Katjes gedropt: Thuis gezocht! (met foto)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Katjes gedropt: Thuis gezocht! (met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 22:21

Een paar uurtjes geleden vond mijn buurvrouw 2 jonge katjes langs de kant van de weg. Ze kwamen heel hard miauwend uit het maisveld lopen.
Ze hadden ontzettend honger en waren helemaal van streek. We vermoeden dat ze daar gedropt zijn. Boos!
Ze heeft ze naar mij gebracht aangezien haar honden gek zijn op katten, maar niet op de goede manier...
Wie o wie wil deze katjes een goed tehuis geven?
Het is een geheel zwarte en een zwarte met witte bef, neus en pootjes.
Ik schat ze tussen de 10 en 12 weken oud.
Ik woon in Gelderland tussen Arnhem en de Duitse grens.
Zo gauw ik mijn digi heb gevonden zal ik een foto op Bokt zetten.
Als ze maandag nog geen onderdak hebben zal ik ze helaas naar het asiel moeten brengen; 4 katten is toch echt teveel van het goede....

titel gewijzigd.
Mickey

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:07

fiets, we hebben er net 2....... zijn het trouwens poesjes of katers? Als het poesjes zijn, ga ik ff overleggen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:15

Jammer te ver weg.....anders had ik er graag 1 overgenomen....

gentille
Berichten: 1466
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:43

bij ons ook te ver weg, want wij willen nog een katje erbij.

bij ons op het veld zijn er ook katjes gedumpt, ga er vaak even kjiken maar die beestjes zijn al totaal verwildert, en dus niet meer in huis te houden (heel zielig, omdat ze zo jong zijn helemaal ziek en ze groeien niet goed)

vriendin van mij vangt ze op in de schuur, daar staat eten zodat ze niet doodgaan. ze kunnen gewoon zelf in en uit lopen.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:09

Zou wel eerst een foto willen zien...

Ik ben ook nieuwsgierig of het jongens of meiden zijn.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:22

Heb je al wat rond gebeld?
Hier waren een tijdje geleden ook 2 jonge katten (week of 8/9) aan de wandel gegaan en gelukkig kwam er 1 zelf terug in de ochtend. Wel flink gewond.
Bij de DA hebben we meteen maar even gemeld dat we nog 1 kleintje kwijt waren en daar was al een melding gekomen dat er een stuk verderop een jong katje aan was komen lopen.

Die mensen dachten ook al dat hij gedropt was en onze Elmo lag daar heerlijk in een kattenmandje met melk en brokjes om zich heen.
Heel aardig maar we wilden hem toch wel weer graag mee naar huis nemen Lachen
We wonen hier ook op een boederij en hij was door het land, door een droge sloot en over een drukke weg gegaan en hij liep daar uitgehongerd te mauwen.
Ook aanstellerij want hij had de avond daarvoor nog zijn buikje rondgegeten aan Gourmetbrokjes Clown

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:43

snif snif Verdrietig wat zielig voor die katjes welke harteloze persoon doet dat nou Boos! arrrrg

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:00

Misschien heeft MarijeR ook wel gelijk, ze zijn gewoon gaan wandelen.
Even naar amevedi ofzo bellen.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:08

Hoezo helaas? Jonge katjes worden eerder genomen als oude dus als ze naarhet asiel gaan zullen ze ook wel weer zo weg zijn.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:10

Dennis v m schreef:
Hoezo helaas? Jonge katjes worden eerder genomen als oude dus als ze naarhet asiel gaan zullen ze ook wel weer zo weg zijn.


Nou dat is niet helemaal waar want ze zoeken echt naar goede eigenaren voor de katjes. En raar maar waar veel mensen hebben liever een ouder kat dan een kitten.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:40

Hoe oud zijn ze? Kunnen ze al zelf gewoon eten en drinken, of moeten ze echt nog bijgevoerd worden?

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:45

Ze zijn volgens mij 10 tot 12 weken (lees ik in stuk van ts). Neem aan dat ze op die leeftijd al zelf eten, normaal beginnen ze met 4 a 5 weken brokjes te proeven, ze hebben dan natuurlijk nog wel hun moeder nodig, maar met +/- 8 a 9 weken kunnen ze toch echt wel zonder mammie Lachen

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 13:10

OK, ik heb nu wat meer info en een foto:
Zover ik kan zien is de zwart/witte een mannetje en de zwarte een vrouwtje. Ze zijn ze toch wat ouder dan ik dacht: zeker 4 maanden.
Ze rennen het liefst rond op het erf of liggen bij mij op schoot zoals je ziet. Ze weten wat een kattenbak is en gebruiken die goed.
Ik heb donderdagavond meteen Amivedi gebeld en ook zij denkt dat ze gedropt zijn. Het zijn echte binnenkatten en komen niet van een boerderij. En om ons heen staan alleen maar boerderijen....

Afbeelding

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:32

dan haak ik bij deze al af, wij hebben alleen binnenkatten, en ik vind het niet eerlijk tegenover de kat als ze gewent was buiten te lopen om dan in een keer 24 uur per dag naar binnen te gaan.

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:36

Ik snap eigenlijk niet waarom je ze niet nog een weekje houdt dan heb je meer tijd om nieuwe eigenaren te zoeken, een weekend en dan naar asiel vind ik niet kunnen.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:44

Annechien"]
dan haak ik bij deze al af, wij hebben alleen binnenkatten, en ik vind het niet eerlijk tegenover de kat als ze gewent was buiten te lopen om dan in een keer 24 uur per dag naar binnen te gaan.
[/quote]

[quote="Silvia schreef:
Het zijn echte binnenkatten en komen niet van een boerderij

Zoals ik het begrijp zijn het dus WEL binnenkatten.....

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:45

MoonChloe schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom je ze niet nog een weekje houdt dan heb je meer tijd om nieuwe eigenaren te zoeken, een weekend en dan naar asiel vind ik niet kunnen.

Het maakt toch weinig uit waarom ze ze niet een weekje kan houden. Bovendien geeft ze zelf al aan dat 4 katten gewoon te veel zijn. Ik vind het al hartstikke goed dat Silvia ze opgevangen heeft en die paar dagen geprobeerd heeft een thuis voor ze te vinden.
Vind niet dat je haar iets kan verwijten

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:58

zijn ze gezond???????
ben stiekem wel erg geinteresseerd, nu nog vriend ompraten in 2 dagen Haha!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:23

MoonChloe schreef:
Ik snap eigenlijk niet waarom je ze niet nog een weekje houdt dan heb je meer tijd om nieuwe eigenaren te zoeken, een weekend en dan naar asiel vind ik niet kunnen.


Ik snap je opmerking, maar ik moet voor mezelf (en de andere katten) gewoon een limiet stellen. Het lijkt me trouwens ook niet prettig voor die katjes om eerst lekker een weekje te wennen bij mij en dan alsnog het asiel in te moeten.
En trouwens, het was niet mijn idee om die katjes in het maisveld voor ons huis te droppen..... Je kunt niet al het dierenleed op je schouders nemen want dan heb je geen leven meer!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:40

Annechien schreef:
dan haak ik bij deze al af, wij hebben alleen binnenkatten, en ik vind het niet eerlijk tegenover de kat als ze gewent was buiten te lopen om dan in een keer 24 uur per dag naar binnen te gaan.


Ik heb niet het idee dat ze perse naar buiten willen. Als ze binnen maar genoeg ruimte hebben dan is het voor ze ook prima!
De enige reden waarom ze bij ons op het erf lopen is omdat ik het zielig voor ze vind om opgesloten te laten in de paardenstal.
Daarnaast, mochten ze perongeluk toch door de tralies naar buiten kruipen weten ze een beetje hoe de omgeving er uit ziet.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:13

ik hoop dat we ze morgen een nieuw stekkie kunnen geven Knipoog
ben heel benieuwd naar ze *LOL*

en helemaal hyper nu Haha!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:22

Silvia schreef:
Ik snap je opmerking, maar ik moet voor mezelf (en de andere katten) gewoon een limiet stellen. Het lijkt me trouwens ook niet prettig voor die katjes om eerst lekker een weekje te wennen bij mij en dan alsnog het asiel in te moeten.
En trouwens, het was niet mijn idee om die katjes in het maisveld voor ons huis te droppen..... Je kunt niet al het dierenleed op je schouders nemen want dan heb je geen leven meer!

Joh ik zeg ook niet dat het jou idee was Lachen

Maar dan moeten ze in asiel weer wennen (als ze niet weg zijn dan) en dan bij de nieuwe eigenaren Scheve mond

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:29

MoonChloe schreef:
Joh ik zeg ook niet dat het jou idee was Lachen

Maar dan moeten ze in asiel weer wennen (als ze niet weg zijn dan) en dan bij de nieuwe eigenaren Scheve mond


met een beetje geluk (gezien de foto en gezondheid) hebben ze ws morgen op de valreep toch een nieuw huisje
Als ze zo gezond zijn als ze eruit zien mogen ze met ons mee Lachen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:41

zo te zien heb je een tehuis gevonden voor ze , toppie !

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:44

Sjakie komt vanmiddag kijken. dus met een beetje geluk liggen ze vanavond in hun nieuwe stekkie te meuren!
Dat zou echt helemaal te gek zijn, het zijn echte schatjes die het verdienen dat ze bij iemand komen die er gek mee eens.