Immigrant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Immigrant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 19:24

Kan iemand mij wat meer vertellen over de American Saddlebred hengst Immigrant...?
Is er iemand die hem kent of zijn er foto's van hem ergens op internet te vinden???


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Immigrant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 19:30

Heb 2 nakomelingen van em gezien,

De ene was een Immigrant x WAterman, was een zwartje, heel leuk sjiek ding om te zien maar ook niet echt een tuiger. Was wel een lief paard,

En andere was van een kennis van me en dat was een Immigrant met als moederlijn allemaal klassieke hengsten, was een heel zwaar ding die ontzettend lastig was en poedersuiker te rijden.

De hengst Marvel is ook van Immigrant bedenk ik me nu.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 20:22

Immigrant staat ter dekking bij HBC stal BV

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 20:54

Ze gebruiken immigrant bij de tuigpaarden ik heb er een aantal gezien. Ze zijn groot, rank en verschrikkelijk lief en braaf van karakter. Alleen heeft het KWPN het niet zo heel er op het American Saddle Bred type net zoals met dat Hackney bloed. Marvel is idd een goedegekeurde zoon van hem.
Ik sta zelf op Zilfia's Hoeve een hensgtenhouderij/fokkerij van tuigerpaarden.

Heb je een afstammeling van hem dan ?

Afbeelding

IMMIGRANT 90.10489 Stb vos 1.64m

Fokkers met een vooruitziende blik investeren in luxe, front, hard beenwerk en uithoudingsvermogen. Ze hebben een merrie, die in beweging niet te kort komt, maar lange lijnen, ras en hardheid kan gebruiken. Immigrant is 100% American Saddle Bred, heeft 2 goedgekeurde zonen -o.a. Marvel- en is dit jaar goedgekeurd op 7-jarige nakomelingen. Owalda, Pebbles en Poletta zijn dochters van nationaal niveau.

2001: sportindex:
142 35% HM:
+0.80 exterieur:
104 beweging:
95%



Afbeelding

Op de afgelopen hengstenkeuring werden 2 zonen van Marvel aangewezen voor het verrichtingsonderzoek. Dochter Suwalda bezette de 5e plaats bij de 2-jarige merries op de Nationale keuring.Net als verleden jaar liep Marvel spectaculair in de Oregon-trofee en werd wederom 2e, maar had veel supporters voor de overwinning ! Als lange lijnen, een lang voorbeen en lange passen nodig zijn met explosieve charme, dan is Marvel kandidaat.

2001: sportindex:
146 34% HM:
+0.05 exterieur: 105 beweging:
99 36%
WINSOM: LK+119 (EURO 2.019)


Bron : www.hbcstal.nl

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 11:33

Ik heb de folder van HBC stal, je kan ze gewoon mailen en dan sturen ze hem wel op denk ik. Ik heb hem tenminste gekregen nav een vraagje van mij aan hen over een inmiddels gestorven hengst die zij lang geleden ter dekking hadden staan. Erg aardige mensen denk ik. Maar de folder zegt over Immigrant dat hij lange lijnen geeft, enorme fronten, lange voorbenen, hard beenwerk, een onvoorstelbaar uithoudingsvermogen en dat hij de stokmaat verhoogt. Verder staat er niet veel bijzonders in.


Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 18:25

Ik wil zelf heel graag een American Saddlebred pard kopen en ben al een beetje bzig met info vinden over die parden in nl.
Heb nu ook eindelijk een adres.
Maar als ik een ASB koop zou ik deze graag een keer laten dekken.
En aangezien Immigrant de enige ASB hengst in nl. is wilde ik wat meer over hem weten.
Anders moet ik het uit Amerika over laten komen...
Is weer een heel stuk duurder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny, Willemiens en 107 bezoekers