ff wat zeggen

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

ff wat zeggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 03:34

ik vind dit een heel leuk forum, veel info, enz enz, maar , en dan vooral als ik er foto's bij zie, valt het me op dat er erg veel meiden gewoon maar wat doen, tuurlijk is het leuk om met je pony/paard te klooien, maar tot op zekere hoogte...... ik heb zelf jaren les gegeven en paarden gehad...de meeste zien het probleem niet van ach joh we zetten ff leuk een hindernisje op, en dan mag truusje en pietje en bla bla bla ook ff springen, zo verkeerd vind ik....of je nou een shet of een rijpaard hebt kom op zeg......... vind het soms jammer dat er op dit forum niet zoveel info word gegeven in sommige topics....


Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:24

tsja, als je altijd maar Serieus moet blijven springen enzo, en nooit ene keertje lol mag hebben met je pony(nartuurlijk meot je wle opletten dat je hem geen pijn doet) Dan is het houden van een pony ook niet leuk meer hoor

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:39

Dat zie je niet alleen op dit forum maar dat zie je overal. Er zijn meer koekebakkers dan serieuze ruiters. En niet alleen in de paardensport, maar overal in alles wat er gebeurd. Alleen is het in de paardensport zo dat het paard eronder lijdt.
Doe er maar eens wat aan Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:43

Ik vind dat je zeker wel lol mag hebben als kind zijnde met je pony, heb ik ook heel veel gehad.

nee ik kan me niet storen aan foto´s van jeugd op hun dier dat samen heel veel lol heeft. "

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:46

gijsenkim schreef:
Ik vind dat je zeker wel lol mag hebben als kind zijnde met je pony, heb ik ook heel veel gehad.

nee ik kan me niet storen aan foto´s van jeugd op hun dier dat samen heel veel lol heeft. "


Als ze hier op bokt eens wisten wat ik in mijn penny tijd allemaal heb uitgespookt Bloos! Schijnheilig

Maar nu ik wat 'verstandiger' ben geworden kan ik toch wel af en toe nee-knikkend naar sommige foto's kijken.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:49

HMHM

zelfs een portiek op en af gereden, uiteraard zonder cap

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:51

gijsenkim schreef:
HMHM

zelfs een portiek op en af gereden, uiteraard zonder cap


Een portiek?? Zo'n ding met tredes? Bloos! Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:54

Yep om op de eerste etage mn pony in de gang te zetten Clown

of ...... om over langs de vliet zonnende jongens te springen, wel de jongens uitzoeken waar je dan wat aandacht van wilde

ilufprincess

Berichten: 2600
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: <3 Even ver weg,of op een ster ofzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:01

baroen schreef:
ik vind dit een heel leuk forum, veel info, enz enz, maar , en dan vooral als ik er foto's bij zie, valt het me op dat er erg veel meiden gewoon maar wat doen, tuurlijk is het leuk om met je pony/paard te klooien, maar tot op zekere hoogte...... ik heb zelf jaren les gegeven en paarden gehad...de meeste zien het probleem niet van ach joh we zetten ff leuk een hindernisje op, en dan mag truusje en pietje en bla bla bla ook ff springen, zo verkeerd vind ik....of je nou een shet of een rijpaard hebt kom op zeg......... vind het soms jammer dat er op dit forum niet zoveel info word gegeven in sommige topics....



Meiden...

You're just a sad song with nothing to say

Princess ♥

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:19

gijsenkim schreef:
Yep om op de eerste etage mn pony in de gang te zetten Clown

of ...... om over langs de vliet zonnende jongens te springen, wel de jongens uitzoeken waar je dan wat aandacht van wilde


haha dat is toch wel heel erg zeg Haha!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:34

ach bijna iedereen doet dat wel eens. Als ik een rare bui heb, ga ik ook wel met m'n paarden klooien of zonder zadel springen of weet ik wat. is toch leuk? alsof die paarden het zo leuk vinden om dag in dag uit serieus dressuur te doen. Met mijn Tinker kun je dat 1 week doen, en dan wil ze niet meer. afleiding is juist leuk! en wat is "verkeerd"in je ogen? dat iemand anders een keertje op je pony gaat springen die nog niet zo goed rijdt? dat is niet verkeerd lijkt mij, iedereen moet het leren, jij kon toen je begon ook nog niet perfect rijden (of vergis ik mij nou?)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:44

gijsenkim schreef:
Ik vind dat je zeker wel lol mag hebben als kind zijnde met je pony, heb ik ook heel veel gehad.

nee ik kan me niet storen aan foto´s van jeugd op hun dier dat samen heel veel lol heeft. "


Inderdaad!
En mijn ervaring is dat veel pony's hier ook echt wel plezier aan beleven. Ik reed vroeger meer ongezadeld dan met zadel en heb heel veel gespeeld met mijn pony. In het weiland zonder zadel over greppels springen enz. Dit soort dingen moeten gewoon kunnen.
Natuurlijk reed ik ook wel serieus, ik reed ook wedstrijden en oefende hier ook serieus voor. Maar juist doordat ik ook kon spelen had ik ook lol in het serieuzere werk.

Ik vind het moeilijker te begrijpen als ik een jong kindje op een dure sportpony alleen maar serieus aan het trainen is. En uit mijn ervaring staan er dan ook 2 ouders aan de kant die het kind wel even vertellen hoe lang ze moet rijden en wat ze moet doen.
Ben blij dat ik dat nooit gehad heb Lachen

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:55

gijsenkim schreef:
Ik vind dat je zeker wel lol mag hebben als kind zijnde met je pony, heb ik ook heel veel gehad.

nee ik kan me niet storen aan foto´s van jeugd op hun dier dat samen heel veel lol heeft. "

Idd. Ik behoor zelf ook nog tot die jeugd, en doe ook weleens gek met mn pony. Daar hebben paarden zeker ook wel plezier in! tuurlijk is het niet goed om altijd zonder zadel over hindernissen te scheuren, maar dat doe ik heus niet elke dag hoor.. Misschien een keer in de 2 maanden Haha!
Doe jij altijd alles perfect?? Vast niet,dus ik vind dit gezeur.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:04

Mijn paard is heel braaf en werkt graag voor me, maar als ik als 6 dagen aan een stuk alles van haar vraag, dan gaat de lol er echt wel af. Op de 7e dag doen we dan toch echt rustig aan of alleen wat voor de lol. Het moet wel leuk blijven...


Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:15

ja kvind ook dat je best lol mag hebben met je paard.. je paard vind het zelf toch ook niet erg..nou als ruiter en paard 't naarhun zin hebben..wie ben jij dan om je daar druk over te gaan maken?

Relax.. Take it Easy


Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:45

Ik ben recreatieruiter en ga geen lessen volgen in dit en dat. Ik heb les gehad op een goed paard, maar ik vind het simpelweg niks aan.

Ik heb Haflingers en heb lol met ze en hun vinden het fantastisch dat ze veel naar buiten mogen en freestyle alles met ze doe.
Dan loopt mijn jaarling maar zonder halster met alleen een touwtje om haar nek naast me, maar ze vertrouwt me wel.

Ik probeer zo vertrouwen met mijn paarden te krijgen ipv 7/7 dagen per week oefenen, oefenen, oefenen. Daar gaat de lol echt wel een keer af.

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Ayasha
Blogger

Berichten: 57903
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:09

ik vind dit gezeur! als je wist hoe ik met Phara om ga kreeg je ter plekke een hartverzwakking.
ik spring er in de weide gewoon op en spring zo met m. ik rijd vrijwel altijd zonder zadel op hem. Hij heeft hoedjes op gehad en zo gereden en noem maar op. Phara vond t allemaal even plezierig en had er ook wel lol in. want als Phara er geen lol in heeft dan vlieg je zo ver je vliegen kan. geloof me vrij Knipoog
heb zelf een soort van lenigheids parcoursje gebouwd waar we ons 2 dagen mee bezig gehouden hebben. en dat vond ie helemaal te gek. een spring parcoursje met hindernissen van max. 30cm maar wel met moeilijke wendingen etc. en Phara is een gezonde pony die ik nu voor 200% mag en kan vertrouwen. en áls die pony mij ooit moet verlaten om welke reden ook! kan ik met een gerust hart zeggen, dat ie een heel fijn leven heeft gehad bij me. verveelt heeft ie zich nooit.

explosion heb ik nog maar net. Die ben ik nu aan het leren kennen, heb hem al balkjes laten lopen, gewoon om te zien hoe ver die daarin was. ook hij krijgt afwisseling in het rijden! en ook met hem zal vaak gespeeld worden als ik hem beter ken.

vind jij t leuk dat je op t werk álleen maar je bek moet houden en moet werken? nee toch?
ook jíj wil wel eens ontspanning, ook zo bij paarden en ruiters.
geef je les? ja? dus jij geeft pure training, geen woordje met je lessers?
nou áls (ik zeg duidelijk als!) dat zo is.dan ga ik heel kort zeggen dat ik jou nóóit maar dan ook nóóit als lesgever wíl. al kwam je gratis


edith: Pharaon heeft zelfs al door t huis gewandeld. Clown

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

baroen

Berichten: 3115
Geregistreerd: 23-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 14:15

ho ho, lol hebben mag, maar ten koste van?? daar heb ik het over...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57903
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:18

baroen schreef:
ho ho, lol hebben mag, maar ten koste van?? daar heb ik het over...

en hoe lees jij van de fotos af dat t den koste van de ponys is? als je fotos van mij en Phar ziet heb je zo iets van Bloos!
maar Phara heeft wel lol! terwijl de fotos hoogstwaarschijnlijk niet om aan te zien zijn aangezien die op de voorhand loopt.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:26

Pharagirlke ik ga helemaal met jou mee. Volgens mij bouw je meer vertrouwen met een paardje op dan het alleen maar trainen.
Hoe komt het dat sommige wedstrijdpaarden op gegeven moment geen vrolijkheid meer heeft in de ogen? Precies omdat ze geen plezier meer hebben.


Hee phara mijn hafjaarling heeft pas ook door het huis gewandeld alleen ze heeft de appels geplunderd Bloos

Er zitten zoveel konijntjes in de opvang te wachten --> http://www.konijnenparadijs.nl

Ayasha
Blogger

Berichten: 57903
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:18

whahaha Haha!
Pharaon heeft gelukkig niets tegen de grond gesmeten Haha!
alleen vond ie e zetel wel bijzonder interesant Haha! vooral toen ie zag dat zijn mens zelfs op t monster zat Haha!

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:15

Okkie1 schreef:
Dat zie je niet alleen op dit forum maar dat zie je overal. Er zijn meer koekebakkers dan serieuze ruiters. En niet alleen in de paardensport, maar overal in alles wat er gebeurd. Alleen is het in de paardensport zo dat het paard eronder lijdt.
Doe er maar eens wat aan Knipoog


hihi idd Tong uitsteken

Ik breng mijn kleine tranen
naar die hele grote zee
zachtjes nemen die kleine golven
al mijn grote zorgen mee...

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:29

ik snap echt niet wat er verkeerd aan is om een beetje te klooien/spelen met je paard of pony.

Ik zie vaak zat paarden 6 dagen in de week trainen om op dag 7 naar wedstrijd te gaan, paard mag niet in de wei, niet een buitenritje maken, kortom geen paard zijn, alleen maar om de horizontale balans goed te krijgen???? leg dat maar eens uit.

De meeste paarden zijn dolblij met een beetje afwisseling en oke, soms is dat weleens onverantwoord, maar iedereen is jong geweest en ik kan het zelf nog steeds niet laten om over hooibalen te springen als ik ze tegenkom tijdens een buitenrit

Z1+1

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:43

Bij mij ziet het rijden op foto's er vaak ook niet uit, omdat het dressuren niet eens zo goed gaat altijd, maar lol hebben we altijd! Iedereen doet wel eens iets met zijn haar pony/paard wat misschien eigenlijk helemaal niet zo heel verstandig is (je moet er natuurlijk wel bij nadenken 'wat' je doet en of het ook kan), maar als het kan, en jij en je pony hebben er lol in, fijn toch?

    If you can dream it, you can do it ...

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:48

Kan het wel met je eens zijn, maar aan de andere kant ook weer niet,
ik zie geen kinderen van mijn leeftijd (op uitzonderingen na dan) echt serieus dressuren,
ik vind het zelf niet leuk, en iris vind het ook niet leuk
natuurlijk, we rijden wel dressuur, maar dan gaat het er bij mij puur om van: luistert ze naar mij, als ik dit vraag, doet ze dat dan ook.
gewoon puur voor wat oefeningetjes.

Ik ben liever bezig met kleine hindernisjes of mijn eigen vorm van trail rijden, dan dressuur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers