plaatjes van sites halen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

plaatjes van sites halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 13:16

Omdat ik via mail nog wel eens "klachten" krijg dat mijn plaatjes beveiligd zijn wil ik hier eens informeren hoe ander websites bezitters hier over denken.
In mijn geval gaat het om betaald werk dat ik in opdracht van anderen maak wat ik niet zomaar door derden eraf mag laten halen. Ik kan me ook voorstellen dat er hier mensen zijn die hun eigen paard niet graag op andermans site zien.
Toestemming vragen is zo vreemd toch niet? Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:22

je hebt groot gelijk!
Gewoon zo laten, ik zou denk ik zelfs niet eens reageren.
Ik vind het jammer dat ik ze niet hier (via endoria) kan beveiligen (weet iig niet hoe dat zou moeten).

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 14:09

Het valt mij op dat ik met windows XP ook beveiligde plaatjes kan downloaden.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 14:13

Das heel normaal van je hoor Natascha, dat je dat niet wilt.
Gewoon niet reageren op die emailtjes van die mensen.
Jij maakt immers die tekeingen, hun hoeven alleen hem even te downloaden en ze hebben hem.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:49

Je bedoelt zo'n ding waarmee je rechtermuisknop et niet doet? Dat is toch heel makkelijk te omzeilen?

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:53

Tja, ik weet niet precies hoe je hebt beveiligd. Maar dingen zoals 'geen rechter muisklik' kunnen idd. heel makkelijk omzeilt worden.
Heb ook een website en merk idd. dat bijna alles gejat wordt. Ik ben al heel veel sites tegengekomen die al mijn foto's over hadden genomen.
Of heb je je plaatjes beveiligd door gewoon je naam erop te zetten?

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 23:34

Wat little sun al zegt, je hoeft echt niet goed met computers te zijn om dat soort 'beveiligingen' te omzeilen.. Maar je hebt groot gelijk dat je eerst toestemming wil geven voordat iemand ze gaat gebruiken, wat denken ze wel niet Haha! (al moet ik toegeven dat ik ook wel eens beveiligde plaatjes heb gekraakt, maar alleen voor eigen gebruik Schijnheilig )

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 09:02

Je kan ze inderdaad omzeilen, maar je geeft in ieder geval een waarschuwing dat je het niet waardeert dat je ze download.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 17:06

Dat blokkeren van die rechtermuistoets is echt EXTREEEEEM irritant.. Ik gebruik die toets constant voor dingen als Back.. Sites die dus zoiets (imo amateuristisch) doen daar ben ik echt in een paar seconde weer weg.

Wat je wel kan doen is (redelijk onopvallend) je naam of URL op de plaatjes zetten. Dat werkt een stuk beter lijkt me..