Onderzoek justitie naar stoeterij Kessel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Onderzoek justitie naar stoeterij Kessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 18:48

Nieuws - Regionaal - Venlo/Venray

Onderzoek justitie naar stoeterij Kessel
Jos Emonts
Kessel -
Justitie in Roermond is een strafrechterlijk onderzoek gestart naar het Kesselse echtpaar Van der Z. Man en vrouw zijn de eigenaren van stoeterij De Keizershof in Kessel. Een woordvoerster van het parket in Roermond heeft dit gisteren bevestigd.

Zij wilde niet ingaan op aanwijzingen dat behalve de politie ook de fiscale recherche (FIOD) deze week op bezoek is geweest bij het paardenbedrijf aan de Keizersbaan in Kessel. Vaststaat dat bij civiele rechters procedures lopen van bedrijven, meestal ondernemers in de bouw, die zeggen dat ze nog grote bedragen van Keizershof te goed hebben. Het zou in totaal om honderdduizenden euro's gaan. In een enkel geval zou slechts met kunst- en vliegwerk een faillissement, veroorzaakt door de wanbetaling, afgewend zijn.

Het echtpaar Van der Z. heeft de laatste tijd onder andere geïnvesteerd in de bouw van nieuwe stallen voor de stoeterij. Het paar baarde begin dit jaar opzien in de paardenwereld toen bekend werd dat het bij de wereldberoemde stal van de Duitse springruiter Paul Schockemöhle de zevenjarig merrie Poëtin had gekocht. De Van der Z's telden voor het paard 2,5 miljoen euro neer. De vrouw rijdt dressuur en heeft aangekondigd dat ze met Poëtin naar de Olympische Spelen van Peking in 2008 wil. Van der Z. verdient volgens eigen zeggen zijn geld met bedrijven in de financiële dienstverlening.

De eigenaren van de stoeterij waren gisteren niet voor commentaar bereikbaar. Een advocate van het kantoor Van Riet in Utrecht bevestigde gisteren dat zij de familie Van der Z. rechtskundig bijstaat. Zij wilde niet op vragen ingaan. ,,Wij vertellen niets over onze cliënten en wat we voor ze doen.''

Bron: http://www.limburger.nl/

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 21:21

Ja, dat stukje heb ik ook gelezen.
die zoon van hun zit bij mij op school, en heb er 2 jaar bij in de klas gezeten. ik heb altijd al gedacht, dat het daar allemaal niet helemaal kon kloppen. Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:39

Als het tot algehele verkop komt zal het wel storm lopen bij de curator........ Haha!:D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:41

Gewoon het faillissementsregister in de gaten houden, dan weet je het snel genoeg!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:52

Als schuldeiser ben je dan mooi te laat..........

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:11

CGJ12 schreef:
Als het tot algehele verkop komt zal het wel storm lopen bij de curator........ Haha!:D:D


Krijgen we dan in 2008 ook een andere olympisch kampioen?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:31

Weer volop kansen voor Anky dus..........
En Edward hoeft niet bang te zijn dat Lingh op de Keizershoeve komt........ Haha!:D:D

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:37

CGJ12 schreef:
Weer volop kansen voor Anky dus..........
En Edward hoeft niet bang te zijn dat Lingh op de Keizershoeve komt........ Haha!:D:D


Misschien wel andersom ... Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:41

Daar zeg je wel wat.
Dat is wel een mooi stekkie voor Edward, maar zou ie niet een beetje te groot zijn voor die merrie... ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:47

Edward is niet zo groot hoor, volgens mij past dat prima.
Anders weet ik ook nog wel iemand die dat dier zou passen. Schijnheilig

Iig hoef ik nu niet meer in een kort rokje bij dhr vdZ langs te gaan om aldus te proberen Lingh te bemachtigen voor een zekere GP ruiter zonder wedstrijdpaard Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:59

Zep schreef:
Edward is niet zo groot hoor, volgens mij past dat prima.
Anders weet ik ook nog wel iemand die dat dier zou passen. Schijnheilig

Iig hoef ik nu niet meer in een kort rokje bij dhr vdZ langs te gaan om aldus te proberen Lingh te bemachtigen voor een zekere GP ruiter zonder wedstrijdpaard Haha!

Dit kan ik niet plaatsen.....

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 16:51

CGJ12 schreef:
Daar zeg je wel wat.
Dat is wel een mooi stekkie voor Edward, maar zou ie niet een beetje te groot zijn voor die merrie... ?


Die merrie is niet klein hoor. Anders moet hij maar op een veelzijdigheidszadel. Knipoog

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:36

GertJan schreef:
Die merrie is niet klein hoor. Anders moet hij maar op een veelzijdigheidszadel. Knipoog


Poetin is net zo groot als Gribaldi hoor, 1,72m, dus dat zou geen probleem moeten zijn Haha!

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 18:11

Sinds een paar dagen zit er 24 uur per dag een beveiligingsman bij de poorten van hun huis, een andere loopt rond bij het bedrijf.

En alle auto's die er voorbij komen, worden gefotografeerd Schijnheilig

Orame

Berichten: 289
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fryslan Boppe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:26

Spannend, heb me altijd al afgevraagd wat die mensen bezield om een paard voor 2,5 miljoen te kopen.. Lijkt mij niet echt te verzekeren en t beesje kan morgen wel dood in de stal liggen. Daarnaast schijnt die vrouw ook nog voor geen meter te kunnen rijden, dan kun je wel een goed paard hebben maar dan kom je er nog niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 16:09

Tsja, als je bepaalde dingen niet betaalt, kun je andere dingen weer he, zoals een dure merrie kopen! Haha!

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:06

ik heb nog wel plak over voor een paar leuke paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 12:55

Hmm waren de geruchten dus toch waar.

previr

Berichten: 1245
Geregistreerd: 06-09-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 10:57

Pegassus97 schreef:
Sinds een paar dagen zit er 24 uur per dag een beveiligingsman bij de poorten van hun huis, een andere loopt rond bij het bedrijf.

En alle auto's die er voorbij komen, worden gefotografeerd Schijnheilig


das toch al jaren, staat niet voor niets een tuinhuisje aan de poort waar die mensen de hele dag droog kunnen zitten Haha!

staat vandaag weer een stuk van in de krant.