Seatsaver op westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Seatsaver op westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 16:54

Iemand van jullie ervaring met het gebruik van een seatsaver op een westernzadel ? Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar word er niet veel wijzer van.
Ik heb een (overigens heeeeeerlijk) westernzadel, maar na lange ritten krijg ik toch wel pijn aan m'n kont(je) en de andere ... eh ... Bloos! edele delen. Aangezien ik over 2 en een halve week een weekend naar het strand ga met m'n paardje, en dus veel ga rijden, zit ik erover te denken om nu zo'n ding te kopen. Ik wil er dan eentje van lamsvel kopen, degene die ik op het oog heb is iets van 65 euro ofzo.
Wat denken jullie, is dat iets ? Goede of slechte ervaringen ?

;-)


DubbelFun

Berichten: 88477
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:13

Lijkt me handiger als deze gelink wordt naar WN, daar krijg je allicht meer reacties.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:41

ik heb op mijn vorige zadel een lamsvel gehad,echt heerlijk.

je zit is dan vaster,en je krijgt geen zere kont.

ik had hem gekocht bij Eurohorse en was toen 155gld.

bij het zadel dat ik nu heb heb ik er geen nodig,daar heb ik nog nooit een zere kont op gehad gelukkig.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:03

ik moet 1 ding zeggen, het zit echt heerlijk hoor!! Haha!

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:04

Ik heb er eentje gekocht met het oog op de vorige winter. Hij is deze zomer echter lekker blijven zitten. Ik zit er superlekker op en hij helpt ook tegen doorrijden, zeker bij lange buitenritten.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:31

Heb een suede-achtige seatsaver met wol erin. Zit prima en bijna niet te zien.
Die lamsvellen vind ik een stuk minder fijn, net of je op een gigantische luier zit Lachen

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:16

Rij al 2 jaar met een seatsaver van bont/lamsvel. Heeeeerlijk!!! Doe em er nooit meer af.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:47

Ik heb op mijn vorige zadel ook een lamsvel gehad, was inderdaad rond de 65 euro. Heerlijk ding, wel wat warm in de zomer. Bovendien vond ik het een pisgezicht en werd mijn reet er alsmaar gevoeliger van Tong uitsteken Sja, aan luxe ga je wennen hè? Knipoog Als ik dan een dag op mijn paard zat op een wedstrijd, had ik geen kont meer over. Daarbij ging mijn zadel steeds minder goed passen op mijn paard en heb ik een ander zadel moeten kopen die én goed pastte én waarbij ik geen pijn meer had. Toen heb ik mijn lamsvelletje kunnen verkopen Lachen

Overigens reed ik meerdere paarden per dag en allemaal verschillende zadels natuurlijk, dus ik bleef dat lamsvelletje maar constant op andere zadels knopen. Was een heel gedoe...

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Donjaja

Berichten: 190
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:25

Hoi,
Ik heb ooit een seat saver gekocht van schapevacht (of lamsvelletje, geen idee....) met als uitgangspunt, dat 't mijn zadel zou beschermen tegen beschadigingen.
En nu gaat 't ie er nooooooit meer af. Wat zit dat goed zeg, ik heb al vele jaloerse Knipoog reacties gehad.

Kortom: ik ben er gelukkig mee!
Groetjes,
Afbeelding Donjaja.

Donja, 1.37 klein, maar dápper.........
Zyphra HT, zus.

jeanette

Berichten: 4894
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Hengelo (o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:18

Ik heb zowel een lamsvel als een suede seatsaever. Beide bevallen me wel. Ik gebruik de suede seatsaever meer omdat je die bijna niet ziet. Bovendien is die gemakkelijker aan te brengen en te verwijderen.

Trouwens tijdens lange ritten draag ik altijd een fietsbroek met een stuk zeemleer erin. Bevalt me uitstekend.

O
http://www.getyourwallie.com/vote/7093/TexasNTe Graag ff op klikken
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
<'\___~ <'\___~
...(\...)\... ...(\...)\...

wildwestwill

Berichten: 431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:03

Ik heb zelf een seatsaever gemaakt van een oude kussensloop van mn tessels schapenwollen dekbed was makkelijk even de vorm van je zadel knippen stukje voor achter het zadel er aan ,nog een stiek voor om de knop en klaar nu heb ik er ook een gelpad onder liggen gekocht bij hypo voor 45 euro nu is het doorrijden verleden tijd op lange ritten.moet trouwens een ander zadel en de nieuwere zadels zit gel in de seat verwerkt

Youno the magnificent Tennessee Walker

ThisRockIza

Berichten: 233
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: Boelenslaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:58

Ben net terug uit Alberta en daar hadden ze seat-savers met gel-vulling,
heb even op het net gesurfed en er een gevonden die er een beetje op leek"
Afbeelding

deze lijkt er meer op:
Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers