vieze uier?!?!?!??!?!?!?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

bijtje
Berichten: 172
Geregistreerd: 07-02-02

vieze uier?!?!?!??!?!?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 10:35

ik rij ongeveer een half jaartje een paard en dat moet rond 23 mei een veulentje krijgen alleen nou heb ik weleens naar haar uier gekeken en als je dan tussen de spenen in zeg maar kijkt dan is het daar heel vies. er zitten allemaal lossen vellen en ook vuil het is best wel smerig. het laat wel een beetje los maar toch. is dit wel normaal???
wie weet hier wat meer over??? het lijkt ook wel of er iets van opgedroogd bloed ofzo bij zit maar dat weet ik niet zeker


bijtje
Berichten: 172
Geregistreerd: 07-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 10:37

wie o wie kan mij helpen met dit rare iets???

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 11:00

Sommige merries (drachtig of niet) worden heel erg vies tussen de uier, en dan is het zaak het zaakje regelmatig goed schoon te maken om infecties en irritatie te voorkomen. Gebruik bij voorkeur lauw water en een zachte spons. Of gewoon je vingers (wel voorzichtig). Babydoekjes helpen trouwens ook goed om het ergste vuil eraf te krijgen, maar ik weet niet of het goed is om die heel vaak te gebruiken. Het zal nu ze drachtig is misschien niet zo makkelijk zijn om het schoon te krijgen; ik weet niet of de merrie wel wil dat je eraan zit. Het is iig het proberen waard. Als er bloed bij zit, dan zou ik de DA er trouwens even naar laten kijken.

bijtje
Berichten: 172
Geregistreerd: 07-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 11:11

ze laat het wel goed toe als ik er aan zit. ik heb ook wel eens geprobeerd het eraf te halen maar met een borstel kwamen er hele kleine stukjes vanaf en als ik het met mijn hand deed dan ging ik maar niet zo ver want je trekt er hele vellen vanaf. het is net zoiets als een mens die gaat vervellen dan laat het los maar als je dan heel veel verder trekt doet het weleens pijn dus daar kijk ik wel mee uit. ik zal er nog eens goed naar kijken. denk wel dat het noodzakelijk is dat het eraf gaat. misschien hebben andere nog ideeen???

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 11:57

Gewoon met je handen de ergste vellen er tussen uit halen, die kunnen idd behoorlijk diep zitten. Nooit met een borstel, die zijn veel te hard en dan wordt het uier gevoelig en mag je er waarschijnlijk niet meer aankomen. Dit moet je regelmatig herhalen (eens per maand of zo).

Je kunt de restanten met een warmwatersopje en een spons er tussen uit krijgen. Daarna goed uitspoelen en afdrogen.

BTW ik heb de dubbelpost bij de Kraamstal verwijderd (Boktregels)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Eve_16, GoogleAdsense en 74 bezoekers