Een paard dat geen wortelen eet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Een paard dat geen wortelen eet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 22:31

Een paar daagjes geleden had ik wortelen gekocht voor DC en Sugar. Wel Sugar vreete zoal de gehele zak op terwijl DC naar haar wortel zat te kijken en er zelfs bang van was. Ik heb het nu een paar daagjes in haar eten gedaan maar ze weigert het te eten. Niet dat het echt hoeft hoor, maar ik dacht dat alle paarden van wortelen hielden Haha!


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:37

haha het kan nog gekker hoor!
mijne lust sommige bix niet lust geen brood lust bepaalde paardensnoepjes niet ( koopt me vader heel aardig een zak snoepjes voor haar weigert ze ze aan te nemen Frusty ) ze lust heel veel niet
echt een kieskurige muts Haha!
haha naja ze leert het meestal wel eten ( ik ben totaal geen volhouder hor neuuhh Haha! stug voor blijven houden, brood lust ze nu wel,maar dat heeft bijna 4 maanden geduurd voor ze het voor het eerst opat Slapen )
dus het kan nog allemaal goed komen *LOL*


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:41

Zo ken ik ze ook.. dacht ook aardig te zijn en wortelen mee te nemen. De paarden bij Propala op stal (het zijn er zes) lusten ze op één na... geen van allen.. Verdrietig Ook paardensnoepjes met wortelsmaak krijg ik er bij ze niet in.. Normale standaard bix eten ze overigens ook niet.. Ze zijn gewoon hartstikke verwend... en erg merkbewust denk ik *LOL*

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:50

Haha, ik ken er ook wel eentje Lachen Erg dol op eten, denkt er de hele dag aan, maar errug kieskeurig. Weigert soms plots suikerklontjes Verward De dag daarna lust hij ze dan weer wel. Voor in paardesnoepjes is hij erg kieskeurig. Hij lust maar 1 bepaalde smaak...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 09:17

ja dat is wel vaker zo, de pony van een vriendin van me eet geen appels die ze te zuur vind of appels met een klein plekje erin. Haha!
En bananensnoepjes van de paardendrogist die eet haar pony ook niet.
Sinaassappels die vind ze te zuur.

gewoon kieskeurigheid, net als dat ik geen spruitjes lust.

Flair eet trouwens alles wel, behalve ijs Haha! (dat is te koud)

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 09:23

Haha gekke paarden! *LOL*

Mijn paarden zijn ook zo hoor, Jurita lust geen brood, Razinda geen suikerklontjes en Crescendo geen appels! Haha!

En paardensnoepjes lusten ze sowieso al niet, zelfs geen pepermuntjes!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 09:32

ik heb dan wel een jaarling,maar in het begin vond hij wortels maar niets. Appels vage rond dingen,maar steeds deed ik 1 wortel door z'n voer heen op na een tijdje(2 maanden) at hij ze helemaal op,terwijl hij eerst altijd wat liet liggen. En nu een half jaar later eet hij wortels heel graag appels zijn ook zeer welkom, paardensnoepjes ook. Haha! Haha! .

Wodan en ik onderweg in de M2

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 12:26

Wel typisch dat ie geen wortels lust !
De meeste paarden zijn er dol op, maar gezien de reacties is DC niet de enige die er niets om geeft.
Toen Helion bij ons op stal kwam, was hij ook nogal kieskeurig.
Zoals jullie wellicht weten, verzorgt m'n oude buurman (Willem) Helion overdag als ik aan het werk ben.
Willem is nog "van de oude stempel", een ex-veehouder die nog echt op de oude manier werkt.
Helion krijgt dus elke dag een schaal met kliekjes, o.a. aardappels, sinaasappels, champignons Verward , en verder bijna alle soorten fruit.
En weet je wat ie het liefste eet ?
KAAS Haha! Haha!
Ik moet altijd supersnel zijn om de korst eraf te halen, anders is ie hap-slik-weg.
Bij ons in de buurt heeft ie al de bijnaam "De Groene Kliko" gekregen, dus dan weet je het wel Haha! Haha!

Redemption
Berichten: 137
Geregistreerd: 11-11-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 16:40

Die van mij eet ook ongeveer alles, behalve Doritos chips! (gek he)

Kitty´s Redemption is the best!

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 16:42

Mijn paard al het normale voer (brok, muesli, hooi etc) maar wit brood (plakt nogal), suikerklontjes en paardesnoepjes at hij echt niet! Na een lange tijd begon hij wel suikerklontjes te eten, maar hij heeft het nooit echt lekker gevonden. Ik had gewoon een heel gezond paard! (was ik maar zo...)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 16:51

mijn vzpaard eet echt ALLES. Haha! Ze krijgt niet zoveel eten omdat ze nogal dik is. Laatst nam ze een hap van een baal zaagsel met plastic en al. Ik haalde het plastic uit haar mond omdat ze er zeker van leek dat dat eetbaar is. Vervolgens zat ze op het zaagsel te kauwen.
Als je een wortel of appel geeft eet ze die zo snel dat ze geel of oranje begint te kwijlen.

flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 17:06

flame eet alles behalve pepermunt dan lust hij alleen king andere verpulvert hij en gooit het er weer uit. Pling

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 17:23

Lennon is ook gek op eten... geef hem eten en hij is tevreden Haha!

Ik heb nog niet veel uitgetest wat ie eet of niet eet, maar brood gaat er goed in, appels geen probleem, sinaasappel ook niet, wortels zijn zn lievelingskost...

Alleen bieten, heeft ie niet graag, en als ie ze dan al eet moeten ze wel in stukken gesneden zijn want anders vertikt hij het...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 18:44

Al eens tomaten geprobeerd ?

Als ze die opeten dan eten ze echt ALLES Haha! .

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 21:07

Imker is verschrikkelijk kieskeurig. Meneer lust geen pepermuntjes, geen bieten en geen rare vreemde brokjes. Wel lust hij druivensuiker, en dat geeft mijn vader continue als hij bij ons is (fit paard, dus). Imker wilde in het begin niets weten van worteltjes en nu krijgt hij 2 kilo per dag. Ook 4 appels.... (door zijn voer heen)

Toos paardloos

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 22:22

Die van mij eten allebei wel wortelen. Snoop liever als Ed, maar Ed eet het uiteindelijk toch op.
Ik heb wel wat heel 'opvallends' met Snoop. Snoop wordt echt lyrisch als je met Engelse Drop aan komt zetten! *LOL* Dat vind ze zo enorm lekker. Echt raar....
Ed vreet alles, zolang er maar geen Elektrolyten in poedervorm overheen of doorheen zitten Extreme duivel

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 16:28

die van mij eet echt letterlijk alles....ok niet altijd handig...
Helemaal niets is veilig... *LOL* Pling

Iedereen neemt me zoals ik ben, nou ik nog ~ Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T en 75 bezoekers