Vragen over springwedstrijden...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Vragen over springwedstrijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 13:34

Ik heb even een paar vraagjes over springwedstrijden.
Met een paard dat L springen is, mag ik springwedstrijden rijden.
Met Muzefee ben ik ook L springen (met winstp.).
Moet ik nu persé in de L starten? Lijkt mij wel, maar ik wil het toch graag even zeker weten.

Hoe vaak mag je, als je L bent, in de B buiten mededinging starten?

Hoe lang duurt het ongeveer voordat je je startkaart in huis hebt vanaf het moment van aanvragen?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:40

Met een nieuw paard moet je gewoon B starten helaas niet HC maar gewoon voor de punten. PS niet op alle wedstrijden wordt HC toegestaan. Pas wanneer je Z bent (zelf) mag je geen paard meer in de B starten wel HC. Je mag pas HC starten als je L bent met dat paard en het lukt even niet.
Voor verdere en andere vragen mail Info@knf.nl krijg je snel antwoord.

De tijden voordat je je startkaart heb tzijn erg verschillend de ervaring bij mij is dat het bij de NBVR langer duurt dan bij de KNF Verward . jaja de splitzing is er nog eenbeetje hiih

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:44

Even een onnozele Verward vraag over iets wat ik steeds voorbij zie komen: wat is HC?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:53

Cody schreef:
Even een onnozele Verward vraag over iets wat ik steeds voorbij zie komen: wat is HC?


Jij vraagt het, ik denk het. Haha!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 14:33

hc = hors concours, oftewel buiten mededinging, oftewel voor spek en bonen
Duidelijk???

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 14:35

germie schreef:
Duidelijk???

Scheve mond ja Scheve mond
Niet zo streng hoor Knipoog *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 14:38

haha oeps had niet door dat jullie dat niet wisten Schijnheilig .

Vaak zie je in de boekjes HC staan dat betekend dit dus.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:07

Een combinatie moet toch starten in de hoogste gemeenschappelijke klasse(met winstpunten) Prisca Verward
Dus dan zou ze met een L-paard wel L moeten starten! Haha!

HC mag altijd hoor, ook als je zelf nog nooit een winstpunt hebt met dressuur mag je hc springen(mits het vraagprogramma het toelaat natuulijk *LOL* )

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:11

Ja maar gomir zij zijn nog geen combi dus ze MAG gewoon B starten geen probleem. Ik zou zeggen mail het knf eens ?/ Ik heb ze al 3x gemaild van de week hihi.

Ik mocht geen HC starten zolang ik nog geen winstpunt had. Zodra ik die had mocht ik gewoon starten en niet HC. Je mag ook geen HC starten als het niet nodig is. Je moet ook ten alle tijde een coupon insturen dit wordt namelijk allemaal gecontroleerd.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:21

Ik heb vorige maand twee keer gebeld om te vragen of ik met mijn paard in het B mocht springen *LOL* Ik had wel een winstpunt met dressuur bij de pony's maar Ontario had nog geen wedstrijden gelopen. De eerste miep wist het niet en zei dat ik anders om een boete te ontlopen beter HC kon starten en de tweede miep zei dat ik gewoon mocht starten omdat ik zelf met een D/E-pony al een winstpunt had met dressuur en dat dat ook gold voor de paarden Party!!
Ik ben dus gewoon gestart en het zal wel goed zijn want mijn winstpunt is netjes verwerkt Haha!

Als een paard L+wp is en een ruiter ook moet je naar mijn weten gewoon meteen in het L starten hoor, of je moet dispensatie aanvragen!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:23

Ik heb vorige maand twee keer gebeld om te vragen of ik met mijn paard in het B mocht springen *LOL* Ik had wel een winstpunt met dressuur bij de pony's maar Ontario had nog geen wedstrijden gelopen. De eerste miep wist het niet en zei dat ik anders om een boete te ontlopen beter HC kon starten en de tweede miep zei dat ik gewoon mocht starten omdat ik zelf met een D/E-pony al een winstpunt had met dressuur en dat dat ook gold voor de paarden Party!!
Ik ben dus gewoon gestart en het zal wel goed zijn want mijn winstpunt is netjes verwerkt Haha!

Als een paard L+wp is en een ruiter ook moet je naar mijn weten gewoon meteen in het L starten hoor, of je moet dispensatie aanvragen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:30

ha nu zeg je het goed je MAG alleen HC starten als je OOIT een winstpunt in de dressuur hebt gehaald. Maar niet uit met welk paard of pony. Die had jij dus DUS dan MAG het anders niet. Want ik had geen winstpunt dus ik mocht ook niet starten.

Volgens mij is de keuze vrij ?? Vraag het eens als je wilt ?.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:44

Dat het anders niet ocht kan wel kloppen *LOL* maar daar heb ik niet bij stilgestaan, ze is zelf ook al L+wp dus dan heb je je puntjes al Party!!
MIjn zusje is trouwens wel HC gestart voor ze een winstpunt met dresuur haalde en daar hebben we nooit wat van gehoord Verward Vast er tussendoor geglipt ofzo Haha!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 15:48

Citaat:
Een combinatie moet toch starten in de hoogste gemeenschappelijke klasse(met winstpunten) Prisca
Dus dan zou ze met een L-paard wel L moeten starten!


Dat dacht ik dus ook. Ik ben L met wp, zij is L met wp en we worden samen een combi.

Dan zou ik dus ook, mocht ik M zijn en zij M ook in de B mogen starten omdat we de punten niet samen gehaald hebben?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:51

Nou Kitty Gomir en ik zijn het er onderling niet over eens hihi Knipoog .

Watik altijd van de jury´s begreep is dat je gewoon Bmag starten. PS ikzou het ook gewoon doen je krijgt vanzelf een brief dat je fout bent geweest en heeft verder geen gevolgen Lovers . Wel lekker om dat even voorjezelf en het paardje te doen.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:54

snap er niets meer van, ik heb momenteel in winstpunt in de B-dressuur, ik ga lekker springen, maar gewoon met de wedstrijd, verliespunten kun je namelijk NIET halen in de B.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 15:58

Als je zelf L bent en het paard ook mag je (volgens mij iig) geen B Germie, daarom zou je HC kunnen starten om aan het paard te wennen Haha!
Als je graag B wilt starten kun je bij de KNHS dispensatie aanvragen Kitty, je mag dan alleen geen kampioenschappen rijden in die klasse, maar dat is in de B toch niet van toepassing *LOL* (een vriendin van Reddy007 heeft dit ook gedaan, misschien kan zij je meer vertellen)

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 16:07

Je mag toch met een winstpunt in de B dressuur ook B springen???
Dat ik dan ook B hc mag starten lijkt mij logisch, maar als ik Ldressuur en L springen ben, dat ik dan geen B meer mag rijden lijkt ook heel logisch????

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 16:33

Je mag naar mijn weten gewoon in de B starten hoor.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten en ben ook in de B gestart.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 16:37

hihihi ingewikkeld verhaal gaat het worden zo.

Je mag pas starten in de B als je in de dressuur een winstpunt hebt.

Je mag alleen HC starten in de B als je L gestart bent hoeft geen punten te hebben. Bv bij veel weigeringen enz..
Anders mag je in de B geen HC starten.
Wat heeft het voor een zin om HC te starten in de B als je nog geen punten heb ????????

Dat van de L combi´s weet ik niet vooral als het een nieuwe combi betreft. Ik weet wel dat als je Z bent je met geen ander paard in de B mag starten maar wel HC.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 16:58

Maar in de dressuur is het toch ook zo dat als het paard al L gelopen heeft en jij hebt al L gereden, dan moet je toch ook L starten?

Lijkt mij dan ook zo bij springen. Toch?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 17:39

Ik zal jullie even uit de droom halen met het wedstrijdreglement naast me.:
Volgens art. 23 v.h. wedstrijdreglement geldt dat je ook in het springen in de hoogste gemeenschappelijke klasse moet starten.
Dat betekent dus idd in jouw geval Kitty, dat jullie direkt in de L moeten beginnen.

Je zult dus toch HC moeten starten als je eerst B wilt rijden.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:28

je kunt natuurlijk ook eerst naar een oefenparcours gaan... die zijn er ook erg veel en dat is ook een goede ervaring voor paard en ruiter.

groetjes liselot

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:33

Kitty en Gomir hebben gelijk. Als je paard L met winstpunten is en de ruiter ook ongeacht een ander paard. MOET deze in de gezamelijk laagste klasse starten in dit geval dus de L. Is de ruiter B en het paard L mag de combinatie gewoon B starten.

Ik heb het zelf meegemaakt alleen dan in de dressuur.

Groetjes Merilyn

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 19:08

Juist Merilyn dat bedoelde ik ook, ik ben met een M paard in de B gestart, omdat ik op B niveau reed.

Beetje fout gelezen, Kitty rijdt dus zelf al L en het paard loopt ook L, met een winstpunt dus dan moet je in het L starten ja.

Pff ingewikkeld allemaal, goed lezen!