sylke red voor de 2de keer mijn leven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

sylke red voor de 2de keer mijn leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 21:51

vandaag ben ik met sylke wezen wandelen, dat doe ik wel vaker.
op de terug weg (klein stukje) er nog op gezeten zonder zadel en hoofdstel en gedraaft.

ik kwam "thuis" en ik zetten sylke vast, en haalde mitchel uit de wei en zette die los in de inloopstal (waar sylke vast stond).
de rest van de paarden stonden nog in het weiland dus ik deed de poort dicht.
ik geeft mitchel zijn brokken en sylke haar prut (slobber enzo).
ik moest alleen nog even wat wortels op maken omdat die wat slap begonnen te worden dus ik loop naar sylke toe om ze in haar bak te doen.
ineens komt may er aan (die had het hek open gemaakt) en terwijl ze normaal het liefste en betrouwbaarste paard per wereld is begon ze uit het niets may te slaan in haar ribben, sylke kon geen kant op omdat ze vast stond, ik loop dus naar haar toe om haar los te maken en zet de bak met eten in de stal, zodat may er niet bij kan.
maar may die dacht dat ik de bak nog had of zo iets en draait zich ineens om om mij te trappen...(gelukig nog niet raak, maar ik stond wel in een hoek)
sylke was al weg gegaan (bang voor may) maar kwam plotseling heel hard aan lopen en ging tussen mij en may staan (ze is normaal bang voor alle paarden)
ze kreeg dus alle klappen (en dat waren er veel en hard!) en stond helemaal tegen mij aan, ze duwde me echt in een hoekje...
gelukig hield may op en liep plotseling weg, sylke liep ook gewoon weg, maar ze liep wel wat stijf.
ik heb may meteen weer terug in het weiland gezet, en sylke haar eten gegeven en onder tussen reiki gegeven omdat die klappen wel erg hard aan kwamen...

maar ik ben nog nooit zo bang geweest, ik dacht echt dat ik dood getrapt werd, en dat was waarschijnlijk ook gebeurt als sylke niet de klappen had op gevangen... Scheve mond

dit is nu al de tweede keer dat sylke mijn leven red, vorige keer werden we bijna omvergereden door een vrachtwagen, en stijgerde zij nog net schijn over een sloot, zodat ze zelf bijna de auto tegen haar aankreeg...
(is ook een topic over geweest)

jeejtje wat hou ik veel van sylke Lovers

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:57

tof nu weet je dat je paard je respecteert en verdedigt tof hoor
sylke zal je vast dankbaar zijn voor haar emmertje prut *LOL* Lovers

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 21:58

dat is waar !
(maar ik stond nog wel 5 min te trillen, mn zusje stond met met grote ogen aan te kijken en vroeg of ze echt niet even naar huis moest bellen of zo... arm kind, zij kon ook niets doen...)

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:01

O wat een mooi verhaal. Lieve Sylke die je met gevaar voor eigen leven weer heeft gered. Het is echt een toppony hoor

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 22:02

het lijkt wel of ik haar veulen ben Tong uitsteken (zie het al helemaal voor me)

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

jubeltje
Berichten: 924
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:06

Superlief!Lijkt me erg fijn om te weten dat ze echt om je geeft.

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:31

hoe gaat het nu met d'r?
en wat was in godsnaam de reden van die andere pony om zo te flippen? voedernijd oid? Bloos! klinkt levensgevaarlijk...

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Pocahontas

Berichten: 593
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:36

Oei,dat is geen leuke ervaring Scheve mond
Nou,ik vind het dapper van sylke hoor,toch wel lief dat ze haar baasje zo beschermt.!
Geef haar maar een paar worteltjes extra,dat heeft ze wel verdiend!

Ik kna 354 woodren per minuit typen!!!!


grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:56

Bloos! oei .. .klinkt als voedernijd niet leuk ...

pfff Ziek dat was vast heel eng en ohhh zielige Sylke maar ook wel heel lief Lovers

zo is trouwens pas nog een DA door een tinker letterlijk inelkaar getrapt, omdat de DA geen kant op kon Scheve mond

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:23

Wat eng zeg. Maar goed dat Sylke zo dapper was! OK dan!
groetjes Cindy en Spetter

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 09:27

ik weet het grid, maar ik heb het persoonlijk zowiezo niet op die tinker, en mijn mening is dat je een paard niet "op moet sluiten" als je die gaat inenten ofzo.

may heeft niet echt voedernijd, normaal doet ze dit nooit, daarom schrok ik er zo van...
ik wil wel even duidelijk zeggen dat may echt heel lief is!
ze dacht waarschijnlijk dat sylke niet weg ging omdat ze de baas wou spelen, maar may is de baas... en sylke kon niet weg omdat ze vast stond...
dus eigenlijk een logiese reactie: voer-voer is voor mij-paard gaat niet aan de kant-dus ik begin te trappen-ze gaat nog steeds niet weg dus may raakt in een soort woede bui...
heel paarderig toch, een logiese reactie, en mijn fout want ik had sylke niet vast moeten zetten (maar ik wist niet dat may het hek open kon maken...)

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:37

Pff dan schrik je je echt kapot...gelukkig heb je zon lief paardje Haha! Die heeft echt respect voor je wat een dapper paard! Haha!

Sequel
Berichten: 10
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:55

zo zie je maar weer dat jij heel belangrijk bent voor Sylke, en dat ze jouw beschermd omdat jij een sterke band met haar hebt.
Het was dan wel een hele enge ervaring maar je bent er nu wel duidelijk van hoe bezorgt zij om jouw is

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:33

jeetje !! wat een lief beest ~ ik snap dat je erg geschrokken bent!
Geef Sylke maar een extra knuffel van mij, ...dapper beessie3 !!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:45

oh die dappere sylke hoor.... petje af voor d'r!! OK dan!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:57

draaakje schreef:
ik weet het grid, maar ik heb het persoonlijk zowiezo niet op die tinker, en mijn mening is dat je een paard niet "op moet sluiten" als je die gaat inenten ofzo.

may heeft niet echt voedernijd, normaal doet ze dit nooit, daarom schrok ik er zo van...
ik wil wel even duidelijk zeggen dat may echt heel lief is!
ze dacht waarschijnlijk dat sylke niet weg ging omdat ze de baas wou spelen, maar may is de baas... en sylke kon niet weg omdat ze vast stond...
dus eigenlijk een logiese reactie: voer-voer is voor mij-paard gaat niet aan de kant-dus ik begin te trappen-ze gaat nog steeds niet weg dus may raakt in een soort woede bui...
heel paarderig toch, een logiese reactie, en mijn fout want ik had sylke niet vast moeten zetten (maar ik wist niet dat may het hek open kon maken...)


aha nu is het voor mij wat duidelijker waarom May opeens zo tekeer ging Scheve mond
Maarja je kan het niet echt jouw fout noemen vind ik, niemand kan zoiets aan zien komen volgens mij Lachen

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Lisanne_Kees

Berichten: 611
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:22

Wat een dapper paardje *LOL* Ze zal wel super blij met jou zijn OK dan! Jij was je natuurlijk ook kapot geschokken Ach gut

Sla niet ... Prei wel!!!

marleen_88

Berichten: 14035
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:51

Scheve mond jeetje!! daar zou je ook wel flink van geschrokken zijn zeg!! Bloos!
wel lief van je paardje dat ie je beschermde! Ach gut Lovers

Doe wel en zie niet om

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:05

Wat een Kanjer!!!
Wees er maar zuinig op joh...

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:16

OK dan! wauw wat een geweldig paard!! gelukkig dat ze niks had..

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 20:05

daar ben ik inderdaad alle bij blij om, dat ik niets had, en dat dit geweldige paard onder mijn naam staan Lachen Tong uitsteken

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 16:22

ik wou nog even kwijt dat ik het echt raar vind dat sylke nu helemaal niet veel banger is om vast te staan, of om bij may in de buurt te komen... ze zal het wel vergeten zijn, raar idee is dat... Lachen

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

rakkertje

Berichten: 271
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: ergens in een hutje op de veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:29

o wat een goede band hebben jullie dan zeg. echt moedig van haar.

hou vant leven hou van de zon geniet nog maar even

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 21:21

instinct Tong uitsteken

syl staat achter me omdat ze me vertrouwt
syl staat voor me omdat ze me verdedigt
syl staal naast me omdat ze mijn maatje is
en syl raast onder me als we plezier hebben.

Tong uitsteken

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: catharin, ComscoreBot, EliseXJoelle, frutsel05, GrapeshotBot, Kayleigh__, LiannePuthzy, Lisewiesje, nonnekee, Poekkie, rien10, Salinah, StonedRomy en 125 bezoekers