Probleem in zicht!?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Probleem in zicht!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 13:08

oliebol zeg, het word weer steeds kouder. Morgen zelfs al 12 graden zei Marsje.
Van de week was het bloedheet, soms zelfs 30 graden! Cool Camilla stond te weten onder één deken, dus die heb ik er af gehaald. Maar als het nu weer zo koud word, word het dan niet te koud?
Wat moet ik nu doen? Ik kan toch niet ineens weer de deken opleggen? Verward Frusty


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:13

s-hitterdes-hit, ik zit met hetzelfde probleem! ik weet ook niet wat ik zal doen als het nu ineens weer zo kouder wordt! Dek af laten is koud, maar dek er af en dan weer op leggen schijnt OOK niet goed te zijn.

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:16

Tuurlijk kun je als het kouder wordt wel weer een (ander) dek op doen! Zelf ga je dan toch niet meer zonder jas naar buiten?

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:20

Gaat het weer kouder worden dan? Ik zit ook een beetje te twijfelen, die van mij heb ik de afgelopen 2 dagen op de wei gegooid, ook 's nachts. Ze zitten al praktisch in hun zomervacht, maar zo te merken hebben ze van de kou niet echt last gehad, toen ik vanochtend om 6 uur ging kijken.
Ik zou in ieder geval geen deken meer opdoen, die van jullie staan in de nacht toch op stal? Een beetje kou kunnen ze makkelijk hebben, zeker als ze op stal staan.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 13:31

Euhm, even voor de duidelijkheid. Camilla is ook nog eens geschoren.. Scheve mond

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:38

die van mij staan sinds eergister onder een tussendeken. die had ik alleen snachts om. nu laat ik die de hele tijd om. Kusje

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:51

Je kunt rustig een deken opdoen hoor.
Die paarse die je van mij overgekocht had, is perfect nu.
Je moet het gewoon met gevoel doen, en voel af en toe in haar oren, daaraan kun je goed voelen of ze het koud heeft of niet.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:53

Imker heeft deze week alleen zijn dunne zomerdeken op (hij is half geschoren, zie ITP). 's Nachts staat hij binnen met deze deken op. Als het kouder gaat worden dan doe ik zijn tussendeken weer gewoon op. Het is al zo'n koukleum....

Toos paardloos

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:03

Hmm, wij doen ze vanaf sept ong zomerdekens op, en dan in nov/dec (ligt aan t weer) winterdekens. Als het mooi weer is gaan de dekens overdag af, en nu hebben ze dus overdag geen deken op en 's nachts een zomerdeken. Voor de wedstrijd krijgen ze dan weer een winterdeken op. Zou niet weten waarom dat slecht is? Als je ze maar lekker warm houdt, en als ze dan lelijk in het haar komen oid... nou valt reuze mee. Als ik het te lang vindt duren houd ik m zijn deken langer op, dan gaat hij meer stoken en issie z'n haren zo kwijt.

Gewoon weer opleggen, ik zou niet weten waarom dat slecht is.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 16:33

Buddy staat nog redelijk dik in het wintervachtje Lachen

Maar ik vind dat je ook gewoon weer een deken op moet doen, mocht het zó koud worden. Zeker als ze geschoren of gedeeltelijk geschoren is.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 16:49

Nathalie schreef:
Euhm, even voor de duidelijkheid. Camilla is ook nog eens geschoren.. Scheve mond

Dat maakt nu niets meer uit hoor. Ik heb mijn paard van de winter ook geschoren maar hij heeft nu al weer een prachtige zomervacht.
Mijn paard staat nu onder een canvas zomerdeken. Wanneer het kouder wordt dan gaat de canvas winterdeken weer op.


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:59

kan wel een deken op doen
... oliebol.. heb expensive al gewassen en dekentje eraf... moet ik weer met dat oliebol ding beginnen...
Boos! wat zouden jullie doen; een regendeken(waterdicht dus) zomerdeken (helemaal neit waterdicht) of winterdeken (ook niet waterdicht)
voor deze dagen? ik ben er dus niet uit...

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:11

Ach als ze niet in de wind staan, niks aan de hand. Beetje extra voer erin, zodat ze zich warm kunnen houden, klaar is Klara.
Voor al die doemdenkers onder ons: denk in oplossingen, niet in problemen, dat maakt het leven een stuk simpeler.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 00:31

gewoon de deken er weer op doen, zou ik zeggen.

als die van mij onder een deken staat (wat ze dus de hele winter ook heeft gedaan, dikke, dunne of dikke en dunne) heeft ie ze dag en nacht op en wissel ik het niet.
alleen nu doe ik dat wel eventjes.

maandag kon ze niet naar buiten (had toen de deken ook nog op in de stal), dinsdag wel, toen had ik haar zonder deken en snachts ook, woensdag waaide er toch wel een behoorlijke wind, dus deken op in de wei, op stal niet meer.
vandaag heb ik haar ook met deken op naar buiten gedaan, maar binnen de deken er weer af.

opzich is het wel warm, als de wind er maar niet was.
dus de temperatuur verschil tussen stal en buiten is best wel verschillend.
ik weet nog niet of ze morgen naar buiten gaat en dan met of zonder deken, maar dat zie ik wel.
er wordt gezegd dat het van het weekeind ook weer kouder wordt, dan gaat de deken op stal er ook weer op.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 06:30

Ik heb gister avond idd de deken op gedaan. En idd die van jou Anneke. Knipoog Ik hoop dat ze het niet koud krijgt. Haha! Lovers

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 07:33

Desiree schreef:
Dek af laten is koud, maar dek er af en dan weer op leggen schijnt OOK niet goed te zijn.


Waarom? Als het weer kouder is, dan doe je toch weer een deken (dunne ofzo) op? Maar misschien weet jij iets, wat ik niet weet en dan ben ik heeel nieuwsgierig!! Haha!

Isolda en Berber staan nu dag en nacht buiten en hebben al echt hun zomervacht. Zo gladjes als een biljartballetje *LOL*
Als het zometeen weer kouder word, dan gaan ze weer naar binnen voor de nacht. Daar krijgen ze toch niets van? Ik zou niet weten wat iig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Berdien, BingBot, BleikjA, Celebi, laura22, MairiMacBran, Mark0919, su72, SunnyHorse en 77 bezoekers