mijn paardenreis naar Frankrijk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

mijn paardenreis naar Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 13:11

afgelopen zomer ben ik in juli een maand naar Frankrijk getrokken om te leven op een manege in de vogezen, om er mn frans bij te schaven.
hierbij wat fotos:
Afbeelding

dit is waar ik vertoefde, het huis rechts is waar ze gaan in wonen in september, maar in afwaxhting woonden we in de schuur, die naast de manege lag. vanbinnen zag het er zo uit:

Afbeelding
idd, zoals je ziet, typisch frans, een hele grote rommelboel, rechts is de 'keuken', hier vooraan rechts is het 'buro' en links achteraan het vuur, en waar de was droogt. de foto is getrokken van achter de eettafel. hier woonden we met 7! daar achter de deur is de smidse (de vent was hoefsmid) en er was lniks een klein toilet en douche... hier heb ik een maand geleefd.

Afbeelding
maar in die schuur was er geen plaats om te slapen, dus sliepen we in boxen. de jongeren sliepen in een afgelegen inloopbox op een weide, waar geen deur aan was.. snachts werden we geregeld wakker door wilde dieren die lawaai maakten... het was erg spannend om er te slapen! ik heb er zelfs 3 nachten alleen geslapen, maar dan wel met de hond bij me...

dit is mn uitzicht smorgens vanuit mn bed:
Afbeelding , prachtig hé, we zaten er dus echt in de bergen, op 10 autominuten van het eerste dorpje... een met de natuur, heerlijk!

en zo zien de weiden er uit als je msorgens vroeg opstaat o mte gaan ontbijten (we moesten door de weides naar de schuur )
Afbeelding

en zo zag onze 'slaapkamer' er vanbinnen uit Bloos!
Afbeelding
als je goed kijkt zie je de likstenen nog hangen... Schijnheilig , ja je neemt franse rommelgewoonten snel over Schijnheilig

derna moesten de paarden van de wei gehaald worden.. we reden meestal a cru, dus zonder zadel met meerdere paarden in de hand. mijn maximum was 4 paarden aan de hand en op 1 paard rijden...ongeloofelijk, langs smalle paadjes naar boven en door riviertjes... de paarden leefden echt verspreid in groepjes in de bergen, en smorgens waren we met 2 wel een uurtje of 2 zoet met ze allemaal te zoeken..
Afbeelding
hier ben ik met loubia en pinto, de 2 oudjes op stal, die ik naar de piste breng om hun ontbijt te geven..

hier geef ik ponylesjes in het frans, echt leuk om te doen, maar de kinderen zijn nog erg jong als ze daar beginnen paardrijden...Afbeelding

en als afsluiter nog een foto van mij en mn vriend na een rit door de bossen en velden daar...met de ondergaande zon... (mijn vriend is de laaste 10 dagen nog achtergekomen)

Afbeelding

het was een prachtige reis en een gebeurtenis om nooit te vergeten!!!

sjalalaaaaa


Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:39

Hele leuke foto's Fien!!
Is dat Frans bijschaven wat gelukt?

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:46

gaaf joh, ut lijkt me wel eng om in die schuur te slapen

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:50

Wat een leuke foto's. Zo te zien en horen heb je het er erg naar je zin gehad, of niet?

[o]

luuntje

Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:50

Wat een leuke foto's. Zo te zien en horen heb je het er erg naar je zin gehad, of niet?

[o]

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:56

Wat een leuke foto's zeg. Het ziet er allemaal erg leuk uit!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 15:59

Prachtige foto's, wat een natuur! Zeker 's morgens met die nevel enzo, gewoonweg sprookjesachtig Lachen.
En dat je lessen in het frans kon geven, ik heb dat ook eens moeten doen, maar dat ging toch niet zo geweldig eigenlijk...


Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:13

Wat een leuke foto's! Het lijkt me echt geweldig om daar een maand te overnachten. ziet er geweldig uit Haha!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 17:31

Hier ook hetzelfde liedje prachtige foto's, zo alleen slapen zou ik eigenlijk wel niet durven zou mijn eigen veel te veel schrik aan jagen met al die wilde dieren Tong uitsteken
Mijn Frans is op zich niet echt slecht, maar paardentermen nope dat zou niet lukken

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 19:06

goh, die paardentermen leer je heel snel hoor, als je iedere dag kinderen moet leren hoe ze paarden moeten opzadelen Haha!
ik ken mijn klassieke zinnetjes nog van buiten !!!

over dat slapen, tja, ik heb een paar keer echt in mijn broek gedaan, zonder de hond was kecht niet gebleven...1 keer is er een vos ofzoietske een konijn komen pakken net aan de ingang van de box... en die geluiden waren echt om in uw broek te doen...maar de hond houdt ze meestal wel op afstand en je hoort de wilde dieren eigenlijk alleen maar in de verte...

ja , zoals je zegt angelke, sprookjesachtig

sjalalaaaaa

skara

Berichten: 1250
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: 't stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:53

Wat een mooie omgeving. Leuke foto's.
Had je het dan niet te koud 's nachts zo zonder deur?

The greatness off a nation and it's moral progress can be judged by the way it's animals are treated - Ghandi

Foto's van mijn fjord x Extreme kruising: [ITP]showende fjord x arabier jaarling

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:55

vanwege de hoeveelheid foto's meer geschikt voor ITP.

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:05

leuke foto's *LOL* ,
het was wel een rommeltje he Tong uitsteken ,maar je bent maar 1 keer op vakantie he *LOL*

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 10:40

het was een vreselijke rommel ja, maar goed, daar wen je wel aan...alleen de 18 katten die in die schuur woonden werden me soms te veel...ze aten alles wat je liet liggen op...en lieten hun behoeftes ook achter overal... maarja, alles went!

en kou, tja, ik had 3 donsdekens op elkaar...toen viel het wel mee... en toen mn vriend achterkwam, hebben we het met 1 donsdeken gedaan, scheelt een hoop met 2!

sjalalaaaaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:48

dan heb jut toch beter getroffen dan mijn paardenreis naar frankrijk Knipoog

Acilon

Berichten: 1195
Geregistreerd: 14-04-03
Woonplaats: Adegem-oost vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 11:59

hoezo share? wat heb jij meegemaakt?

sjalalaaaaa

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:02

nou ik zou vertrekken voor half jaar maar naar 2 weken ben ik toch maar naar huis gevlucht want een zooitje daar zowel "de manege" als ook int koppie van die mensen verder info hou ik maar voor me Knipoog

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:13

leuke foto's hoor
wat een zooitje in die kamer Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Furbie11 en 28 bezoekers