Vandaag zoiets stoms mee gemaakt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Vandaag zoiets stoms mee gemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 15:09

Ik was vanochtend lekker samen aan het buiten rijden in de polder.
Ging helemaal super echt genoten. Komen we langs een stal waar iemand in de bak aan het rijden was, paard ziet ons doet even zijn hoofd omhoog waarna het vervolgens weer in de krul getrokken word.
Wij waren in de berm aan het draven met daarnaast een brede sloot vervolgens weer berm met bomen en dan de bak waar die vrouw aan het rijden was.
Nadat het paard naar ons had gekeken en weer in de krul werd getrokken struikelde die en lag zij dus even op zijn nek en zat al snel weer goed. Bloos!
Haar paard stopte ook direct en deed verder niks.
Draait ze zich om en begint tegen ons te schelden dat we in stap voorbij horen te komen. Verward
En van alles en nog wat riep ze ons na. Boos!
Wij hebben net zo lekker relax door gedraaft, ik heb nog geroepen dat ze haar paard moet rijden en niet in de krul trekken en als ie dan struikelt ons de schuld niet moet geven. Knipoog
Sommige mensen snap ik echt niet.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]


Shani_1984

Berichten: 5436
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: In het mooie Deventer♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:24

Je hebt helemaal gelijk..... Sommige mensen denken dat ze kunnen rijden maar trekken inderdaad hun paard in de krul en zeiken altijd op andere ruiters!!!!

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:44

In de krul trekken vind ik ook slecht, vooral als mensen denken te kunnen rijden, maar als het een jong paard is (wat niets met dat in de krul lopen te maken heeft) en hij vind het nog eng dat mensen zo langs (weet niet hoeveel de afstand is) hem heen rijden en die mevrouw het netjes zou vragen - wat niet op te maken is uit het verhaal - dan zou ik wel gaan stappen, maar dat het paard niet eens mag kijken en dan meteen weer in de krul getrokken word, nee dat snap ook ik niet.

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 16:01

Waarschijnlijk een bange ruiter......?!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:11

Wat stom van die vrouw dan! Ze kan toch wel netjes verzoeken om volgende keer normaal voorbij te komen en niet meteen boos te worden om dat kleine incidentje. Vind trouwens dat je een goeie opmerking hebt gemaakt.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:21

Waarschijnlijk had die vrouw haar dag niet ofzo?

[o]

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:23

Tja, dit gebeurd inderdaad ook vaak met ruiters die bang zijn.
Oh mijn paard kijkt, als ik hem in de krul trek kijkt hij niet en schrikt hij niet en bladiebla Rolleyes

Naja, toch fijn dat jullie verder genoten hebben Lachen

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:17

Uhm, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel normaal als je stappend langs een andere ruiter rijdt. Ook al zitten er een berm, sloot en bomen tussen. Paarden reageren nou eenmaal altijd op elkaar en niet iedereen kan dat makkelijk opvangen. Of haar reactie nou zo geweldig was ga ik even niet op in, dat was waarschijnlijk even afreageren.
Bedenk je liever hoe jij had gereageerd als jij daar in die bak had gereden en mensen draven langs zonder aan jou te denken. Het is de oudste regel van de ruiteretiquette om altijd in stap te passeren.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:25

Susanne1 schreef:
Uhm, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel normaal als je stappend langs een andere ruiter rijdt. Ook al zitten er een berm, sloot en bomen tussen. Paarden reageren nou eenmaal altijd op elkaar en niet iedereen kan dat makkelijk opvangen. Of haar reactie nou zo geweldig was ga ik even niet op in, dat was waarschijnlijk even afreageren.
Bedenk je liever hoe jij had gereageerd als jij daar in die bak had gereden en mensen draven langs zonder aan jou te denken. Het is de oudste regel van de ruiteretiquette om altijd in stap te passeren.


wij zitten met ons "bakje" ook direct langs de weg
waar ik dan een groen paard aan het longeren ben oid
(al was het geen groen paard) en ze stieren hier ook gerust met een nood vaart voorbij soms zelfs in galop terwijl je direct na mijn bakje over de verharde weg een viaductje induikt Verward

meestal vind ik het niet zo erg maar er zijn dagen dat de een of de ander
weer s lekker de wind in zijn bol heeft en dan is het toch minder prettig

maar aan de andere kant draven ze ook rustig langs als we langs de weg lopen / rijden/mennen dit vind ik persoonlijk ongepaster

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 14:17

Het was ook niet zo dat het paard schrok hij struikelde gewoon door haar manier van rijden en daar kregen wij min of meer de schuld van.
Mijn land ligt ook direct langs een weg en daar word ook altijd voorbij gedraaft met en onder kar. Ook al zijn we aan het rijden.
Ik geef er niks om.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:24

Susanne1 schreef:
Uhm, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel normaal als je stappend langs een andere ruiter rijdt. Ook al zitten er een berm, sloot en bomen tussen. .

Maar op hoeveel afstand moet je dan in stap overgaan bij passeren? Is dat 10 meter? 100 meter?
Op een gegeven moment reed ik met een aanspanning door een woonwijk, lekker aan het draven. Ik kom langs een kruising, en rechts van mij, iets van 30 meter weg, kwamen een paar ruiters aan. Op het moment dat ik passeerde (op 25meter of zo) ging een van die mensen helemaal uit dr dak, want ik had in stap moeten passeren, want zij hadden een jong paard bij zich, die voor het eerst mee naar buiten ging.
Nou ja, ten eerste kon ik niet ruiken dat dat een jong paard was, en ten tweede vond ik de afstand groot genoeg.

Goedgekeurd onderschrift :)

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:35

ja daar heb je ook een punt

ik denk dat als je je gezond verstand laat spreken en de situatie
anzich en de reactie van de paarden in de gaten houd , t wel goed moet kunnen gaan

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 14:46

Zo een geintje had ik ook een keer op het strand.
Het was breed want het was eb en ik was aan het trainen.
Er reed een groepje ruiters voor me en ik ben helemaal naar de kant van het duin gegaan in draf/ galop (weet niet meer) en zo er voorbij gereden ik denk wel 75 m er tussen.
Oke ene paard werd wat wakkerder en op het moment dat zijn ruiter begon te schreeuwen werd hij idd druk.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:48

Als ik Vicky's verhaal lees, zit er al gauw een meter of 10-15 tussen, dat moet genoeg zijn om je paard bij je te kunnen houden.
Mensen moeten wel redelijk blijven denk ik dan.

Goedgekeurd onderschrift :)

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:55

Als je bak aan de weg grenst, is dat toch je eigen probleem?
Of staan er ook borden dat auto's en vrachtwagens heel zachtjes moeten rijden?

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:55

vicky schreef:
Zo een geintje had ik ook een keer op het strand.
Het was breed want het was eb en ik was aan het trainen.
Er reed een groepje ruiters voor me en ik ben helemaal naar de kant van het duin gegaan in draf/ galop (weet niet meer) en zo er voorbij gereden ik denk wel 75 m er tussen.
Oke ene paard werd wat wakkerder en op het moment dat zijn ruiter begon te schreeuwen werd hij idd druk.


Ik blijf erbij dat je altijd in stap moet passeren. Juist door ruiters zoals jij kan mijn paard ook helemaal over de zeik raken. Ze horen nu eenmaal dat een ander paard hen passeert in een hogere gang en willen dan mee. Dat is nu eenmaal een kudde instinct.
Het ene paard is daar nu eenmaal gevoeliger voor dan het andere maar je hebt daar rekening mee te houden. Ruiteretiquette schrijft stap voor, is dat nu zo moeilijk?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:59

Maar op welke afstand dan Fitz? Tot op een kilometer Verward

Goedgekeurd onderschrift :)

vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 15:15

MarijeR schreef:
Als je bak aan de weg grenst, is dat toch je eigen probleem?
Of staan er ook borden dat auto's en vrachtwagens heel zachtjes moeten rijden?

Haha! die denderen bij ons ook altijd voorbij.

Fitz ik wil best rekening houden, geen probleem maar je moet er toch langs en dat gaat niet in stap.

http://www.teamcarlee.nl http://www.endurancebythesea.nl Mijn dochter NK kampioen 2018 young riders ! Trots
[color=#FF8000]

Caira
Berichten: 26054
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:17

Ook ik vind het niet gepast om in draf te passeren, eventjes stappen en 30 meter na die bak weer aandraven. Ook de situatie op het strand vind ik niet netjes, roep dan even of ze er bezwaar tegen hebben!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:21

ja maar dan kan je toch even vragen of je mag passeren en of ze het niet erg vinden of je zo weer verder draaft / galoppeert doe ik op de weg met aanspanning of in het duin onder het zadel ook altijd

maar mensen moeten wel een beetje redelijk blijven hoor

zoals ik al zei ik denk dat als iedereen met gezond verstand iedere situatie anzich bekijkt en ff rekening houd ( gaat stappen ) als je ziet dat ondanks de naar jou mening ruime afstand een paard toch begint te hyperen , denk dat we t dan toch wel vredelievend kunnen houden Knipoog

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:34

Susanne1 schreef:
Uhm, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel normaal als je stappend langs een andere ruiter rijdt. Ook al zitten er een berm, sloot en bomen tussen. Paarden reageren nou eenmaal altijd op elkaar en niet iedereen kan dat makkelijk opvangen. Of haar reactie nou zo geweldig was ga ik even niet op in, dat was waarschijnlijk even afreageren.
Bedenk je liever hoe jij had gereageerd als jij daar in die bak had gereden en mensen draven langs zonder aan jou te denken. Het is de oudste regel van de ruiteretiquette om altijd in stap te passeren.



OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!


En tot slot: AMEN

(nu wel duidelijk dat ik het hier helemaal mee eens ben!!! Haha! )

Leone

Berichten: 1051
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:44

Susanne1 schreef:
Uhm, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel normaal als je stappend langs een andere ruiter rijdt. Ook al zitten er een berm, sloot en bomen tussen. Paarden reageren nou eenmaal altijd op elkaar en niet iedereen kan dat makkelijk opvangen. Of haar reactie nou zo geweldig was ga ik even niet op in, dat was waarschijnlijk even afreageren.
Bedenk je liever hoe jij had gereageerd als jij daar in die bak had gereden en mensen draven langs zonder aan jou te denken. Het is de oudste regel van de ruiteretiquette om altijd in stap te passeren.


Ik sluit me hier volledig bij aan


MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:55

irish_lady schreef:
Ook ik vind het niet gepast om in draf te passeren, eventjes stappen en 30 meter na die bak weer aandraven.

Dan moet je niet hier in de buurt willen rijden want dan kan je bij iedere boederij vol op de rem.
Zou mooi zijn zeg...

Als iemand daar niet tegen kan, moet je maar lekker veilig in een binnenbak gaan rijden in je eentje en vooral ook niet op wedstrijd gaan.
Stel je voor dat er iemand in de ring naast je rijdt of nog erger, je eigen ring langs de springtuin is Bloos!

Dreamer_S
Berichten: 3603
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:57

kvind het wel raar dat dat mens zo deed maar ik ben het er ook wel mee eens dat je een andere ruiter in stap voorbij moet gaan..

Relax.. Take it Easy

ItsLove
Berichten: 10
Geregistreerd: 08-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:09

Susanne1 schreef:
Uhm, sorry dat ik het zeg, maar ik vind het wel normaal als je stappend langs een andere ruiter rijdt. Ook al zitten er een berm, sloot en bomen tussen. Paarden reageren nou eenmaal altijd op elkaar en niet iedereen kan dat makkelijk opvangen. Of haar reactie nou zo geweldig was ga ik even niet op in, dat was waarschijnlijk even afreageren.
Bedenk je liever hoe jij had gereageerd als jij daar in die bak had gereden en mensen draven langs zonder aan jou te denken. Het is de oudste regel van de ruiteretiquette om altijd in stap te passeren.



helemaal mee eens! als je je ruiterbewijs zou hebben/hebt dan hoor je te weten dat ke andere paarden altijd in stap moet paseren

hardcore 4 live!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Jihama, josien_m_, Marcato, Natasjaa, noordje, paardje2013, redbutton en 125 bezoekers