem. Wil je alstjeblieft iets anders gaan doen. omdat ik hem helemaal zat was. Hij zei jah hoor graag zelfs: En hij begon me te zoenen en deed zijn hand verschrikkelijk irritant onder mijn truitje. Nouw wat was ik bang en heb ik gekrijst. Ik stel me ontzettend aan. HIj was dronken en hij wilde vast verder neits. Die hand zou mss wel een fout zijn geweest.
maar ik ben nu telkens bang. Krijg zo moeilijk contact met iemand. Ik ben mezlef gewoon niet. En ik vind mezelf zo erg. HEb zo het idee dat ik me aanstel en es normaal moet doen.
Ik ga nu maar misschien eens naar een psyciater maar heeft iemand daar ervaring mee?? Kan je het aan?? Word het niet alleen maar erger??

(sorry voor dit lange en irritante verhaal maar ik wilde het even kwijt aan meer mensen, ik kan er niet meer in mijn eentje mee zitten. Behalve mijn familie weet niemand ervan.... (alleen iemand die ik niet ken))


StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:58

Wil je mij pb én?
Laatst bijgewerkt door StalDoorstap op 14-09-04 00:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:05

Zo kan ie wel he Natasha... Ongeacht of 't waar is of niet, je stoot met die opmerking heel wat mensen voor het hoofd. Dit verhaal is misschien niet waar - of misschien wel, zal TS echt op prijs stellen dan... -, er zijn een hoop mensen waar dit werkelijkheid voor is. Fijn dat je die allemaal onderuit haalt met je erg meelevende opmerking... Echt een rotopmerking, en dat is een understatement.

En Natasha, mocht je bovenstaande niet geschreven hebben, dan heb ik ook niets gezegt.

@TS: heb zelf erg goede ervaringen bij de psych, niet op dit vlak, maar dat even terzijde. Ik zou er iig eens langsgaan, niet geschoten is altijd mis, toch? Alhoewel het er ook vanaf hangt met welk doel je naar zo'n man (of vrouw) toe gaat... Erover praten is iig altijd goed.

Succes ermee...
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 14-09-04 00:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:09

Sja... als jij je er niet goed bij voelt met de huidige situatie, en met jezelf ook niet happy, dan zou ik zeker ook eens met een psychiater gaan praten...

Ik heb een vergelijkbare ervaring gehad (enkel aanranden) en heb er nooit over gepraat, heb het zelf verwerkt, zo ben ik. Maar als jij er gewoon zo'n moeite mee hebt, moet je zeker naar een professionele hulpverlener gaan, die kan je helpen!

Natasha, ik sluit me bij Sylvia aan... ook al geloof je het niet, zo'n opmerking hoef je niet te maken. Klinkt heel denigrerend en laagdunkend...

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:36

Ik heb mijn hele lange verhaal verwijderd, das verstandiger. Knipoog

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 01:16

Wát je zegt! Knipoog

Spreken is zilver.......... enz.

Ik ga in dit geval ook voor goud! Lips are sealed

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 06:39

Citaat:
Zo kan ie wel he Natasha... Ongeacht of 't waar is of niet, je stoot met die opmerking heel wat mensen voor het hoofd. Dit verhaal is misschien niet waar - of misschien wel, zal TS echt op prijs stellen dan... -, er zijn een hoop mensen waar dit werkelijkheid voor is. Fijn dat je die allemaal onderuit haalt met je erg meelevende opmerking... Echt een rotopmerking, en dat is een understatement.

Stel dat dit verhaal niet waar is, wie haalt dan wie onderuit, Natasha of de TS die er met haar (wat ongeloofwaardige) verhaal voor zorgt dat andere mensen minder snel geloofd worden...

@TS, je hebt geen aangifte gedaan, of je ouders? Misschien is het verstandiger om contact op te nemen met een psycholoog, daar heb je wrs meer baat bij dan bij het openen van een topic op Bokt.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:07

Uhhh, mis ik iets?
Het is een nogal heftig verhaal maar om nou te gaan zeggen dat het niet waar is....
Ik ga er gewoon vanuit van wel....zo heel onwaar komt het op mij niet over; ik heb een vriendin met een soortgelijke ervaring.

@ topicstarter; ik zou zeker contact opnemen met een psyg; je kunt het altijd aankijken of je er wat aan hebt.
Het doen van je verhaal lijkt me altijd positief om het te verwerken.
Succes en sterkte!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:12

Ik heb Natasha haar opmerking niet gelezen,

Dus ik hou het bij advies voor TS. Ga maar gewoon naar de psyg, ik loop ook bij een psyg en het bevalt me helemaal prima Haha! Haha!:D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:16

ga eerst eens naar een maatschappelijk werkster... die kunnen je verder helpen.. Ik heb na een zeer meoilijke periode ook die stap genomen en word nu goed geholpen.. mischien heb jij er ook baat bij

sterkte!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:41

Je zult mss beter naar de huisarts kunnen, hij kijkt wat hij kan doen en stuurt je eventueel door naar psycholoog (om te praten) of de psychiater (voor eventuele medicijnen). Om direct naar de psychiater te gaan is wel erg drastisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:16

Debo schreef:
tjezz ik ben de enige die een seriues antwoord geeft en krijg ik dit... duidelijk te merken dat jij niet weet hoe het is om verkracht te worden..


Misschien juist wel..........

Ik zou naar de huisarts gaan en me door hem laten doorverwijzen naar een psycholoog. Sterkte ermee!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:21

Allereerst moet je denk ik aangifte doen. Er bestaat namelijk zoiets als slachtofferhulp en die maken er ontzettend veel werk van om je zo goed mogelijk te helpen na zoiets. Zij kunnen je helpen en doorsturen. Ze weten hoe je je voelt (ze krijgen dagelijks te maken met mensen die dit hebben meegemaakt) en weten dus ook wat ze eraan moeten doen. Schaam je niet, stap naar de politie.

Mocht het niet waar zijn (wat ik heel erg zou vinden, ik weet hoe het is om alleen aangerand te worden en dat is al afschuwelijk!), dan moet je dringend naar de huisarts. Hij kan je dan naar een psycholoog doorverwijzen, want als je zo'n verhaal verzint is het niet goed met je. Je wordt trouwens pas naar een Psych doorverwezen als je suicidaal bent of echt een ernstige psychische stoornis hebt...

Der Ellmauer Dancing Queen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:29

Ik heb ook nooit aangifte gedaan, mijn ouders kwamen er pas jaren later achter.
Je moet altijd onthouden dat het niet jou schuld is. Wrong place, wrong time. banketstaaf, maar waar.
Ik ben verder niet naar een psyg gegaan of iets

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:31

Ik ga met de meesten mee: ga eens richting psycholooog. Voor zoiets kom je niet bij een psychiater terecht. Sommige mensen denken blijkbaar dat ze zomaar naar een psychiater kunnen gaan, maar daar kom je inderdaad pas terecht als je psychiatrisch gediagnostiseerd bent, en dat is echt niet omdat je even niet lekker in je vel zit (doel hiermee niet specifiek op TS). Verder laat ik het hier maar bij.

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:32

Maar heb je dan geen spijt?! Het eerste wat ik dacht toen het gebeurt was was: Als ze die kl**tzak maar te pakken krijgen, hij moet gestraft worden!
Vind eigenlijk ook (als ik heel eerlijk ben) dat je aangifte móet doen! Stel dat het iemand is die het dwangmatig is... miss. kan jij voorkomen dat het iemand anders ook overkomt....
toch Scheve mond

Der Ellmauer Dancing Queen

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:40

Even wat offtopic-reacties gesplit >;)

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:43

faye schreef:
Misschien juist wel..........

Ik zou naar de huisarts gaan en me door hem laten doorverwijzen naar een psycholoog. Sterkte ermee!


Mijn post is in ieder geval verwijderd door iemand die er ook geen hout
van begrepen heeft...

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:44

Je kunt ook contact opnemen met slachtofferhulp, daar kunnen ze je ook verder helpen.

De wierheit hat in skel lud

Lunatjuh
Berichten: 4
Geregistreerd: 14-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 10:33

Ben dus bij de dokter geweest. Die zei dat ik het beste naar de psycholoog kon gaan. (sorry ik typte steeds psychiater) Ik heb ook al een afspraak maar ik weet niet of ik het zon goed idee vind. Vandaar dat ik het vroeg.

Waarom zou ik dit verzinnen? Scheve mond

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:36

@ lunatjuh: geen idee waarom je dit zou verzinnen. Er zijn echter wel mensen die het doen, vaak om aandacht. Ik neem aan dat je niet liegt. Goed dat je naar de dokter gegaan bent, denk dat het je een hoop kan helpen om met een psycholoog te gaan praten!

Der Ellmauer Dancing Queen

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:47

ik heb zelf ook al wel eens zoiets meegemaakt...
en ben ook bij zo iemand geweest om te praten..
had in het begin niks geholpen...
toen ben ik naar iets anders gegaan..en dat had wel geholpen..
ik heb je een pb gestuurd!

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:01

Ann schreef:
Stel dat dit verhaal niet waar is, wie haalt dan wie onderuit, Natasha of de TS die er met haar (wat ongeloofwaardige) verhaal voor zorgt dat andere mensen minder snel geloofd worden...


Ik vind de opmerking die Natasha maakte kwetsender dan een evt. onwaarheid van dit verhaal.

Ik wil overigens ook even (nav Misja's bericht) melden dat ik onder psych niet specifiek psychiater, maar bv ook een psycholoog etc bedoel. Het klopt nl helemaal wat ze zegt Lachen

Ik lees dat je bij de huisarts bent geweest, super OK dan! Hopelijk kun je snel bij de psych terecht!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:17

Ik snap helemaal geen scheet meer van dit topic. Leuk, dat splitsen, maar er is niets meer van te volgen nu!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:20

Aangifte doen!!! die mensen moeten gepakt worden en voor de rest van hun leven vast zitten. het idee alleen al dat ze nog vrij rondlopen zonder dat de politie iets doet zou mij al gek maken dan heeft de psyg weinig zin!

Als je aangifte hebt gedaan zal slachtoffer hulp in dit soort gevallen vaak hulp bieden. heel veel sterkte met het verwerken hiervan.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther, Forbiddenpie, HELder, Jade91, Kopmeeuw, leanneXXnona, MiVita, nobillity, Poekkie, SemrushBot, SimonDesteny en 70 bezoekers