Equitana 2005

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Equitana 2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 15:13

hallo,
Ik ben volgend jaar (eind februari-begin maart) van plan om naar Equitana in Essen te gaan.( over de grens bij Nijmegen)
Ik heb begrepen dat dit een grote paardenbeurs is.
Wie gaat er nog meer heen?
Wat kan ik daar verwachten?


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:15

Ik ben van plan om met 3 vriendinnen te gaan. Het is echt ontzettend groot. Er zijn verschillende hallen. Je vind er b.v. een hal met alles over gezondheid van paarden, een hal met b.v. trailers en vervoer. Een hal met kleding.
Daarnaast is er ook nog een hal waar je shows kan bekijken. Erg lekker om daar tussendoor even te gaan zitten.

vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:19

wat je mag verwachten is dat het heel heel groot is, red je nooit in één dag, iets van 12 hallen ofzo
en er is werkelijk alles te koop wat er op paardensport gebied is, bovendien zijn er shows, en er is een gedeelte wetenschappelijk, zeg maar, over paarden,(een paard in delen, erg interressant)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 15:21

haha kunnen we met zn allen niet wat bussen huren en ons daar voordelig heen laten rijden:p?

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:00

Ik ga ook met een paar vriendinnen heen, ben er zelf nog nooit geweest maar het lijkt me hartstikke leuk. Ik hoor er altijd hele goede geluiden over.

^&+ 20 mei 2016


prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:06

Ik ga er ook weer heen, drie dagen deze keer Lachen, en dan heb ik alles naar mijn zin nog niet goed genoeg gezien *LOL*.

Het zijn 16 hallen, helemaal vol met spullen en paarden, voor mij een soort paradijsje... ben al hard aan het sparen .

Op www.equitana.de komt vlak voor de opening van de beurs het dagprogramma te staan, en een lijst met alle standhouders (zo'n 850!)

Extremely rare and Beyond Compare

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:35

Oehh, daar wil ik ook wel heen... mag ik wel flink wat euro's meenemen Schijnheilig

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:47

Ja wij gaan ook weer zoals gewoonlijk en inderdaad veel geld meenemen en veel kopen moet eigenlijk maar gaan sparen.
De equitana heeft ook een eigen site daar staat alles op wat er te doen is en nog meer. www.equitana.de

Agilitydogs get over it

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:22

Kun je daar nu ecth koopjes vinden of is alles net zo duur als bij Divoza? Als je alleen naar het strodorp gaat, is het dan de moeite waard? (we zijn in maart in Drachten geweest, nou dat viel gigantisch tegen, de shows waren vrij saai, alleen dressuur en het strodorp was een gehucht met 3 stands).

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:26

Ik ben van de zomer nog naar de Equitana openair geweest en had uit voorzorg maar 200 euro mee genomen en geen bankpas of creditcard Haha!
Je hebt er dus echt leuke koopjes, heb er een stapel Bartl bontschabrakken (dus geen onderleggers) meegenomen voor maar 60 euro per stuk.
Ook de stand van Kavalkade had erg leuke aanbiedingen
Je kan er dus echt heel erg leuk shoppen, met de term strodorp onderschat je het behoorlijk Haha!

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:29

germie, je zal je ogen uitkijken, het is echt een beurs en geen strodorp... 850 stands is echt hallen en hallen vol *LOL*. Shows zijn eigenlijk ondergeschikt aan de beurs bij de Equitana.

Extremely rare and Beyond Compare

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:15

Ja er zijn echt wel koopjes te vinden hoor er zijn wel 12 grote hallen vol met kraampjes voor elk wat wils.
En dan nog een hele grote hal met de hele dag door shows van bekende en onbekende en in de kleinere hallen worden ook nog wel eens shows gegeven.
Geloof me je kijkt je ogen uit wat ze allemaal hebben op het gebied van paarden.

Agilitydogs get over it

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:18

klinkt goed. Eens zien of ik t.z.t. een dag vrij kan regelen, dan rij ik er evt. wel heen met de auto (je kunt er toch wel parkeren?)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:25

hmmm... dat klinkt leuk! Ik denk dat ik ook maar eens wat slachtoffers ga zoeken die met mij mee willen Lachen

Der Ellmauer Dancing Queen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:29

Absoluut een aanrader ben er vorige keer geweest en had geen benen meer om op te staan aan het eind van de dag Haha! Heb wel heel goedkoop broeken van pikeur kunnen kopen toen, maar 25 euro per stuk en geen aftanse oude dingen maar gewoon die van het jaar daarvoor

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:47

ben er vorige keer ook geweest en het is echt ene paradijs voor koopzieke mensen:D
ga volgend jaar met joeylover en we sparen nu al Haha! Haha!

ONDERSCHRIFTLOOS

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:23

Een kennis van me gaat er bijna elk jaar wel heen. Ik ben er nog nooit geweest, maar misschien ga ik deze keer ook wel.
Meerdere dagen zal niet gaan, dus alles zien lukt niet.
Maar het lijkt me echt iets waar je een keer geweest moet zijn. Dus wie weet een boktmeeting.

Soms is't niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan dat je het nooit hebt gehad heilige Anthonius
Rust zacht lieve Eldi.......

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:12

Ik hoop dat wij er dit jaar weer heengaan!!
In 2002 ook geweest, vond het geweldig! (en niet eens wat gekocht !!)

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:07

ik wil er ook weer heen!!!
Het was er echt gaaf!!!
en idd Vora misschien een boktmeeting...

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:32

ik weet nog niet ofik dit keer weer ga,maar 2003 was echt super gaaf. We hebben wel weinig shows gezien ivm tijd.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:38

Wij gaan ook weer maar dit jaar twee dagen!!! Wil nu ook wel wat van de shows zien! En t is echt GAAF!!!!! zeker de moeite waard... Vorig jaar konden we naast de messe parkeren helemaal super lekker...

Bevalt prima in duitsland...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:50

Misschien ga ik er wel naartoe. Ik zoek nog een helm van Troxel en die worden in NL (nog) niet verkocht. De Nederlanders die ik ken met zo'n helm hebben 'm via Amerika of op de Equitana gekocht, in Duitsland zijn ze wel erg bekend. En natuurlijk ben ik nu wel eens benieuwd wat voor beurs dat is, ik zou er tien jaar geleden al eens naartoe gaan maar het is er tot nu toe nog niet van gekomen. Haha!

Ik verplaats dit trouwens even naar BM aangezien het de vraag betreft 'wie gaat er ook naar evenement X'. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:00

Ik ben ook geweest en heb me ook helemaal lens geshopt.. Nee geen jumping amsterdam volgend jaar maar gewoon weer Equitana!!!!! Echt super!! Ga trouwens samen met mede bokster kim Knipoog :p

keep calm, I'm engaged!!! <3

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:30

Waarschijnlijk ga ik ook Lachen
Wel een eindje rijden, maar ja, moet kunnen toch Knipoog Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:35

Ik ben er intussen al 5 of 6 keer geweest, dus dan heb je het wel gezien, het zijn ieder jaar weer dezelfde stands (en in dezelfde hallen). Het is wel een aanrader als je er nog nooit bent geweest, maar voor westernspullen of andere rasspecifieke rijwijzen hoef je er niet heen te gaan, dan vind je er toch erg weinig. Maar alle rassen die je je kunt voorstellen zijn er wel vertegenwoordigd, en alleen de shows zijn al de moeite waard. Daar is Paard Ahoy helemaal niets bij.
Dus als je ergens heen wilt, Essen is een aanrader!

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 bezoekers