Volgende week naar de Ardennen met man en Maddox

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Volgende week naar de Ardennen met man en Maddox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 06:59

http://www.demarkiesvanvielsalm.nl/index.html

Hier gaan we naartoe. Hele schattige appartementjes en een mooie omgeving om te rijden en te mountainbiken. Ik heb er echt zin in! Het is wel even 294 km met de trailer, maar Maddox is gelukkig een die hard in de trailer en gaat er heel goed mee om.

Heb er veel zin in!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:31

Goede vacantie, denk om Maddox' voetjes, de ardennen zijn niet erg vergevingsgezind.
Als je over Luik gaat, pas op voor de helling ten zuiden ervan, die is nogal steil. Mijn vrachtwagentje had moeite om de 60km/h te halen; zit er een vrachtwagen voor me die nog geen 40km/h haalt

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:11

Cool Haha! heel veel plezier alvast.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:45

Ha ik ben op vakantie in Ennal geweest en volgens mij weet ik wel waar jullie heen gaan!!
Veel plezier Lachen Geniet van het mooie landschap!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:34

ikke schreef:
Goede vacantie, denk om Maddox' voetjes, de ardennen zijn niet erg vergevingsgezind.
Als je over Luik gaat, pas op voor de helling ten zuiden ervan, die is nogal steil. Mijn vrachtwagentje had moeite om de 60km/h te halen; zit er een vrachtwagen voor me die nog geen 40km/h haalt


Helemaal mee eens. De ondergrond in de Ardennen kan veraderlijk zijn, veel keien en stenen op (vaak) een steenplateau. De paarden daar hebben aparte ijzers, zodat ze meer grip hebben. Als je je op de wat grotere paden houdt, dan moet het lukken.

Dat berg(je) achter Luik (vanuit Maastricht gezien) is effe heavy. Rustig naar boven rijden en vooral blijven rijden, hoe langzaam het ook is. Haha!
Maar als je dat stuk gehad hebt, waan je je helemaal in het buitenland.
Dat stuk moet je op de terugweg naar onder, dus ook daar rustig aan doen en niet teveel remmen. Een hele fijne vakantie.


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:50

en ik hem maar missen die week............snik Verdrietig

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:10

Mikkie schreef:
<knip>
Maar als je dat stuk gehad hebt, waan je je helemaal in het buitenland.
Dat stuk moet je op de terugweg naar onder, dus ook daar rustig aan doen en niet teveel remmen. Een hele fijne vakantie.

Inderdaad, het is ook een mooie weg om te rijden.
Die berg af was inderdaad ook een belevenis. De wagen ging dwars door de compressie heen *LOL* Gewoon naar beneden storten tot 95km/h en dan het anker uitgooien tot 40km/h, zonder te schakelen. Remmen los en weer gaan-met-de-banaan, dat moest dus een keer of vijf voordat ik beneden was.
Maak dus NIET de fout om constant in de remmen te gaan hangen, dan kun je je schijven, blokken en trommels weggooien als je beneden bent. Gewoon vierde versnelling kiezen, alles loslaten en laat maar gaan die handel. Bij 90km/h o.i.d. stevig remmen en de combi terugbrengen naar 30 - 40km/h, alles weer los en gaan maar weer. Gebruik onder geen enkele voorwaarde de koppeling, dat is een doodzonde!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 14:20

Ik heb een automaat en gebruik dus de 1,2 en 3 standen daar. Thanks voor alle tips! De eigenaresse zei inderdaad ook al dat hij rondom op ijzers moest (staat hij, net nieuw) omdat de weg naar het bos vol stenen lag.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, Esperanza, MairiMacBran, Nina1999, Poety, Sanet en 66 bezoekers