hors la loi 2 eindelijk ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

hors la loi 2 eindelijk ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 21:35

heb vernomen dat hij gecastreerd is !!
Eindelijk zou ik zeggen ,misschien zullen zijn kwaliteiten nu toch aan de winnende hand komen?
Nadat verschilende ruiters het reeds gevraagd hadden om hem te ruinen is het Pessoa dan toch gelukt .
heeft iemand hier een hors la loi en wat zijn jullie ervaringen ermee?


Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:01

Hee,

ff een vraagje, weet je dat echt zeker??? Wij hebben nu een 3 jarige merrie van hors la loi II, echt een super fijn beest en we hebben nog uit dezelfde moeder een volle broer van deze hors la loi II gefokt, deze is niet meer van ons. Toch zou t heel apart wezen.

Er zijn veel mensen met paarden maar erg weinig paardenmensen

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:48

op me vorige stage hadden ze er 1 gefokt, dat zal dus wel 1 van de laatste zijn....

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:26

Hoe weet je dit?

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:46

Mijn vraag ook: Hoe weet je dit? Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:50

libke schreef:
heeft iemand hier een hors la loi en wat zijn jullie ervaringen ermee?


Nr. 289.


[FA] Verrichtingen KWPN

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ultrafee (Hors la Loi II x Erdball xx)

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:59

een paar weken of zelfs maanden geleden al ja. Ik hoorde het van een hengstenhouder hier in de buurt. Maar ze hebben nog wat diepvriezen vol staan..

She's my lady Lovers

Suzanne F.

Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:45

Goh dus Pipo is zn balletjes kwijt??!! Jee, ja kan me er wel wat bij voorstellen eigenlijk. Het was niet de makkelijkste, braafste, betrouwbaarste, liefste, rustigste etc etc... Schijnheilig Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 10:05

Ik heb het tijdens concours van Lummen eens gevraagd aan rodrigo ,omdat het denk ik van de Sunshine tour geleden was dat hij nog aan het werk was ,en die vertelde toen dat de balletjes eraf waren .Diepvries vol misschien wel maar ze willen voorlopig geen verkopen Verdrietig ,antwoorden niet of hij geruind is .Volgens mij gaan ze eerst afwachten hoe hij het nu in de sport gaat doen !!
Als het nu goeg gaat dan zal er wel vraag zijn anders Huilen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:22

Hij gaf wel erg goede nakomelingen maar ik zou eens een kijkje nemen op het forum van van uytert en het daar vragen aangezien er daar nog steeds sperma van de hengst verkrijgbaar is! De hengst heeft daar een eigen topic.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 12:39

GribaldiFAN schreef:
Hij gaf wel erg goede nakomelingen maar ik zou eens een kijkje nemen op het forum van van uytert en het daar vragen aangezien er daar nog steeds sperma van de hengst verkrijgbaar is! De hengst heeft daar een eigen topic.

sperma bestel je telefonisch en niet via een of ander forum .
En telefonisch was het antwoord neen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:54

DV is beschikbaar! Het andere verhaal kan je het beste rechtstreeks aan de hengsten houder vragen. Kan op vele manieren, telefoon, mail, forum etc. Dat laatste wil je niet dus dan bel je even op. Een stuk sneller en duidelijker dan het hier op een forum plaatsen waar niemand het schijnt te weten. En je dus alleen maar vage reacties krijgt en er misschien weer een nieuwe roddel is geboren.

besita
Berichten: 6777
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 13:25

Nistria schreef:
een paar weken of zelfs maanden geleden al ja. Ik hoorde het van een hengstenhouder hier in de buurt. Maar ze hebben nog wat diepvriezen vol staan..

OK dan!
En als het een roddel is waarom heeft ie dan heel het buitenseizoen niet gelopen ?(om nog snel de vooraad aan te vullen) Bloos!
e ruiter zou toch een betrouwbare bron moeten zijn of niet soms?
Vindt het raar dat ze daar zo geheimzinnig moeten over doen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:28

libke schreef:
+:)+
En als het een roddel is waarom heeft ie dan heel het buitenseizoen niet gelopen ?(om nog snel de vooraad aan te vullen) Bloos!
e ruiter zou toch een betrouwbare bron moeten zijn of niet soms?
Vindt het raar dat ze daar zo geheimzinnig moeten over doen

Ik weet niet of het een roddel is, maar ik weet ook niet of het waar is. Er zijn wel meer hengsten die een heel buitenseizoen niet lopen, daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Het zou best kunnen maar er is nog niemand die het zo heeft kunnen bevestigen. Allen van horen zeggen....

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:26

Heeft hij ze nu nog of niet? Verward

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:42

Ik heb het nagevraagd en ik kan officieel bevestigen dat Hors la loi II idd is gecastereerd. Uitgebreide informatie hier over zal een dezer dagen op de site van de hengstenhouder komen te staan.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:55

Die informatie zal eerst wel door een media-deskundige zodanig worden opgesteld dat het nog in voorraad liggende sperma nog verkocht gaat worden.........
Gewoon toegeven dat het een klootzak was zal er wel weer niet bij zijn...
(maar wie ben ik. Ik ga ook maar af op de postings hier)

Dat ging bij de tuigpaardhengst Fernando ( ??? ) wel anders.
Toen gaf de eigenaar gewoon aan dat hij levensgevaarlijk was en de hengst met opzet had gecastreerd om de concoursvelden veilig te houden (en volgens mij bleef het niet eens bij castreren)....... OK dan!

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:06

CGJ12 schreef:
Die informatie zal eerst wel door een media-deskundige zodanig worden opgesteld dat het nog in voorraad liggende sperma nog verkocht gaat worden.........
Gewoon toegeven dat het een klootzak was zal er wel weer niet bij zijn...
(maar wie ben ik. Ik ga ook maar af op de postings hier)

Dat ging bij de tuigpaardhengst Fernando ( ??? ) wel anders.
Toen gaf de eigenaar gewoon aan dat hij levensgevaarlijk was en de hengst met opzet had gecastreerd om de concoursvelden veilig te houden (en volgens mij bleef het niet eens bij castreren)....... OK dan!


Iig is dat dus niet de reden. Maar zoals gewoonlijk (op bokt) trekken mensen snel hun eigen conclusies. Jammer...


CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:15

GribaldiFAN schreef:
Iig is dat dus niet de reden. Maar zoals gewoonlijk (op bokt) trekken mensen snel hun eigen conclusies. Jammer...

Ik geef dan ook aan dat ik in dit geval óók de meute volg aangezien ik de hengst verder nagenoeg niet ken.
Maar ik ben wel benieuwd naar de échte reden..... Tong uitsteken

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:35

Voorpagina van de Paardenkrant biedt vandaag genoeg informatie. Er is wel diepvries, maar dat wordt pas verkocht als hij het héél goed gaat doen in de sport.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:37

Ik heb geen PK meer, misschien een heel korte samenvatting?
Het is overigens wel logisch dat er conclusies getrokken worden. HLL heeft zich zelden van zijn beste kant laten zien en als hij wel heel braaf zou zijn is er toch ook geen reden om hem te laten castreren of wel?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:40

Sjuimpje schreef:
Ik heb geen PK meer, misschien een heel korte samenvatting?
Het is overigens wel logisch dat er conclusies getrokken worden. HLL heeft zich zelden van zijn beste kant laten zien en als hij wel heel braaf zou zijn is er toch ook geen reden om hem te laten castreren of wel?

Misschien had de dierenarts niet zoveel werk meer in zijn portefeuille......

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:45

Oke, heel kort dan.

"Tijdens het CHIO in La Baule in mei staken de streken van Hors la Loi weer de kop op. Halverwege het parcours hield hij het voor gezien en wilde niets liever dan naar de uitgang. Dat was te veel voor zijn eigenaren en Pessoa."
"Het dier heeft geen enkele moeite met een 1.40 m parcours, maar als hij zich iets moet inspannen in een 1.50 m denkt hij "Ik kap ermee", hij doet het gewoon midden in het parcours. Dat kan te maken hebben met zijn hengst-zijn", vertelt Joop van Uytert, die Hors la Loi in eigendom heeft met de combinatie Aaldering-Swelhem en Wegra Investment.
De eigenaren stonden voor een moeilijke keuze. "We kunnen hem uit de
sport halen en wachten tot de kinderen goed presteren, met 50 procent kans op succes. Of we castreren hem en het wordt een topspringpaard met 50 procent kans", vertelt Van Uytert. "We denken dat het paard het in zich heeft en Rodrigo gelooft er ook in".
"Anderhalve maand lang is sperma van Hors la Loi opgevangen en ingevroren. "We hebben een grote voorraad, maar verkopen het niet. We wachten tot het ´m is. Tot Hors la Loi internationaal op het hoogste niveau meedoet. Lukt dat niet, dan kunnen we het altijd nog verkopen".

Volledige stuk in Paardenkrant nr 70, vrijdag 10 sept. 2004.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:48

Thanks Miss! OK dan!
Het waren dus JUISTE conclusies en geen voorbarige...

Ik zie hem de monsteraars nog zo tegen de bakkanten op smijten, wat een kl*te bok was dat zeg. Ik hoop dat de praatjes inderdaad bij het hengstzijn vandaan kwamen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 100 bezoekers