hangen... *zucht*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

hangen... *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 13:09

Ik heb weer eens een probleempje, nou ja heb tot nu toe altijd alternatieven gevonden, maar heb nu eigelijk wel zoiets van; ik moet er iets aan doen!
Probleem is dus dat mijn pony in paniek raakt (of doet alsof Frusty ) zodra ze vast komt te staan. Op bekende plaatsen is er nix aan t handje maar zodra we ergens zijn waar ze het niet kent kan ik haar niet vast zetten.
Lekker irritant dus als ik straks wedstrijden wil gaan rijden, of met buitenritten met bestemming. Overal waar ik kom moet ze dus of in een box of op een stukje afgezette grond/gras. (of in de trailer).
Maar wil haar eigelijk wel eens gewoon kunnen vast zetten zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze de boel molt (of zichzelf natuurlijk.. Scheve mond )
Iemand met tips???? (btw, ik kan haar dus ook niet altijd zo stevig vast zetten dat ze niet los kan komen, want je hebt daartoe niet altijd de gelegenheid op vreemd terrein... Lips are sealed )


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 14:18

De Concorde ging vroeger ook wel eens hangen, ook alleen op onbekend terrein. Zo heeft ze 3 halsters gesloopt Extreme duivel . Later kreeg ze zodra ze ging hangen een tik tegen dr kont, en warempel, mevrouw bleef sinds dien op haar plek staan.
Concorde ging altijd gewoon hangen omdat ze even geen zin meer had.
Heb je een echt bang paard, dus niet eentje die je de gek aan steekt, dan is het een ander verhaal. Maar daar weet ik geen echt antwoord op.
Als je paardje een echte paniekzaaier is van nature issie hoogstwaarschijnlijk echt bang.
suc6 met je hangertje! Knipoog

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 14:43

Wat wij wel eens doen is zo'n geel koeienhalster om en em vastzetten aan een ketting, zodat ze kunnen hangen wat ze willen maar niet zo heel snel loskomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 15:14

Er is wel wat voor te zeggen om je paard zo vast te zetten dat ie niet los kan komen, maar het heeft wel een heel erg groot nadeel. Het nadeel is namelijk dat je paard zichzelf heel makkelijk blijvend kan bezeren. Er zijn genoeg paarden die hierdoor een beschadigde nek hebben.
De keus is aan jezelf.


Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 15:42

Lovely schreef:
Er is wel wat voor te zeggen om je paard zo vast te zetten dat ie niet los kan komen, maar het heeft wel een heel erg groot nadeel. Het nadeel is namelijk dat je paard zichzelf heel makkelijk blijvend kan bezeren. Er zijn genoeg paarden die hierdoor een beschadigde nek hebben.
De keus is aan jezelf.


I know, daarom wil ik haar ok niet al te stevig vast zetten. Gelukkig heeft ze altijd wel snel in de gaten wanneer ze echt goed vast staat en dan blijft ze ook wel staan, maar waar we ook komen ze blijft proberen, elke keer weer. Dus 10x goed gegaan wil niet zeggen dat ze t niet weer probeert.
Maar ookal voelt ze maar een beetje druk achter de oren, bv als ik even het halstetouw aantrek gaat ze al weerstand bieden. Zo heeft ze heel wat halsters maar ook heel wat palen en buizen vernield... Extreme duivel

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 15:49

Als het goed is heb ik begrepen dat ze nooit lang gaat hangen en er vanuit gaan dat ze het niet uit angst doet (zo niet, dan moet je dit verhaal maar gaan vergeten). Zet haar met een goed halster en touw vast op verschillende plekken die ze niet kapot kan trekken. Als het een beetje mee zit, krijgt ze door dat het geen zin heeft en houdt ze wel op (de ene houdt na 2 keer al op de andere na 100 keer pas). Kun je haar nergens goed vast zetten, laat haar dan door iemand vasthouden (of door jezelf natuurlijk), zodat ze kan hangen. Ik denk dat het op deze manier voor een groot deel op te lossen is. Heel veel succes!

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 17:41

Ha, ik heb ook zo'n paard. Heb heel wat halsters gekocht. Daarom staat ze ook aan goedkope halsters, anders is het zonde.

Tips? Tips genoeg, ik heb er al heel veel gehad en gelezen hier op bokt. Als je zo'n paard als de mijne hebt, kom je er niet vanaf. Isolda weet namelijk hoe zwaar ze is en gaat gewoon op haar kont zitten. Kan je nog zo'n toppie sterk halster hebben, er gaat echt wel iets stuk. Is het je halster niet, dan het touw of zelfs het hek wel. ( end at weet ze, dat is juist de reden om te gaan zitten)

Isolda hangt overigens gewoon uit etterigheid. Het gaat nu al een tijd goed, ze doet het steeds minder. Maar als er opeens iets gebeurd waarvan ze denkt: wegwezen hier? Kan Jantina weer een nieuw halster kopen Haha!
Of als het haar niet aanstaat dat ze op stal moet blijven staan en de balk is achter haar kont vandaan? Huppetee, vol in zijn achteruit!
En Jantina weer naar de winkel.....

Ze doet het dus niet vaak, maar als ze het doet, houd niets haar tegen. Ik denk zelfs geen koeienhalster met ketting, dan trekt ze liever haar nek stuk Verdrietig

De enige tip die ik heb is je paard niet uit het oog verliezen. En goede veiligheidsknopen leren *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 40 bezoekers