lange reis wat te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

lange reis wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 11:22

Ik moet zaterdag een pony ophalen in Apeldoorn en dat is voor mij ver ik woon zelf in groningen normaal is dat niet zo ver maar ewl met een trailer. Wat moet ik voor de terug reis met de pony doen moet ze ondertussen ook nog een keer water??

Ze krijgt zobizo een hooinet dat ze wat te doen heeft.

Het is een Haflinger en het wordt best warm lijken transportbeschermers dan handig voor zo'n eind ik bedoel dat de de benen dan niet te warm worden.

Hebben jullie wat tips ze is wel trailermak!!

Groetjes

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 11:30

Nee hoor, als ze water heeft gehad voordat ze de trailer opging hoeft ze voor dat stukje (en het is echt niet ver) geen water tijdens transport. Een hooinet is voldoende. En beenbescherming is wel heel belangrijk, het maakt niet uit hoe warm het is. De benen moeten beschermd worden en worden niet zo gauw te warm als een pony stilstaat. En ook op de trailer kan het met deze temperaturen koud zijn, helemaal in een rijdende trailer, dus ik zou ook (als de Haf een deken opheeft) deze in de trailer oplaten.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 11:36

met een trailer is het ongeveer 2 en half tot 3 uur rijden een keer eruit tanken enzo. Ik ben wel van plan om haar een zweetdeken op te doen want net als Cassidy zegt het blijft een rijdende trailer. Ik neem in elk geval een emmer mee en dan kijk ik wel even als we bij een tankstation staat maar zeker een hooinet dat doe ik al voor 2 km. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:12

Ik zou het paard lekker met rust laten onderweg en juist niet gaan zeuren met emmertjes water enzo, drinken doet 'ie toch niet. Flink gevuld hooinet voor z'n neusje, transportbeschermers om als je daar in geloofd (ik zet ze altijd zonder op de wagen Haha! ) en maximaal een dunne deken op, ze hebben het vaak eerder te warm dan te koud op de trailer.
Onderweg wel even een keertje kijken of alles goed is (voor je eigen gemoedsrust) maar niet uitgebreid gaan aaien en praten en weet ik wat allemaal, da's voor thuis. Ze worden er alleen maar onrustig en draaierig van, want dan willen ze eraf.

Thuisgekomen even lekker stappen en benen koud afspuiten, daarna lekker naar paddock of stal met een lekkere pluk vers hooi. Pas later biks geven, ivm mogelijke verstopping en betere vertering. En thuis lust 'ie vast wel een emmer water.

Heel veel plezier gewenst met je paardje!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:31

SAKKIA schreef:
met een trailer is het ongeveer 2 en half tot 3 uur rijden een keer eruit tanken enzo. Ik ben wel van plan om haar een zweetdeken op te doen want net als Cassidy zegt het blijft een rijdende trailer. Ik neem in elk geval een emmer mee en dan kijk ik wel even als we bij een tankstation staat maar zeker een hooinet dat doe ik al voor 2 km. Haha!


wij zijn 4 maanden geleden ook remy gaan verhuizen en toen heeft hij ruim 3 uur op de trailer gestaan.
Hij heeft alleen een fleece-zweetdeken opgehad, omdat hij het hele jaar eigenlijk zonder deken staat. Daarnaast heb ik hem zijn kappen omgedaan, verder geen bescherming. (daar gaat remy alleen mee lopen klooien)

Hij had ook een goed gevuld hooinet, en na 1,5 uur zijn we even gestopt bij een tankstation. Zo kan je paard even rusten (met die bochten meegaan is best zwaar voor 'm) en kun je kijken of hij wat te drinken wil. Wil hij niet, heb je het in ieder geval geprobeerd.
Even de stront eruit en nieuw stro bij z'n achterbenen en na ongeveer een kwartiertje pauze gewoon lekker verder rijden.

Een pauze is trouwens ook wel lekker voor jezelf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:33

Ik heb regelmatig dat soort afstanden gereden naar mijn les en naar de kliniek, en dat gaat heel goed hoor. Je hoeft niet onderweg te stoppen om hem te laten drinken oid, die paar uur overleeft hij dat echt wel.

Als ze transportbeschermers kent zou ik die zeker omdoen, verder kun je een dun zweetdekentje meenemen. Gewoon erop, en lekker doorrijden. Apeldoorn-Groningen is bijna alleen maar snelweg, dus dat is niet zo'n naar ritje/

Veel succes!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:41

Apeldoorn-Ameland doen we aanstaande zondag ze krijgen een hooinet en ik kijk alleen even als ze de boot opgaan verder zoeken ze het maar uit. drinken kunnen ze voor we gaan en als we aankomen.
alleen als ze ouwehoeren onderweg stop ik om te kijken zoals altijd maar nu meteen omdat de 1 een hengst iser hangt wel een falp tussen maar je weet maar nooit

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-02 13:22

nou bedank allemaal ik ga gewoon kijken hoe het gaat ken de pony verder ook niet zo goed natuurlijk gewoon een dekentje op hooinet vol en even kijke nof alles goed is als we bij het tankstation staan.