Hulzen/plaatjes voor op tanden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Hulzen/plaatjes voor op tanden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 21:40

Ik heb een zeer slecht gebit,( wel bijgehouden, en al mijn tanden/kiezen zijn nog aanwezig) en nu hoorde ik over de mogelijkheid om "plaatjes"over je tanden te laten zetten.

Dit zou voor mijn voortanden een zeer goede optie zijn.
Ik heb al wat rondgezocht op internet, maar kan niks vinden zo gauw.

Wie weet meer hierover?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:47

*meldt*
Door een ongeluk op de fiets waren mijn voortanden half afgebroken toen ik een jaar of 10 was. Een van die tanden is doodgegaan en werd ook steeds donkerder. Die is regelmatig gebleekt, maar op n gegeven moment werkte dat niet goed genoeg meer. Toen waren er twee opties, een kroon of een porseleinen plaatje erover.
Ik heb gekozen voor het plaatje, dat scheelt aanzienlijk in de kosten en het resultaat is super. Tandartsen bieden dit minder snel aan dan een kroon gezien het geld. Dus zeker er zelf even naar vragen hoor, heb ik ook gedaan en toen zei hij inderdaad dat het een goede optie was.
Ik heb dus op een voortand dat plaatje gekregen. Eerst werden er gipsafdrukken van mijn tand genomen zoals hij was, daarna werd het "aangezette" van mn tand eraf gehaald en werden er weer afdrukken genomen, om het plaatje zo goed mogelijk te laten passen. Uiteindelijk een week oid met een oerlelijke tand rondgelopen Haha! Maar na die week kreeg ik het plaatje erover.
Mensen wat was ik blij, durfde weer te lachen zonder aan mn tanden te denken Personen die niet weten dat ik een plaatje over mijn tand heb, zien het ook helemaal niet. Andere mensen valt het ook nauwelijks op ondanks dat ze het wel weten.
Het plaatje plaatsen doet geen pijn, mocht de kleur (zoals bij mij) van je eigen tand donkerder zijn, kan de tandarts ook nog het een en ander doen met de kleur lijm om het mooier te laten worden.

Zoals duidelijk mag zijn, ben ik ontzettend blij met mijn porseleinen tand Haha! Geen gebleek meer, het doet geen pijn en ziet er heel natuurlijk uit. Ik vind het een aanrader. Toen ik het heb laten doen, kostte het volgens mij iets van 500 euro??? Weet het niet precies hoor, hoefde het niet zelf te betalen Haha!

Hoop dat je er iets aan hebt, als je vragen hebt mag je ze altijd stellen hoor

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 21:57

Ontzettend bedankt , Maaike!
Ja ik heb vragen.
Toen Wendy van Dijk bij Wil was, hadden we t over mijn tanden, en die had t ook al over "hulzen"erover.
Stalgenoten hadden het over t zelfde, t zouden "plaatjes"genoemd worden, en veel worden gebruikt in het programma waarin mensen zich opgeven voor een metarmorfose.

Het is schijnbaar iets nieuws.
Hoe lang heb jij je plaatje al?

En t gaat bij mij wel over mijn hele rij voortanden, waarvan alles bestaat uit vulling.
Gaat t dan nog?

Kronen is voor mij niet te betalen, omdat heel mijn gebit dan moet worden "" opgehoogd".

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48198
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:03

misschien een domme opmerking, en ik bedoel het ook absoluut niet flauw ofzo, maar heb je dan wel eens aan een kunstgebit gedacht?

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 22:09

SmithsGirl schreef:
misschien een domme opmerking, en ik bedoel het ook absoluut niet flauw ofzo, maar heb je dan wel eens aan een kunstgebit gedacht?

Ik knars, en een kunstgebit is dan geen goede optie.
Bovendien durf ik t niet aan, alles te laten trekken.

En ik zal toch niet zoveel pijn hebben moeten doorstaan, zoals veel wortelkanaalbehandelingen en aan elke tand en kies veel vullingen, om dan alsnog alles te laten trekken?

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Samo

Berichten: 2110
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:10

Ik heb ook een plaatje over mijn voortand.. Net zoals maaike heb ik deze ook door een ongeluk (met een springtouw..). Die tand werd ook steeds donkerder en is ook doodgegaan.. Vele malen gebleekt.. maar het hielp niet meer..

Toen hebben ze er ook een plaatje over gezet..
Een hele goede oplossing! Ik was toen 12 jaar, en mijn tandarts vond mij toen te jong voor een kroon. Zij zei dat we dat dan deden als ik 18 was.

Ik ben nu 19, heb nog steeds dat plaatje.
Het plaatje is net iets donkerder dan mijn eigen tanden, andere mensen valt het niet op, maar mijzelf wel, en als je goed kijkt zie je dat die tand (door dat plaatje) iets verder naar voren steekt. (Het zijaanzicht, zeg maar). Ik wil binnenkort ook gaan overleggen met mijn tandarts of dat ik een nieuw plaatje kan 'krijgen', meer in de kleur van mijn andere tanden, of dat we toch over gaan op een kroon.

Over je vragen:
- Ik heb mijn plaatje dus al ruim 6 jaar, de tandarts zei dat hij eraf kon gaan, dat heb ik in de 6 jaar niet gehad..
- Ik denk wel dat dat kan, het is gewoon een dun plaatje, in de vorm van je tand die op je echte tand word geplakt.

Heel veel succes ermee, en ik denk dat dit echt een goede oplossing zal zijn!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:13

pfff ik denk dat ik mijn plaatje nu een jaar of 3 heb?? Zou het echt niet precies weten maar dat komt ook omdat ik al zo lang bezig was met steeds dat bleken he.
Het is bij mij echt een plaatje, het zit aan de voorkant van mijn eigen tand en een klein stukje aan de achterkant (ondertussen zit ik zelf even te voelen hoe het ook alweer zit Haha! ). Toen de tandarts het plaatje er bij mij even op zette om te passen, kreeg hij m daarna er al nauwelijks meer af. Dit geeft denk ik wel aan hoe goed die plaatjes gemaakt worden. De meeste worden trouwens in Arnhem gemaakt heeft de tandarts mij verteld. Daar hadden zij het beste resultaat mee.
Ik heb geen idee of het ook nog kan met een hele rij voortanden. Ik heb de mazzel dat er maar 1 tand is die steeds weer donker werd, dus maar een plaatje nodig. Kronen schijnen inderdaad nogal een gedoe te zijn. Mijn tante heeft verschillende kronen, maar ik vind dat je bij kronen zo goed kan zien dat het niet echt is. Bij een plaatje heb ik dat idee veel minder.
Ik was vorige week bij de tandarts en toen had hij het er ook nog over dat het zo mooi bleef. Met die hele felle tandarts lamp erop kon je het wel zien, maar zonder die lamp valt het gewoon niet op.
Bij mij was het echt nodig om dat plaatje erover te zetten. Ik liep al jaren met een tand die steeds weer donker werd bovenin. Onderin niet, aangezien dat toch al nep was. En nu zie je er niets meer van Lachen

Die "hulzen" uit zo'n tv programma heb ik helaas nog nooit gezien... Ze laten niet echt zien wat ze erop zetten das wel jammer. Kan me voorstellen dat dat ook gewoon plaatjes zijn

Dit was het denk ik zo weer even Lachen
Laatst bijgewerkt door Maaike op 12-09-04 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:18

Samo schreef:

Toen hebben ze er ook een plaatje over gezet..
Een hele goede oplossing! Ik was toen 12 jaar, en mijn tandarts vond mij toen te jong voor een kroon. Zij zei dat we dat dan deden als ik 18 was.

Het plaatje is net iets donkerder dan mijn eigen tanden, andere mensen valt het niet op, maar mijzelf wel, en als je goed kijkt zie je dat die tand (door dat plaatje) iets verder naar voren steekt. (Het zijaanzicht, zeg maar).

Bij mij wilden ze ook een kroon erop zetten als ik 18 zou zijn. Gelukkig kregen we van een bevriende tandarts te horen dat een plaatje minstens zo mooi was, en stukken goedkoper. Dus hebben wij dat zelf geopperd bij mijn tandarts en hij stemde er direct mee in.
In het begin was mijn plaatje juist iets lichter dan mijn andere tanden, maar inmiddels zijn de kleuren vrijwel gelijk. Ik sta er nog steeds wel eens verbaasd naar te kijken dat porselein zo mooi in je gebit past Haha! Ik heb geen idee of die tand iets verder naar voren steekt, maar ik denk dat dat komt omdat ik altijd al wat had met mijn voortanden, nooit waren ze hetzelfde dus dan valt het je ook minder op. Wel moest ik de eerste dagen erg wennen omdat de tand met plaatje iets langer is dan mn andere tand. Scheelt ontzettend weinig, maar toch iets Maargoed, wanneer al je tanden een plaatje krijgen heb je dat probleem ook gelijk opgelost Knipoog

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 22:37

Zouden die hulzen die ze bedoelen, nu t zelfde zijn als jullie plaatjes?

Ik krijg helaas altijd erg weinig info van tandartsen, omdat ik een probleemgeval ben.
Repareren ze hier weer een vulling, valt er daar weer een uit.
En dan ben ik ook nog angstpatient.
Ik ga deze week vanuit t ziekenhuis, weer een nieuwe ronde, nieuwe, kansen proberen, bij een andere tandarts.En leg de plaatjes voor.

Heeft iemand een site adres ofzo?Van die hulzen?
Bedankt voor zover, Maaike en Samo!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:17

Ik heb ook iets over mijn tanden, geen idee of dat plaatjes zijn of hulzen of wat dan ook! Heb ze nu ook alweer een flink aantal jaar, geen idee hoe lang eigenlijk!
Had namelijk 2 hele kleine snijtanden (die naast mijn voortanden) echt ieniemienie draculapuntjes waren dat, daar heeft de tandarts hele mooie neptanden overheen gezet. Vraag me niet hoe maar het zit al jaren en mensen die het niet weten zien het niet eens!
Zal als ik er binnenkort weer eens ben voor controle eens vragen hoe die dingen nou eigenlijk heten!

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:27

Ik had vroeger hele lelijke vlekken op mijn voortanden, dat was echt bijna een kwart tot de helft van mijn tand.
Echt heel lelijk, werd ook helemaal donker later. Scheve mond

Dus toen stelde de tandarts voor om die stukken tand eraf te slijpen, en om het 'nieuw' in dezelfde kleur als mijn andere tanden, weer ermee op te vullen.
Niet echt een hoesje dus, maar de tandarts heeft de lelijke stukken tand weggeslepen, en daar nieuw overheen gezet.
Gaat super tot nu toe, je ziet er echt niks van (ja, behalve als je er echt met je neus bovenop gaat zitten). Knipoog

Dus ik weet niet of het echt je hele tanden zijn of maar stukken. Dat van mij is dus zeg maar een soort 'half hoesje' Haha!
Heb er echt nog nooit problemen mee gehad! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:05

Ik heb een rampgebit, geen glazuur, permanente ontsteking enz enz. Ik heb het achterste deel van mijn gebit laten "sealen" dat zijn een soort beschermhoesjes voor over je tanden en kiezen heen. Bij mij deed het verschrikkelijk pijn. Ik heb er wel veel voordeel van.

Je moet er wel rekening mee houden dat een hoop verzekeringen die behandeling niet vergoeden.
Mijn ouders hebben het een korte tijd geleden bij mijn broertje laten doen (ook geen glazuur). Ze hebben toen 25 euro per element betaalt.
Een kostbare grap dus maar je hebt er een hoop profeit van!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:11

Bettine schreef:

Dus toen stelde de tandarts voor om die stukken tand eraf te slijpen, en om het 'nieuw' in dezelfde kleur als mijn andere tanden, weer ermee op te vullen.
Niet echt een hoesje dus, maar de tandarts heeft de lelijke stukken tand weggeslepen, en daar nieuw overheen gezet.

dat zijn volgens mij geen plaatjes. Toen mijn tanden half afgebroken waren, heeft de tandarts er eerst weer tand "aangeplakt" om het zo maar te zeggen. Dat spul moet ook uitharden, met een speciaal soort lampje waarmee ze er dan op schijnen. Werkt idd ook super, ik heb verschillende tanden waarbij ik dat heb en nooit iemand die het ziet Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:03

zoek op internet op facings, dan kom je wel wat tegen
dat zijn de zgn. Make-me-beautiful-hulzen Haha!
Wel duur trouwens, maar geeft wel mooie resultaten. Ik zou er ook eentje willen op een hoektand die naar binnen wordt gedrukt (nu met een beugel lopen zie ik nl helemaal niet zitten!)

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 21:47

Bedankt Laura, dat was dus de juiste naam: facings!

Het lijkt me ideaal, mijn tanden kunen dus ook langer worden gemaakt.
Ik vraag me af of ze t bij mij aanraden, omdat ik tandknars, maar ik ga t voorleggen!
Ik moet volgende week weer naar een nieuwe angst tandarts.
En ben ook benieuwd naar de prijzen natuurlijk.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

ingvdh

Berichten: 6358
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:31

Door een ongeluk mis ik beide voortanden, ze hebben toen alle tanden opgeschoven dmv een beugel, als gevolg daarvan had ik zeer kleine voortanden. Omdat ik ook te jong was voor kronen hebben ze er plaatjes over gezet.
Bij mij was dit een ramp, ze braken af en moesten er weer opgeplakt worden. En geen appels ed eten, heel erg uitkijken met wat eet.

Inmiddels zijn er kronen overgezet en niemand die het ziet. Als je 500 euro kwijt bent voor een plaatje dan zou ik kiezen voor een kroon, die waren in mijn geval toch echt goedkoper.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:57

kijk s op de site van de witte tandenwinkel, zit in A'dam en verder is er ook een tandartsenforum (ja ja ook ik kamp met k-gebit) gewoon even via startpagina en dan tanden pagina zoeken. succes!

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:09

ingvdh schreef:
Bij mij was dit een ramp, ze braken af en moesten er weer opgeplakt worden. En geen appels ed eten, heel erg uitkijken met wat eet.

Inmiddels zijn er kronen overgezet en niemand die het ziet. Als je 500 euro kwijt bent voor een plaatje dan zou ik kiezen voor een kroon, die waren in mijn geval toch echt goedkoper.

appels mocht ik idd eerst ook niet afbijten
de prijs van die plaatjes weet ik niet zeker hoor, kan ook best zijn dat het 500 gulden was Haha! Kronen zijn iig duurder dan plaatjes

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 22:03

Bedankt allemaal!

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _Nadia_, Ania, Arlette1991, Benazir, Boheme, desi92, Eefje_Sammy, Flew, Geerten, Josien_, Keizerinnnn, reina, SemrushBot, Tomboy0, ynskek en 50 bezoekers