Met mijn Fjord door de prikkeldraad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Met mijn Fjord door de prikkeldraad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 20:44

Hoi, wat mij allemaal overkomt. Ik was juist zo super gelukkig, aanstaande zondag mijn 1e L1 wedstrijd met mijn verzorg Fjordie. Een nieuw verzorgpaard (v.Concorde), mijn nieuwe contract op de paardenkliniek, het zat me allemaal mee, dacht ik.
Tot ik gisteren moest lessen. Ik had mn boekje meegenomen om nog een keer de proef te kunnen oefenen onder toeziend oog van de instructrice en dan verder nog een beetje oefenen. Maar met aandraven voelde ik al dat er iets niet goed was... ze liep de 1e passen p drie benen (RA niet). Dus ik mijn bandage eraf gehaald, en idd het was dikker boven de kogel (had ik al wel gezien met poetsen, maar het leek gewoon een verstapping te zijn, en ze liep toen nog niet kreupel). Enfin, ze was dus na het hinkelen, toen ze het been wel ging gebruiken niet rad. Dus zegt mijn instructrice, ga maar ff een paar minuten stappen, misschien stap je het er wel af. Dus ik gedaan, maar toen ik moest aandraven wassie weer kreupel. Dus dat betekende einde wedstrijd.
Dus ik ben naar huis gestapt, maar halverwege de rit zitten er ineens ganzen in een weiland waar ze van te voren nog nooit in hadden gezeten, dus ze schrikt en draait zo af, en wil een weiland met prikkeldraad inlopen, op het moment dat ik dr probeer om te trekken gooit achter mij iemand zijn autodeur dicht, en ik dacht alleen maar, Hopen dat ze hoog genoeg springt. Dat heeft ze dus niet gedaan. toen ze eenmaal uit de prikdraad was en ik erlangs stond, keek ik een keer over dr benen heen, en zag dat alleen mijn bandages iets hadden geleden. ze had wel wat schrammen op dr bovenbeen, maar verder niets, dacht ik. Totdat ik goed keek, en ik zag dat in dr huidplooi van het linkervoorbeen allemaal schrammen zaten. Ik meteen 'mijn' dierenarts gebeld, over de telefoon uitgelegd wat er was (in lichte staat van paniek, met een half doorgedraaid paard aan de hand, en een gillende buurt buiten), die dacht dat het allemaal wel meeviel, maar als ik het op prijs stelde dan kwam ie achter mekaar (terwijl hij zelf ook les had).. maar achteraf is 1 van de eigenaren van het beestje gekomen, heeft m vastgehouden, en ik ben er toch maar weer opgegaan. thuis heb ik alles afgespoten, en heb dr maar op stal gezet. vanavond kwam ik daar en ze stond gewoon lekker buiten, heb dr afgespoten in de wond ingespoten met Acederm, en dr kogel met EPF10 ingesmeerd. Nou maar hopen dat alles snel en goed geneest.... Duimen jullie mee?!

Gelukkig maakt Jutta net mijn dag redelijk goed, door lekker ontspannen met dr hoofd omlaag te gaan lopen, terwijl ze nog maar 15 keer onder het zadel is geweest, waarvan dit de 2e keer bij mij was!

shana

Berichten: 1467
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:23

met een prikkeldraadwond zou ik toch de da laten komen want een extra tetanusspuit is in zon geval echt wel aan te raden , ook heb je kans op ontstekingen dus laat voor alle zekerheid de da komen !

groetjes

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:41

jeetje en het ging zo goed