Goede band met pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Goede band met pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 08:15

Ik vind het echt super fijn dat Camilla van een handelaar af komt waar niks met haar gedaan werd. Ik merk nu echt dat ze zich aan mij hecht, en mij vertrouwd. Maar wat is nou het teken dat we echt een goede band hebben?
Ik dacht daar gister over na.
Ik was haar gaan uitstappen op het asvalt pad voor onze stal. Doen we wel vaker. Op de heenweg ging ik met een vriendin van mij mee die ging naar huis. Op de terugweg moesten we in ons eentje terug. Maar er kwam net een hele grote graafmachine aan.. En dat weggetje is best smal. Ik voelde Camilla terughouden, ik voelde haar wat zachter gaan en een beetje richting sloot. Maar ik dreef haar naar voren en ze liep er zo langs. Is dit nou een teken van vertrouwen in mij, of was ze gewoon helemaal niet bang?? Verward
Ik kan haar ook overal mee naartoe nemen zonder touw oid, ze loopt gewoon achter me aan..
Ze is ook super lief, zou me nooit bijten ofzo.
Is dit een teken van vertrouwenheid en/of een goede band??



Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 09:01

ik denk wel dat het een teken is van vertrouwen en een goede band hebben met je pony.
Ik heb dat ook met Arie, voor mij heeft ook nooit iemand iets met hem gedaan en ik rijd nu ongeveer 1 jaar op hem en ik merk echt dat we nu een band hebben. Hij loopt ook altijd zo achter me aan echt heel lief.
Eerst wilde hij ook niet meteen het water inlopen maar als ik dan tegen hem praten enz deed hij het gewoon Haha!

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 09:25

Ik denk het wel hoor! Mooi is dat he. Als Den dit soort dinge doet word ik altijd weer helemaal verlieft.
Dat zijn nog mooiere momenten dan als het een X goed gaat met rijden ofzo.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 12:42

Idd, ik word ook helemaal verliefd. Maar het fijne is dat ze het altijd doet. Soms met rijden kan ze vervelend zijn maar ik weet gewoon dat ze niet gemeen zou doen, mij eraf proberen te krijgen oid.
Ik ben dus gewoon áltijd verliefd op mijn pony.. Lovers Lovers Lovers Lovers

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:49

Ik heb 3 paarden, en iones heb ik nu het langst. En Radonja het korste. Laatste doet niet te moeilijk, ook al vindt ze het eng, ze gaat er toch langs. Iones zal altijd licht proberen om toch te proberen of hij niet kan omdraaien en naar huis kan. MAar ik voel dat heel snel opkomen en begin meteen te drijven. Hij weet dat hij verliest en daarom gaat hij dan toch maar door. Paddy is zo'n angsthaas. Bij haar moet ik afdwingen, vertrouwen heeft ze niet. Het moet ook een beetje in het paard zitten hoor. Camilla heeft het kennelijk, radonja ook. Iones ook wel maar bij hem speelt ook wel eens mee dat hij geen zin heeft. Bij paddy ben ik er nog niet geheel uit.

De hond is de betere mens

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:50

Aldira heeft dat vertrouwen ook wel. Maar daar heb ik wel heel veel moeite voor moeten doen. Ze is dan wel 8 jaar maar gedraagt zich als een 4-jarige omdat er nooit veel mee gedaan is.
Ik heb heel veel 'rare' dingen met haar gedaan om haar wat meer shockproof te krijgen.
De hele bak volzetten met pionnen, vlaggen, bezems, tonnen en weet ik wat en dan erlangs proberen te lopen en later ook rijdend er tussendoor.
Bij mooi weer in de buitenbak omdat ze dat superspannend vindt zodat ze kan wennen aan het buiten zijn.
Veel zonder zadel rijden, wat ze ook nog niet kende. Uiteindelijk ook wel eens zonder zadel en hoofdstel gereden, wat ze dan heel braaf doet. Dat zou ik nooit zomaar doen, alleen als je voelt dat het er een goed moment voor is. Bijvoorbeeld na een NH-les.
Veel gewandeld, om haar buiten vertrouwd te maken met alles wat nieuw en eng is.

Nu is het zo dat ik een paar keer met haar buiten gereden heb en dat ging hartstikke goed. Omdat ze weet dat als ik doe of er niks aan de hand is, het allemaal wel prima zal zijn.
Had ik een half jaar geleden een buitenritje met haar gemaakt, dan weet ik niet of ik dit nog wel had kunnen vertellen...Was levensgevaarlijk geweest, omdat ze gewoon totaal onbetrouwbaar was in bepaalde situaties.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:54

Dat is zo'n super gevoel en ik zou het als ik jou was echt koesteren Knipoog

Hoe bang Nappie ook is, hoe eng hij iets ook vindt, als ik zeg "ga door" dan gaat ie door, hij volgt me ook overal waar ik ga (al is het dan af en toe met zijn hoofd achter mijn rug, zo van: ik kijk niet, ga jij maar voor Clown , hij kan dan echt op "eieren"lopen maar hij loopt wel!)

Nee wat dat betreft hebben mijn paardje en ik echt een vertrouwens band Lovers

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 13:26

Haha, Napoleon, dat doet Camilla ook! Clown Echt met dat koppie achter mijn rug 'Ik wil het niet zien!!' Clown *LOL* Vooral bij honden, haha *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Appeltje_1, Emma_Jane, Ilayla, Jorissie, Laibadji, lissssan, M_maxx, myk_en_shant, nimbletje, tienus63, xPabloBokt en 146 bezoekers