Pony mist uit weiland!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Pony mist uit weiland!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 22:31

Hallo,
Vandaag haal ik mijn paardjes uit het weiland, nadat ze er de hele middag in hadden gestaan met hun shetlander-maatje. Deze shetlander staat altijd mooi wat te grazen en loopt wat moeilijk omdat ze wat aan de dikke kant is en gevoelig is voor hoefkatrol. De bedoeling was dat ze zsm op stal ging en op dieet, omdat ze al moeilijk begon te lopen. Maar vanavond haalde ik dus mijn paarden op, zie ik de shet nergens staan! Dus ik mijn paardjes op stal zetten en meteen terug met voer en mijn vader! Wij maar zoeken en zoeken, langs de sloten ed maar we vonden niks! Toen heb ik de eigenaar maar gebelt, maar hij wist ook van niks. Dus nog een andere man gebelddie op een Fries past, die ook in dat weiland staat..) om te vragen of hij haar gezien had vanmiddag of haar in een ander weiland had gezet(wat mij al sterk leek aangezien ze moeilijk loopt dus en je een hele tijd bezig bent om haar te verzetten..en er bovendien nog genoeg gras is) maar vanmiddag stond ze nog gewoon bij m'n paarden in het weiland! Inmiddels was het donker en ging ik nog bij m'n nicht langs die op de boerderij wonen waar onze paarden staan, om te vragen of zij iets gezien had.. Maar zij had ook niks gezien, maar stelde voor om de hond mee te nemen, brokjes en de auto(voor licht..). Na weer een zoektocht, ditmaal ook door het aangrenzende kleine bos en het weiland ernaast, vonden we nog niks.. En zijn we maar gestopt met zoeken, maar ik vind dit wel heel raar! Je zou zo'n shetje tohc niet meenemen op klaarlichte dag? Verward En ze loopt op het moment dus niet goed, ze is aan de dikke kant, en ze is te klein om te rijden of mee te mennen. Er zit wel een goed papier bij, maar om daar nou een shetje voor te stelen? Verward ? Het lijkt ons niet logisch dat ze ontsnapt is, want ze loopt dus moeilijk en dan moeten we haar wel gezien hebben en ze hinnikt ook altijd als je haar roept en vanavond hebben we niks gezien of gehoord.. dus mensen die een shetje rond de 90 cm zien, kleur moorkopschimmel, AUB reageer! Het is een hele lieve merrie en ze hinnikt altijd als je eraan komt. Haar naam is Lutske van het Wildeveld. Ze stond in het weiland in Rinsumageest, tussen Dokkum en Leeuwarden> Friesland! Ik hoop maar dat ze weer terecht komt!!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770


__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:39

Dat hoop ik ook!
Jeetje, daar moet je toch niet aan denken..

Sterkte en succes ermee!

Natasja31

Berichten: 312
Geregistreerd: 19-07-04
Woonplaats: Sassenheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:36

Ik hoop dat ze snel gevonden word.
Dat ze op klaarlichte dag gestolen word lijkt me ook sterk,maarja tegenwoordig kan alles.
Heel veel sterkte!!


Groetjes Natas.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:31

zoo wat erg ik zou er niert aan moeten denken!
maar op klaar lichte dag mensen worden steedts gekker.

heb je miss een foto, dan word die makelijker herkent.
ik hoop dat je hem vind, als die nog in de buurd is, maak je dnek ik een grotte kans (maar dat zal wel niet) !

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

paardenmaf

Berichten: 824
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:42

Jeetje dat is echt mega balen!!!!

Idd, een foto een goed idee, zet alles vol met foto's!!!!

Bel hart van Nederland die doen wel vaker dat soort oproepen!!!

Hakuna Matata! :D

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 00:55

Kan toch niet zomaar weg zijn? Foto is een goed idee

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:35

wat sneu zeg, veel sterkte ermee, en misschien is hart van nederland een goed idee!!

Swieb

Berichten: 984
Geregistreerd: 26-05-04
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 08:57

Jemig, een eng idee hoor, paardje overdag uit de wei verdwijnen, hoop dat je haar snel terugvind.

Een vrij Swieber, tot ooit. (19/7/2022)

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:01

heb je alle draden gecontroleerd? (zodat je zeker weet of ze is uitgebroken of gestolen) jammer dat de grond nu net droog is, dan kan je geen sporen zoeken
heel veel succes! ik weet hoe het voelt als je een pony niet kan vinden (die van ons zijn ook wel eens verdwenen, maar doken altijd zelf opeens weer op. dus die waren niet gestolen)
heel veel succes nog met zoeken!

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:15

jeetje...
dan schrik je ook wel!!
hoop dat je dr snel terug vind hoor!!

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

PussInBoots

Berichten: 2814
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Oost Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:52

Vreemd hoor ik denk eigenlijk niet dat ze is gestolen als ik hoor in wat voor staat ze is. Of het moet een of andere dierenactivist zijn die denkt een goede daad te doen. Heel apart.

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
― Albert Einstein

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:58

heb je d,r al gevonden??? je kan d,r natuurlijk over het hoofd hebben gezien, al het al wat schermig en donker aan het worden is. Hopelijk vind je d,r snel.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper


nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:09

jeetje dat is schrikken

hoop dat ze snel terecht is en alles op een misverstand berust ...

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 17:21

Nog steeds geen spoor van Lutske! Zonet ben ik nog langs de sloten gelopen, maar je ziet echt niks, geen platgedrukt riet, gebroken draden oid.. Echt heel vaag, ik snap er niks van, ze kan tohc niet zomaar verdwenen zijn!? Verdrietig Het was maar een doodgewoon shetlandertje(al zat er wel een goed papier bij en had ze een leuk kleurtje en bovendien fokte ze erg leuk!), maar ze had dus wel hoefkatrol en daarom dus(volgens mij) niet echt aantrekkelijk om mee te nemen! Ik zal zo nog even een paar mensen vragen die om en vlakbij het weiland wonen of die haar misschien gezien hebben.. Maar hopen dat zij er meer van weten!
Hart van Nederland is een goed idee! Als iemand haar dan toevallig herkent(als ze gestolen is) dan kan die misschien bellen.. Hieronder een paar foto's van haar, deze zijn in de winter gemaakt, toen ze nog in de wintervacht zat en haar veulen er nog bij liep. Zij is dus de moorkopschimmel en het veulen de roan. Ze is nu grijs. Het is een erg lieve pony, ze hinnikt dus ook als je haar roept..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik hoop maar dat we haar snel vinden of dat iemand haar terugbrengt!

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:30

jeetje wat vervelend!!
ik hoop voor jullie dat ze snel terug is..
succes xx

♥♥♥♥♥ guccio @ [IM] Dag mijn allerliefste Guuc ♥♥♥♥♥
The best move is to follow your heart

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:48

Nog steeds niks???

Politie al gebeld?
Die krijgen ook vaak meldingen binnen als er ergens een paard los loopt, of de DB en verdere instanties in die richtingen.

Ik weet wel, ik zou niet rustig op mijn kont kunnen blijven zitten als mijn paardje vermist werd.
Nu is het natuurlijk niet jouw paardje, maar die van de eigenaar, maar toch...

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 18:06

Chrystal-gek schreef:
Nog steeds niks???

Politie al gebeld?
Die krijgen ook vaak meldingen binnen als er ergens een paard los loopt, of de DB en verdere instanties in die richtingen.

Ik weet wel, ik zou niet rustig op mijn kont kunnen blijven zitten als mijn paardje vermist werd.
Nu is het natuurlijk niet jouw paardje, maar die van de eigenaar, maar toch...

Ik zit zeker niet stil op m'n kont hoor! Heb gister uren lopen zoeken, maar ze is er gewoon niet! Maar omdat ik vandaag weer naar school moest en zonet met mijn paard naar de kliniek, kon ik nog niet veel meer doen... Maar je weet ook niet waar je moet beginnen met zoeken(als je het hele weiland en omstreken al vaak gechecked hebt..).. Scheve mond

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 18:12

Yo de pony is gelukkig terecht! Haha! M'n neef belt net dat hij hem gister heeft opgehaald... mooi laat dus want wij hadden alles al afgezocht! Maar GELUKKIG is ze dus terecht en ben ik blij dat ik SBS niet heb gebelt! Knipoog

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:20

he wat fijn , dus toch een misverstandje gelukkig

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 18:37

Ja idd, heel fijn! Ik zat er echt over in, leek me al zo vreemd dat een pony op klaarlichte dag gestolen werd.. Maar hier dus een duidelijk voorbeeld van miscommunicatie! Tong uitsteken

- Edelweiss (Cicero vd Paemel x Sydney) L&M springen, L SGW
- Karolina (Arezzo x Matterhorn) > fokadvies gevraagd! https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=159&t=1943770

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:53

tjsong dat is even schrikken zeg... maar goed dat ze nu weer terecht is!

marianna

Berichten: 3031
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Warten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:54

tjsong dat is even schrikken zeg... maar goed dat ze nu weer terecht is!

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:58

gelukkig dat ze terrecht is!
dan ben je blij dat het "maar" miscommunicatie was Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, Geralda1994, Pierus, Renss, Zinzi_jewel en 137 bezoekers