Met het ouder worden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Hoe reageer jij op een negative reactie?

Uitstekend
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Met het ouder worden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 06:33

Toen ik als een negenjarige paard leerde rijden had ik ontzettend veel lef. Het kon me niet schelen welk paard ik bereed en de geintjes die ze met me uithaalde deed me ook al niets. Nu heb ik gemerkt met het ouder worden, en ik ben nog maar 33 jaar oud, dat ik veel voorzichtiger ben geworden. Ik vind paardrijden nog steeds heerlijk, maar echt hard galoperen vind ik nu gewoon doodeng! Ik let ook veel beter op rond paarden en ben eigenlijk wel een beetje bang van ze geworden. Zijn er meer mensen die dit meemaken?


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Negative reacties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 06:37

Eerst en vooral moet ik mijn excuses aanbieden voor het berichtje dat eigenlijk niet bij de poll hoorde.
Negative reacties? Wel, ik kan best wel negative reacties aanhoren. Soms is het wat moeilijk zeer zeker als je weet dat de ander persoon gelijk heeft en jij niet. Het is makkelijk gelijk op het dak gejaagd te worden. Hoe denken jullie over negative reacties?

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 07:55

Ik reageer dus niet goed op negatieve reacties. Uitleg: negatief is dus niet aardig bedoeld want dan heet het volgens mij opbouwende kritiek oftewel hulp. En dat kan ik altijd gebruiken Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 08:19

Ik volg het berichtje bij de poll idd ook niet, dus zal de poll maar ff laten voor wat hij is. Maar wat betreft het banger worden e.d. heb ik daar nog niet zoveel last van. Ik ben pas vrij laat begonnen met paardrijden en wordt juist steeds brutaler. Ik durf op steeds meer paarden te stappen en steeds meer te doen. Positief dus, en ik ben er erg blij mee. Haha!
Over de negatieve reacties, ik kan ze wel aanhoren, maar het kost me vaak veel moeite om niet te gaan proberen mijn gelijk te gaan halen als ik het er niet mee eens ben. Het gaat wel steeds beter naarmate ik ouder wordt, dat merk ik wel en ik ben daar erg blij mee. Ik durf nu ook steeds meer mijn fouten te erkennen en niet dwars te blijven staan als ik weet dat de ander toch uiteindelijk gelijk heeft. Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 09:24

Ik ben natuurlijk nog jong, maar toen ik 5 was en op paardrijden ging durfde ik ook alles. Toen heb ik een keer mijn pols gebroken door een val d'r vanaf en heb toen een, ik zal maar zeggen, bang jaartje gehad. Heel veel verzorgpony's gehad daarna, en ook een paar knettergekke. Daar voelde ik me toen ook echt niet lekker op. Toen ik Navy kreeg (en die was in het begin echt niet normaal..) en daar na een tijdje goed mee overweg kon, durfde ik weer ontzettend veel. Nu nog wel, alleen merk ik de laatste tijd dat ik wat angstjes heb gekregen. Ik handel nu veel meer vanuit mijn pony als het ware. Ik ben nu veel banger dat haar wat overkomt. Voorbeeldje: we waren laatst in een bos, met veel heide en meertjes. Ik vind het altijd ontzettend gaaf om te zwemmen met Navy, en dit zag er ook echt niet onveilig uit, maar ik durfde niet voorop d'r in! Durfde niet eens naar de "oever" te stappen om daar af te stappen om te kijken hoe diep/mul/drijfzand het was! In drassigere gebieden ga ik ook niet meer voorop, ben bang dat ze vast komt te zitten o.i.d. En, op paden waar ik Navy vroeger volluit op zou laten gaan (maar geen lange brede zandpaden, een beetje veradelijke), hou ik het nu bij een simpel galopje, omdat ik bang ben dat ze zich verstapt. Ben dus een stuk voorzichtiger geworden *LOL* !
Over de negatieve reactie's, ik weet niet of je hier op Bokt bedoeld of in het algemeen (dus op stal ofzo)? Hier op Bokt kan je langer nadenken voor kje er wat op reageert, en dat is een uitkomst voor mij Haha! In het algemeen kan ik een goed bedoelde negatieve reactie's van een vreemde altijd goed hebben, maar van bijvoorbeeld mijn beste vriendin minder, dan ga ik mezelf meteen verdedigen enzo.. En, daar baal ik van, want dan loopt het vaak uit op een heftige discussie..
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 09:58

Ìk merk ook dat nu ik ouder verstandiger word Haha!

Van mijn 14 tot mijn 22e of zo was ik letterlijk gestoord.
Als ik terug denk heb ik wel 100 engeltjes om me heen gehad.

Hoe harder ze bokten of hoe hoger ze steigerden hoe gaver ik het vond.
Toen ik 14/15 was heb ik paarden zadel mak gemaakt, longeren en aan een zadel laten wennen hoeft toch niet, gewoon zadel erop en rijden maar. nu vind ik het overrigens zielig maar wist toen niet beter.

Daarna nog veel zadelmak gemaakt op de juiste manier, maar ik kreeg ook vaak paarden die in omgang, netjes uitgedrukt, niet zo braaf waren.

Een paard bv. dat als die zijn zin niet kreeg begon te bokken en als je er dan niet af lag liet hij zich op de zij neer vallen.
Paarden die erom bekent stonden stakers te zijn en ook als ze geen zin hadden rechtovereind stonden.
Dat oudere mensen riepen ga er toch af, dat beest is gek, ik vond toen die oudere mensen gek Knipoog
echt op de meest maffe knollen heb ik gereden.
Ik heb er wel heeeeel veel van geleerd.

Maar voor geen goud zou ik dat nu weer durven.
Ik maak nog wel paarden zadelmak, maar dan moeten ze aan de hand en met longeren al goed braaf zijn voordat ik erop ga zitten.
Ik ga zowieso niet meer op elk paard zitten, vroeger vond ik het juist een uitdaging om een knettergek paard weer redelijk normaal te krijgen.
Nu vind ik het een uitdaging om heel te blijven.

Als ik terugkijk wat voor harde smakken ik op de grond of hindernis heb gemaakt en vrolijk op kon staan en verder kon rijden.
Echt een heel leger engeltjes hebben me bij gestaan.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 10:15

ik heb het ook.... toen ik een tijdje geleden nog voor die handelaar reed... dressuurde ik wel maar ging het voornamelijk om het springen. ik sprong toen zo 1.20 meter hoog met een d pony

nu moet ik daar niet meer aan denken het hoogste wat ik nu spring is een keer 80 cm... vreemd he?
toen vond ik dressuur echt niets aan, en nu heb ik een super gevoel als mijn paardje goed loopt en goed naar de hulpen staat.

kussies liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 10:47

Springen vond ik wel eng, maar met Navy heb ik 1,50 gesprongen, en ik denk wel dat ik dat nu weer zou doen (als ze geen yhoefkatrolontsteking had).
Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 12:18

Heel herkenbaar Haha!
Vroeger was ik ook net Leipe Lotje.... hoe harder hoe beter, hoe gekker het paard hoe leuker ik het vond.
Ik ben nog steeds niet bang, maar wel een stuk voorzichtiger geworden.
Denk veel meer na bij de dingen die ik doe, en de dingen die mijn paard evt. weleens zou kunnen gaan doen.
Het verstand komt blijkbaar met de jaren.........

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 20:31

Over hoe ouder worden was niet het topic voor de Poll. Het was mijn eerste keer dat ik een poll deed en wist niet goed hoe dat te doen. Dus, "ouder worden" en "negative reacties " zijn twee verschillende topics.
Als ik van negative reacties praat heb ik het over algemeen. Ik bedoel, als je met iemand praat en die maakt een negative reactie op wat je zei, hoe ga je daarmee om. Een beetje moeilijk uit te leggen!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 13:22

Heb ik ook een tijd gehad hoor, kwam voornamenlijk omdat ik met volleybal door de enkel was gegaan en een week m´n huis niet uit kon. Toen bedacht ik me dus ineens wat de gevolgen mbt m´n werk zouden zijn als ik een val zou maken waarbij ik bv m´n been ofzo zou breken. Als je jong bent zie je de risico´s en de gevolgen niet zo, maar als je inkomen erdoor in gevaar komt word je wel voorzichtiger. En de stap die daarop volgt is algauw onzekerheid, wat dus weer terugslaat op je paard. Ben er toen echt naar van geweest, Nikita schrok zelfs als iemand nieste, puur en alleen omdat ik overal zo op zat te letten. Met de lessen hard aan het werk geweest om die onzekerheid weg te krijgen en gelukkig is dat gelukt. Ben nu tijdens het rijden gewoon lekker met m´n eigen paard bezig zonder alles in de gaten te houden en de onzekerheid is helemaal weg! Rijdt een stuk prettiger moet ik je zeggen..

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 13:37

ik ben inderdaad ook voorzichtiger geworden naarmate ik ouder werd. (32). Zeker als je een flinke valpartij maakt waarin je je bezeerd, krijgt je zelfvertrouwen een flinke deuk die pas geleidelijk aan terugkomt. Het tikt nog harder aan als je er een tijdje uit bent en verwacht weer op de oude voet door te gaan. Hoe langer die periode heeft geduurd, hoe hoger de drempel en hoe banger je bent geworden.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 113 bezoekers