slecht nieuws

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

slecht nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 04:57

Heb vandaag zo slecht nieuws gekregen ivm Lennon...

Hij stond van Paasmaandag kreupel... en dinsdag is de DA geweest... woensdag de hoefsmid en de DA nog eens...
Hij stond aan beide voorbenen mank, kheb hem net 4 maanden...

Gisteren dus op advies van de DA röntgenfoto's van z'n voorbenen laten trekken... heeft hij hoefkatrol, serieus gevorderd al, DA zei dat hij zo erg zelden tegenkwam... voel me zo poedersuiker nu... weet niet echt wat ik moet doen... ik was er naar uit aan het kijken om te starten dit seizoen of het volgende... en wedstrijden te kunnen rijden... en nu valt dit allemaal in het water... DA zegt dat het voor hem beter is niet te springen of te dressuren omdat het te zware arbeid is...

Weet zelf even niet wat te doen... hoop er ook de volgende dagen/weken uit te komen...

Het is m'n allereerste paardje, en na een rotslechte tijd was hij het beste wat kon gebeuren... en nu hoor ik dit... Huilen

En het is zo een lieverd, zet geen stap verkeerd...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Dit is vreselijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 06:16

Dit is inderdaad verschrikkelijk nieuws om te horen. Ik vind het jammer voor je dat je dromen zo ineens zijn uiteengespat! Ik wensde dat ik je kon opvrolijken, maar ik weet eigenlijk niet echt hoe!

Hang in there!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 07:42

Wat een vreselijk nieuws voor je. Ik kan me voorstellen dat je hier helemaal kapot van bent. Maar tegenwoordig zijn er toch een aantal therapieen ontwikkeld speciaal voor paarden met hoefkatrol ontsteking. Kijk eens op www.hoefkatrol.com, misschien is dat iets voor jou en Lennon. En voor de rest heel veel sterkte.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:07

Bah, dat is geen leuk nieuws zeg! Sterkte met je beslissingen.

:evaw:

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:31

jeetje wat vervelend zeg!!
heel veel sterkte!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:47

oliebol zeg, ik weet precies hoe je je voelt. Probeer toch nog de positieve kanten er van te zien al is het heel moeilijk. Misschien kan je wel lekker recreatief van hem genieten.
Veel sterkte en succes

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:07

Hoefkatrol hoeft geen reden te zijn om niet meer te dressuren ik zou idd eens info vragen bij de site die jippie noemt. Ik heb daar goede dingen gezien. Vaak kan je rijtechnisch een hoop oplossen. Stuur een pb naar Tim VDH die kan je vast meer info geven of kijk even in zijn profiel.

Een goed getraind paard gaat van achteren lopen en zal minder last op de voorhand leggen dus zal hij ook minder last hebben. Er is op zich best nog wel mogelijk als je de tijd en rust neemt. Tenzij het in zovere staat is dat je jezelf moet afvragen of hij nog een waardig leven heeft Verdrietig . Het belang en welzijn van het paard komt altijd voorop.

Moeilijke beslissingen ik weet het. Op bokt zijn er als diverse topics over geweest over dit probleem. Koppie op en zoek naar de mogelijkheden opgeven kan je altijd nog *LOL* .

Succes en koppie op Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:34

Hey, ik dressuur met mijn paard (klasse 3 hoefkatrol) ook nog lustig op los. Hij heeft wel eens wat dipjes, ik denk altijd gelijk dat het zijn hoefkatrol is, maar meestal is het toch iets anders. Als je rustig opbouwt (ik kreeg 3 weken quadrisol en moest daarna met een minuut per dag zijn drafje uitbouwen) kun je nog heel ver komen. Afgelopen zomer (2 jaar na de diagnose en een jaar na een serieuze dip) heb ik met hem zware dressuur oefeningen gedaan. Ik maak af en toe (als hij heel super loopt) ook nog wel een sprongetje (60 cm, geen parcourtje).

Laat duidelijk zijn dat hoefkatrol echt niet het einde van de wereld is hoor! Als je hem veel buiten zet (er was hier iemand op bokt met een paard met klasse 4 hoefkatrol, stond de hele dag buiten en had nergens last van) gaat het sowieso al stukken beter. Er zijn ook genoeg 'middeltjes' die mijn paard iig prima helpen. Info nodig oid? Pb me maar!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 09:36

Thx...

Ik ga zeker eens zoeken naar oplossingen...
DA zal ook nog wel paar keer van me horen, want ik wil er echt het fijne van weten... heb nog veel vragen die me gisteren niet te binnen schoten...

Thx voor de steun...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:37

He bah, dat is geen goed nieuws.
Heel veel sterkte, hoop dat je het door de reactie van Laui weer een beetje positief kan inzien ..


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:02

Dat zijn geen fijne berichten.

Maar niet getreurd! Door gerichte training kun jij je paard gewoon weer gebruiken, kijk op www.hoefkatrol.be. Ik ken een aantal paarden die door deze trainingsmethode weer helemaal in orde zijn en gewoon kunnen werken.

Doen hoor!

Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:44

Oh verschrikkelijk zeg. En je hebt hem pas. Ik hoop dat je een goede beslissing kan maken. op de site www.hoofcare.nl staat er ook een hoop over!

Sterkte,

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 19:26

Heb vandaag nog meer dingen gehoord ivm Lennon en zn hoefkatrol...

De vriendin van mn moeder van wie we hem gekocht hebben wist hier schijnbaar van, en heeft m toch verkocht aan ons... ben hier dus echt niet goed van... van een hele goede vriendin dan nog... ben kwaad, verdrietig, alles tegelijk...

Nu is het dus goed nadenken wat te doen enzo want ik weet het eventjes niet meer...

Groetjes

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 19:57

Ik heb het in mijn eerdere reactie niet gezegd, maar als je m zo kort hebt kan het natuurlijk niet 'even' ontstaan zijn. En als nu ook nog blijkt dat die vrouw het wist... tsja, da's dan haar probleem.

Ik kan me ook heel goed voor stellen dat je al flink aan hem gehecht bent, dat gaat nou eenmaal heel snel. Toch moet je denk ik nu wel een beslissing nemen of je hem wel of niet houdt. Want hoefkatrol paarden hebben wel degelijk een mankement (zoals ik al zei, hij heeft dipjes, hij kan niet ehct meer springen etc etc). Dan kun je misschien beter naar een gezond en goed paard zoeken, nu is het afscheid nog niet zo heel zwaar.

Denk er wel goed over na of je hem wilt houden en of je er mee door wilt gaan, want het mag wel duidelijk zijn dat hij niet 100% is. Ik had mijn paard al 4,5 jaar, die deed ik gewoon echt niet meer weg, en aangezien er nog hele goede perspectieven waren voor hem was er gewoon geen keus meer voor mij. Maar ja, meer dan Z-dressuur hoef ik niet op te rekenen (dan wordt de training te zwaar aldus de DA). Er kan echter ook een heleboel wél, ik ken iemand die met een paard met klasse 4 hoefkatrol nog endurance klasse 3 of 4 heeft gereden, en gewonnen! Bovendien kan elk paard natuurlijk iets krijgen, het 100% gezonde paard bestaat nou eenmaal niet. Het is wel een moeilijke beslissing, maar geloof me: ook met hoefkatrol is die van mij nog een partyanimal! Party!! Het interesseert hem echt helemaal niets, hij is nog precies dezelfde. Lovers

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 17:42

Eventjes een updateje...

Nogmaals thx voor de reacties, helpen ook in het denken hoe of wat te doen...

Maar ik ben meer te weten gekomen in de laatste dagen sinds ik weet dat Lennon hoefkatrol heeft...

Toevallig mensen die hem van vroeger al kenden (3jaar geleden ongeveer) gehoord dat hij toen al kreupel was...

Ook contact opgenomen met de vorige eigenaars, mochten ze hun paard niet doorverkopen omdat ze in een rechtszaak zitten ivm Lennon dan...
Ze wilden wel langskomen om een eventuele regeling te treffen...vind ik positief zo kan ik ook eens tegoei laten weten wat ik ervan denk...Want ze hadden hem 1-2 jaar, dus wisten ze dat hij hoefkatrol had, want het is zo een vergevorderde hoefkatrol volgens de Da dat hij het al van heel vroeger had...

In stap gaat alles goed met Lennon, maar in draf is hij zo kreupel als het maar kan aan beide voorbenen...

Ik hoop dat het te regelen valt van een groot deel van de aankoopsom terug te krijgen (want die was dus veel te hoog als je bekijkt wat het paard nog kan...) en dan Lennon nog een goed verder leven op de wei te gunnen...en af en toe een buitenritje als hij ertoe in staat is (want daar geniet hij ook echt van...)

Ik vind het voor Lennon erg, omdat hij waarschijnlijk dan al een paar keer verkocht is geweest terwijl hij met cortisone is ingespoten om de pijn te verdoven voor enkele maanden... en ik wil niet dat hij dit nog eens meemaakt... niet nog eens afzien en hard moeten werken en trainen en die dingen omdat de eigenaar niets weet van zn probleem en het zo misschien erger maken... daarom wil ik hem zn pensioentje nu al gunnen (hij is volgens DA 12-13jaar) rustig op de wei samen met twee andere paarden...

't Is gewoon spijtig dat zulke dingen gebeuren in het paardenwereldje, zonder rekening te houden met het dier zelf...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 bezoekers