[AR] Irritante kinkettinghaakjes!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

[AR] Irritante kinkettinghaakjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 18:54

Mijn nieuwe menbitje met tongvrijheid heeft hele irritante haakjes waarvan het puntje steeds in Fie 'r wang prikt!
Het is maar aan 1 kant.
Ik heb heb het bit al een keer omgedraaid, maar dan prikt 'ie nog net zo hard!
Ze zijn erg hard en moeilijk te buigen...

Ik heb aan m'n andere bit wel van die mooie platte haakjes, maar die wil ik er nog even aan laten zitten.
Wat kan ik nog doen om die haakjes niet meer te laten prikken???


Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:03

kan je een haakje niet dichtknijpen... of er een stukje tape op iets op doen zodat het niet meer zo prikt?

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 20:05

Dichtknijpen, wij hadden dit ook... (waarom heb jij allemaal dezelfde problemen?? Tong uitsteken )

Als je ze niet dichtkrijgt met een tang, helpt warm maken onder de hete kraan nog weleens. Anders misschien even een bezoekje langs de tuigenmaker, die weet er vast wel raad mee.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 23:03

De punt van het haakje naar buiten buigen, gewoon koud, met twee tangen of even in de bankschoef zetten. Je hoeft het haakje niet eens van het bit af te halen.

Warm water is lang niet warm genoeg om het metaal zacht te maken. Warm water is 85 graad en het metaal wordt pas zacht boven de 300 graden. Tong uitsteken

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:02

Die platte haakjes kun je eventueel ook los kopen.
Ik heb om mijn haakjes rubber hoesjes.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:28

ik denk dat je het beste even terug kan gaan naar de plek waar je het bit hebt gekocjht, die weten er wel raad mee. Ik ga binnenkort ook nieuw bit kopen, maar dan hoop ik niet dat ik dat gezeur krijg.. Succes

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:16

Tjonge, dit is wel heel toevallig. Janssen was woensdag tijdens de les helemaal engelachtig super bezig. Begonnen op de linkerhand, goede aanleuning, lekker rustig, mooie stelling. Van hand veranderd en er was geen bal meer mee te beginnen. Na een hele tijd zeuren en mekkeren eens goed gekeken en ja hoor: prikkend haakje! Ik moet dus ook nog even kijken wat ik doe, ander haakje of buigen ... Kan wel terug naar de winkel, maar dat is zo'n roteind rijden.

Webshop - digital art: MoTekent

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 15:28

W gaan eerst maar even proberen of het werkt als we het puntje wat naar buiten buigen.
Ik heb vandaag ook nog maar een paar van die platte haakjes besteld, hoef ik ze niet van m'n andere bit af te halen...

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:29

als de haakjes er goed aanhangen.. hangt het puntje toch aan de buitenkant en kan toch niet prikken.. of heb ik dit nou fout? :S

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 22:39

Op een of andere manier dus wel ... Als je paard het bit aanneemt en de scharen gaan naar 45 graden, dan draaien ze er heel raar in.

Webshop - digital art: MoTekent

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 22:43

MoniqueT schreef:
Op een of andere manier dus wel ... Als je paard het bit aanneemt en de scharen gaan naar 45 graden, dan draaien ze er heel raar in.


Ja, precies, en dat hadden wij dus ook...
Ik heb het bit zondag nog omgedraaid, om te kijken of dat scheelde, maar toen prikte dat rotding aan de andere kant, en wilde ze uiteindelijk die kant niet meer op buigen...
Richard heeft nu het vervelende haakje voor me iets naar buiten gebogen, dus maar weer proberen hoe dat gaat.
En eind van de week zijn m'n nieuwe platte haakjes er, dan ga ik het daar maar mee proberen als dit nog niet voldoende werkt!

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 01:14

Ik ga morgen platte haakjes kopen, ik wil het voor de les woensdag voor elkaar hebben. Ik hoop dat ze op voorraad zijn, maar bij Letty's lukt dat meestal wel.

Webshop - digital art: MoTekent

janee25
Berichten: 250
Geregistreerd: 27-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 08:09

MoniqueT schreef:
Op een of andere manier dus wel ... Als je paard het bit aanneemt en de scharen gaan naar 45 graden, dan draaien ze er heel raar in.


Dat zou kunnen idd... maar ik heb een utrechtse stang, en heb de leidsels op het bovenste gat zitten... dus draait het bit geen 45 graden.. Haha! Knipoog

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 17:11

Ik heb ze gehaald, de haakjes, ben heel benieuwd! Meteen maar mooi menschort in de "huiskleur blauw" meegenomen.

Webshop - digital art: MoTekent


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 17:37

Gaaf!

Ik wil ook een keer bij Letty kijken, lijkt me zo leuk!
Het is jammer genoeg alleen zo uit de buurt voor ons...

Succes met je haakjes!

Ik ga het vanavond eerst nog maar even met een naar buiten gebogen haakje proberen, die van mij zijn er eind van de week pas...

Ik moet toch even voorzichtig doen vanwege die singelplek, dus ik weet niet of ik de hele les meerijd...

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 00:02

Hij liep super vanavond, helemaal soepeltjes!

Webshop - digital art: MoTekent


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers