Fietser aangereden....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Fietser aangereden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 18:30

Ik was klaar met mijn werk op de manege en moest nog een paardje rijden voor iemand en had afgesproken dat ik daar over een kwartiertje zou zijn, ik in mijn autootje naar de Griendweg. het is een beetje lastig om daar de weg op te komen. Je staat op een helling( kje) en dan hebben ze een charmant laag hegje geplaatst waar je net niet over heen kan kijken (om auto's van links te zien komen) als je het formaat auto hebt waar ik in rij. ( Renault clio) Er loopt ook nog een fietspad voor langs( voor het hegje)
Ik kijk naar rechts geen fietsers ik kijk naar links geen fietsers en geen auto's ik kijk weer naar rechts zie weer niets voor de zekerheid nog een keer naar links en op dat moment laat ik mijn koppeling iets opkomen en rol dus met 5 km per uur naar voren en draai mijn hoofd weer naar rechts. Klapt er een fietser op mijn motorkap..............Ik had de goede man echt geen moment gezien. Gelukkig had hij alleen een slag in zijn voorwiel en een schrammetje op zijn elleboog. Ik schrok me echt helemaal kapot.
Het was een hele aardige man, hij was ook niet boos netjes gegevens uitgewisseld en voor de zekerheid nog de politie gebelt om te vragen wat ik nu moest doen. De man heeft zijn vrouw gebelt die hem op kwam halen en ik heb maar tegen hem gezegt dat hij even langs de dokter moest gaan ( voor de zekerheid ) Maar het was echt best een klap zeg, en ik ben er eigenlijk goed van geschrokken dat ik de man niet gezien heb.......Ik vraag me nog steeds af waar hij nou ineens vandaan kwam......... Hij lag gewoon ineens op mijn motorkap.....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 18:32

Gelukkig dat het zo afgelopen is. Ik kun je aanraden de schade onderling te regelen ivm no claim.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 18:36

Daar kwam die man zelf ook al mee....Het was echt een hele aardige man. En hij dacht dat ik nog even bleef staan....Hij gaf zelf al aan, joh het is een hardstikke oude fiets dan geef je gewoon geld voor een nieuw wiel en hou jij netjes je no-claim.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 02:33

wel schrikken denk ik zeg
wat irritant trouwens zo een heggetje
volgende keer zorgen dat je toevallig een dikke heggeschaar in de auto hebt liggen Haha!

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 07:59

Ja idd, ze zouden die heg weg moeten halen!
Misschien heeft het volgende keer een niet-goede afloop! Verward

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 10:53

Er was al geklaagt over het heggetje want de gemeente was het een beetje vergeten te snoeien.....Nu is het heggetje wel gesnoeid maar net niet laag genoeg.....Echt heel irritant want het is een weg die vaak als sluiproute wordt gebruikt( de Griendweg waar ik dus op moest) en het fietspad is heel druk met schoolgaande kinderen soms sta je 5 minuten te wachten voor je door kan rijden. Ik hoop dat de gemeente er een keer wat aan gaat doen.

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:22

Zo veel mazzel hadden wij dus niet. Na een bocht stond een vader met zijn dochters te kletsen op de weg. Hij in een jeep op de ene helft, dochters met fiets op de andere helft. We hadden ze dus niet gezien aan de andere kant van de bocht. Zie je ineens een jeep en 2 fietsers voor je! Keihard remmen en de fietsers nog net van achteren geraakt. Pa stapt uit en begint aan onze deurklink te trekken. Die brak af want de deur zat op slot. Geeft hij ook nog even een beste schop tegen de auto. Politie gebeld. Fietsen zijn netjes vergoed, maar geloof maar niet dat wij nu bijna een jaar later al iets voor de auto hebben gezien. Boos!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:22

IK heb wel eens naar de gemeente gebeld over zo'n rotheg. En die was notabene particulier. Maar er waren al 2 bromfietsers en 1 fietser onderuit gehaald door auto's dus toch wel een spoed situatie. De week erop was de heg voor het eerst sinds jaren flink gesnoeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:37

nou, dan had je nog geluk dat het zo'n aardige man was! heb het weleens anders meegemaakt...

idd wel slim om het onderling te regelen trouwens!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 18:40

Dit is inderdaad flink schrikken, gelukkig was de man erg aardig en kan het zo allemaal geregeld worden. Maar de schrik blijft er wel even in zitten.