wie fietst er wel eens met zijn pony/paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

wie fietst er wel eens met zijn pony/paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 10:03

Ik neem Car vaak mee naast de fiets, dat gaat altijd goed, hij is zelfs braafer dan onder het zadel buiten. Hij vind het altijd heerlijk zo bijna los en vrij.Hij luisterd ook heel goed op mijn stem. Als we op de dijk komen, gaan we altijd lekker hard uitgestrekt draven, dat vind die altijd fantastisch, dan is 'ie' net een draver Cool Alleen ga ik altijd MET hoofdstel, want anders laat hij mij uit Tong uitsteken Wie laat zijn paard ook wel eens zo uit?

gr kat Haha!


toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

naar de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:20

hoi, ik laat mijn paard niet uit, maar ik fiets wel met mijn paard naar de wei. mijn merrie luistert ook goed naar mijn stem en weet precies waar we naar toe gaan soms gaan we draven en dan houd ik mij vast aan het plukje manen van haar schoft. een andere manier van je paard beweging geven.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:25

Ik doe het wel met Dennis.
Naar het weiland(te lui om te lopen) of als training. Naar het weiland doe ik het aan een halstertje, hij weet als hij luisterd dat hij er het snelst is. En als training wel aan een hoofdstel. Maakt niet uit welke kant we op gaan maar we komen overal merries tegen. Dan wil ik hem niet alleen aan een halstertje hebben.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:37

Op zich zou ik het als training best willen doen. MAar wat als mijn paard schrikt en op zij springt? Want dat doen ze wel eens. Als ik er op zit heb ik er geen last van, maar als ze boven op mijn fiets springen of op mij.....

De hond is de betere mens

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:39

ik heb het met mijn m.shetje wel gedaan. wel met iemand achterop, omdat het helemaal van almere naar muiden was. (ook langs de snelweg). ging heel goed!!!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:18

dat van het schrikken liogt denk ik ook een beetje aan hoe dominant het paard is.
Lodewijk doet dat namelijk ook maar die gaat of op de rem of neemt een spurt of hij springt van mij weg (dan laat ik het touw vieren) op mij springen zou hij nooit doen.
Voor mij is er weinig verschil tussen wandelen en fietsen want hij mag nooit op mij springen.
Ik fiets best wel veel met de paarden vooral met jonge paarden (die dus al braaf met me mee wandelen) het is minder belastend dan longeren je geeft ze toch beweging en bent bezig met zijn conditie

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:21

ik fiets ook wel eens met mijn paard maar dan wel gewoon met halstertje. gister heb ik voor het eerst met lucy (schet van mijn nichtje) gefiest. ik wis niet of ie het kende maar het moest wel want ik moest even naar de stal waar loulou eerst heeft gestaan, want daar kwam de dierenarts enten. maar ze was heel braaf. en ze hobbelde gewoon achter me aan.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:24

ik doe het niet maar ja ik heb dan ook geen pony maar paard.
als je pony er aan gewend is kan het geen kwaad lijkt mij
lijkt me juist wel lekker om die kleine ff lekker te laten lopen Haha!
ik zou wel met hoofdstel gaan
ik loop trouwens ook altijd met hoofdstel buiten
ivm verkeer
ik neem aan dat je niet in de bak wil gaan fietsen Haha!

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:54

Ik neem Marena ook regelmatig mee naast de fiets ,
dan kan ze heerlijk ontspannen leren lopen zonder dat ik haar lastig val Haha! .

Is een goede afwisseling en fijn als je weinig tijd hebt ,
en je kunt eens vanaf de grond kijken hoe je paardje loopt en of
ze lekker wil ontspannen.

Vaak neem ik haar dan naast de fiets mee naar de bak een paar kilometer verderop zodat ze daar even lekker uit kan rennen en
kan rondschooiern ,
daar knapt ze altijd helemaal van op ,

lekker vrijuit bewegen .
Kan op de wei ook wel ,
mar is toch erg glad natuurlijk en ook aardig kapotgelopen,
in de bak hoeft ze daar niet op de letten !

Ik ga vaak met halster omdat ze dat heel braaf doet ,
soms met hoofdstel als ik haar de dag/dagen ervoor weinig beweging heb gegeven of als ze wat stug is door onstuimig weer ofzo .

Ik hou haar altijd een arm bij me vandaan,
in het begin wilde ze nog wel dichterbij komen Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 12:05

Met Isolda fiets ik niet, met Berber soms om haar naar de wei te brengen. Isolda is gewoon een oen aan de hand, dus ook aan de fiets, dat risico neem ik niet.

Toen ik op de rijstal werkte fietste ik weleens met twee paarden tegelijk aan de fiets, eentje links en eentje rechts. Beide paarden in een hand, hand op de rug en gaan met die banaan.
Als ik erop terug denk: Levensgevaarlijk!
Stel je eens voor dat er eentje zou schrikken! Maar goed, ik heb het jaren achtereen gedaan Bloos Nooit wat gebeurd gelukkig......

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 16:01

ik niet;

ik fiets met remy nog niet, omdat hij nogal eens lekker lomp zou kunnen gaan doen en dan bij me achterop de fiets zou komen zitten. Heb ik niet zo'n behoefte aan.

We zijn nou veel aan het wandelen buiten, en dat gaat prima! Over een tijdje wil ik het wel eens gaan proberen met de fiets!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:42

Hmm, binnenkort eens proberen met Camilla. Haha!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:50

ik heb nu 2 keer gefietst met dribs, iemand op de fiets, en ik achter op met drib vast. Alleen slijten zijn hoeven dan zó snel, dus ik wacht even tot hij straks op ijzers staat en dan wil ik het ook alleen met hem gaan doen want het gaat echt super. hij vind het heerlijk om eindelijk eens echt zijn benen te kunnen strekken, hij geniet er echt van.

lenneke
Berichten: 208
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:54

ik doe het wel eens met mijn shetje het is een hengstje en als we dan langs wat merrie's kwamen sleurde hij me altijd mee *LOL* maar soms gaan we lekker crossen over een zand pad, en dan hoef ik meestal zelf niet te fietsen Haha!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 19:53

Het lijkt me eigenlijk toch een beetje gevaarlijk. Als je nu een heel braaf paard hebt, oké, maar zelfs met de braafste knol zou ik het niet echt durven, denk ik... }>

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 20:53

Ik weet niet, ik vind het minder gevaarlijk dan een paard voor de kar te zetten. Als die aan de kletter gaat ben je pas echt goed ziek(ik heb helaas ervaring). Als hij hier wat probeerd kan je in het ergste geval los laten. Je paard moet gewoon weten dat hij niet over jou heen mag. En als jij tussen je paard en het verkeer rijd zijn veel dingen(zeker als je paard je vertrouwd)al minder eng.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:01

Ik heb het wel eens met een shetje gedaan, maar met Lex nog nooit. Vind het eigenlijk toch een beetje gevaarlijk.

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:39

Met * fiets ik ook best vaak
* super goed, aangezien ze redelijk goed naar je stem luisterd
als ik moe ben van het fietsen pak ik gewoon een grote pluk manen en dan trekt ze me :D
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 07-02-22 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 23:19

Ik fiets regelmatig met mijn NRPS merrie. We fietsen dan circa 45 minuten over de harde weg.

Ik vind het heerlijk, en zij volgens mij ook.

Het kan uiteraard gevaarlijk zijn, het is belangrijk dat je paard leert om, als hij schrikt, niet op jou te springen, maar van je af te springen.

Ook is het handig als je gewone terug-trap-remmen hebt en eventueel een hoofdstel omdoet.

Veel fiets plezier!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 07:23

Op zich zou ik het best willen doen met Jurga, ze zal ook nooit op me springen, dat weet ik gewoon zeker. Maar het komt er vaak niet van en ik heb geen idee of ze een beetje mee zou willen lopen. Is misschien ook een kwestie van wennen. Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 08:38

Als afwisseling in de training fiets ik ook veel met de meiden. Laatste tijd wat minder wegens het ontbreken van een goede fiets. Knipoog

Isabeau kan ook behoorlijk schrikachtig zijn, maar ze is nog nooit bovenop de fiets gesprongen. Met mijn draver (1.65) fietste ik ook regelmatig.

Er moet imo wel een vertrouwensband zijn, want als jij op de fiets zit kan je toch minder snel ingrijpen en heb je minder kracht -omdat je ook de fiets moet vasthouden- dan als je er naast loopt.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 10:24

Ik fiets ook vaak met smiles, hij vindt het superleuk om te doen. En als ik een dag weing tijd heb en niet kan longeren (modderig weer) gaat ie ook naast de fiets. En naar de wei.
Ook ben k een kee naar de ruitersportwinkel met hem gereden omdat ik daar naartoe moest en anders geen tijd meer voor hem had.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 13:48

Mijn pony is zo aan fietsen gewent dat ie ze ziet als soortgenoot Koe
Dus komen we een fietser tegen moet ik snel haar hoofd afwenden voor ze dr achteraan wil. Met de training voor het ruiterbewijs ging mijn instrukteur vaak mee op de fiets met buitenritten en Goldy maar lopen achter die fiets aan, toen hebben we echt in een stuip gelegen om die gek *LOL*
Nu fiets ik ook nog best vaak met haar aan de hand gewoon omdat ze dat leuk vind en omdat ik het ook wel relaxed vind, beetje fietsen en zo nu en dat bij onze vast 'picknic plaatsjes' even 10 minuutjes grazen. Vind ze heerlijk. Ik doe het dan ook vaak even als beloning of voor de ontspanning en als ze een dagje vrij krijg, maar dan fietsen we, nou ik fiets zij draaft/stapt, wel een stukje verder dan wanneer we het nog bij het normale werk doen.
Maar ik zou het niet met iedere gek uitproberen, alleen de paarden die vertouw.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05 en 27 bezoekers