Vind jij dat je talent hebt?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Vind jij dat je talent hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 19:53

Ok, lekkere vraag, klopt, en dr zullen ook wel wat pennymeisje opaf komen Haha!. Maar ik was dr ff benieuwd naar: Vind jij dat je talent hebt? Of heb je dat wel eens tegen je horen zeggen?
Ik vind dat ik best aardig kan paardrijden, en zou ook wel graag talent willen hebben, maar als ik het heb dan moet het nog ontdekt worden Knipoog.


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:56

Nee ik heb geen talent vind ik, ik kan eigenlijk alleen erop blijven zitten.
Ik zou heel graag op eigen paarden willen rijden maar dat lukt dus (nog) niet, op eigen paarden leer je eigenlijk pas rijden vind ik.

mirjamalvaro

Berichten: 14635
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:03

ik vind dat ik ook niet echt talnt heb. Maar kan best goed rijden.

En ja toen ik voor het eerst reed en daarna echt begon met lessen zeiden ze steeds dat ik talent had. Maar ik ben dat gevoel kwijt geraakt.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:22

NEE ! ik heb geen talent, helaas. Rijtechnisch kan ik niet veel, zal nooit een 2e anky worden vrees ik. Maar ik heb wel veel paarden zadelmak gemaakt, op de een of andere manier voel ik ze aan. En de echte moeilijke paarden kan ik ook goed mee overweg, werd vroeger nogal eens ingehuurd als crash-dummy , tegenwoordig leen ik me er niet meer voor Haha! . Hoe heter het paard, hoe leuker ik het vind en hoe rustiger ik wordt- en de paarden vervolgens ook.
Heb heel veel buitenritten begeleidt, en dus vaak rodeostunten uit moeten halen op het strand (paard(en) op hol met of zonder ruiter) en daar ben ik ook wel goed in Haha!.........ach......heb nog 3-4 jaar om te leren paardrijden, dan moet ik pas mijn veulen weer inrijden Schijnheilig

SPRINGEN

Berichten: 413
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Zelhem, Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:24

Ik wil niet opscheppen, Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig
Maar ik denk het wel.
De sponsor bechrijft me op de site als een 'jong talent'.
Maar ik hoop dat het zo is..


Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:36

Nops, ikkie niet hoor. Met mn Bos cross nivootje vind ik niet dat ik talent heb.

Sommige mensen vinden dat ik het super doe, het inrijden enzo, maar ik maak enkel gebruik van wat pony's aanbieden, ik leer ze verder niets.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:40

Ik zeg altijd, je hebt 3 typen mensen:
1. Talenten
2. Mensen die het kunnen leren
3. Mensen die leren het nooit
De meesten zitten in groep 2, ook hele goede ruiters! Maar sommigen hebben gewoon dat beetje extra feeling zodat het net wat makkelijker gaat en je hogerop komt, dát is talent. Groep 3 komt niet veel voor, maar ze zijn er wel: mensen die er zo ontzettend weinig gevoel voor hebben, dat ze nooit verder zullen komen dan gas-sturen-remmen, simpel gezegd. En of je nou talent hebt of niet, als je maar eerlijk bent tegenover jezelf en je paard, en er allebei lol in hebt is het prima!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:41

ehm ik zit in groep 2 denk ik. ik (begin) nu wat leuker te rijden, maar verder ook niet. ach, pech zolang we maar lol hebben Haha!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:44

nou ik rij gewoon voor mijn lol hoor. en als ik goed blijf zitten met zadel en zonder. vind ik dat best leuk van me zelf hoor. ik wil toch geen wedstrijden rijden of zoiets. heb mijn pony's voor mijn plezier. dus ben ik er erg tevreden mee hoor.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:47

Ik zal best een talent hebben, maar waarschijnlijk niet voor paardrijden.... Bloos!

Paardrijden doe ik echt voor mijn lol en ik wil er zeker iets van opsteken, maar ik ben geen natuurtalent en ben dankbaar voor de broodnodige lessen die ik krijg.
Ruitergevoel heb ik wel, maar dat wil niet zeggen dat je dan een talent of bovengemiddelde ruiter bent.

Toos paardloos

Veronakeuh

Berichten: 53
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:01

Ik vind dat ik wel wat talent heb voor dingen, en paarden is een hele leuke hobby voor mij
of ik nu talent heb of ni, ik ga tog blijven rijden!

Haat word opgewekt door iets uit het verleden.
Bij mij kwam haat door 6 jaren van pijn,
die eigenlijk 6 jaren van liefde moesten zijn.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:03

Ik zit er redelijk netjes op als ik mijn dag heb, ik kan goed met paarden overweg maar dat heb ik meer te danken aan heel veel doen en doorzetten dan aan talent Lachen

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:05

Jawel hoor.... ik hoor in groep 1..... ik heb talent voor buitenritjes Tong uitsteken

Paardrijden is voor mij een hobby, daar hoef ik helemaal geen talent voor te hebben, als ik maar lol heb!

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

Jennifer_S

Berichten: 2688
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:06

Ik vind niet dat ik talent heb. Ik zal ook nooit 2de Anky worden. En als ik het goed doe eens een keer dan werk ik daar ook heel erg hard voor!

Grtz, Jennifer

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:07

jazeker ik begrijp nog steeds niet dat ze mij niet gebeld hebben voor athene.

Amor Vincit Omnia

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:12

NEE, Ik heb geen talent. Wel een hoop gevoel en ervaring........ maar talent, helemaal niet Haha! Haha! Haha! Haha!

Als ik talent zou hebben gehad, had ik nu wel ergens geweest in de sport.... Maar ik heb nou eenmaal meer met jonge paarden en dat vind ik ook het leukste. Ik heb nog een hoop te leren

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:13

Kom op jongens! NIet zo bescheiden!!

Durf eens trots op jezelf te zijn! OK dan!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:14

Ik weet t niet. Ik pak t wel naar mijn idee erg makkelijk op, maar ik leer zowiezo makkelijk (ook op school).

Maar of ik NET dat beetje extra heb? Nee, dat denk ik niet.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:22

Mn vorige instructrice riep altijd tegen iedereen dat ik een natuurtalentje was!

Ik vind zelf dat ik in de 2de groep hoor... Tong uitsteken

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:26

ik heb nou ook niet echt wat je zegt paardrijtalent, maar vaak zijn de wat fellere en drukkere paarden erg rustig bij mij.. teminste dat zeggen andere ik zelf heb dat niet echt door... Schijnheilig

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:37

hahaha, verschillende instructeurs hebben over mij toen ik jong was ook wel gezegd dat ik talent had, toen leerde ik heel snel en reed ik vrij netjes voor de korte tijd dat ik reed. (begon pas met 12)

Helaas ben ik dat talent ergens kwijt geraakt blijkbaar in die jonge jaren, want de laatste 10 jaar (had tussendoor een aantal jaren niet gereden) voelde ik me alleen maar een motorisch gehandicapte kruk Haha!
Geef mij mijn kinderlichaam maar weer terug, dat had ik veel beter onder controle Schijnheilig

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:38

Nee, ik vind het leuk om te paardrijden en met paarden om te gaan etc. En weet hoe het allemaal moet (voor zo ver nodig is Knipoog), maar vind niet dat ik echt goed kan rijden ofzo...

    If you can dream it, you can do it ...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:40

joyce B schreef:
Helaas ben ik dat talent ergens kwijt geraakt blijkbaar in die jonge jaren, want de laatste 10 jaar (had tussendoor een aantal jaren niet gereden) voelde ik me alleen maar een motorisch gehandicapte kruk Haha!
Geef mij mijn kinderlichaam maar weer terug, dat had ik veel beter onder controle Schijnheilig


Zoiets heb ik nou ook Haha! Haha! Haha! en dan die geest, zo van ik kan het allemaal en ik doe alles.............

Omdat je voorzichtiger wordt als je ouder wordt ga je toch anders rijden........... Clown

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:44

ja hoor
Ik voel zo dat ik getalenteerd genoeg ben om dadelijk een hengst in te rijden, achter 4 jaar ben ik GP en heb ik mijn ticket naar Peking binnen Lachen

nee serieus, ik vind van mezelf niet dat ik echt een talent ben. Ik kan eerlijk toegeven dat ik geen 'hopeloos geval' ben, ik heb een vrij goede houding en ben Evita, die absoluut niet van makkelijkste is, op korte tijd in L2 geraakt, maar dat is nog verre weg van een echt 'talent' Haha!

misschien als ik Salinero ofzo mag lenen... Schijnheilig

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:48

talent...wat is talent? als je op midden of zware tour kunt rijden? vind het zo'n ruim begrip, er zijn mensen die heel veel feeling hebben, maar geen grand prix ruiters zijn of worden.
Ik vind iemand die zijn paard op een eerlijke manier goed aan het lopen heeft en goed presteerd, ook op basisniveau talent hebben op zijn eigen manier. En iemand die op zware tour niveau rijd vind ik getalenteerder. Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers