zijn alle Amor's lastig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

zijn alle Amor's lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 17:08

Dat Amor's lastig zijn had ik al gemerkt maar zijn werkelijk alle Amor's lastig... Leo is een Nimmerdor x Uppercut x Amor.... dus ook niet de makkelijkste!

Zijn er bokkers die wel makkelijke Amor's kennen.... en als je ze niet kent.... lucht je hart over de Amor's hoe lastig ze kunnen zijn! Misschien herken ik er wat in! Haha!

....


MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 17:48

Ik heb zelf geen slechte ervaringen met Amor bloed. We hebben een Darwin x Amor (volle broer van Inspecteur) gehad met echt een super karakter, net als Inspecteur zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 18:08

Ik geloof er niet zo in dat Amor bloed lastig bloed zou zijn. Maar ik geloof wel dat er ruiters zijn die er niet mee overweg kunnen.
Ik heb zelf een tijdlang en merrie van Amor gereden. Echt een super betrouwbare schat van een merrie. Af en toe was ze wel vreselijk koppig en standvastig maar dat zou ik het paard eigenlijk niet aan willen rekenen. Dat had meer te maken met mijn beperkte capaciteiten. Deze merrie was gewoon vreselijk intellligent en bij tijd en wijle, liever lui dan moe Haha!
Zo moest je heel sneeky de wei in sluipen want anders kon je uren lang achter haar aan jagen. Net als je 30 cm van haar vandaan was huppelde ze rustig een eindje weg Extreme duivel . De weide was zelf 2 ha. groot dus ze had lekker de ruimte. Op een dag besloot de eigenaar de Jeep te pakken en dan maar per Jeep achter het paard aan te racen. Pas na 2 uur gaf ze het op. Vanaf die tijd hoefde ze de Jeep alleen maar te zien en ze liet zich gewillig uit de wei halen.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-02 19:11

hihihiihi die is gaaf,... dat met die Jeep!!! *LOL* leuk!!!

het heeft er ook wel mee temaken wat mams/oma en de rest is natuurlijk!!!! maar ik vroeg het me gewoon af! Lachen ik hoor zoveel over Amor's die lastig zijn.... dat ik me dat afvroeg.....

....

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 21:24

Ik heb jarenlang een merrie van Epigoon (=van Amor) gereden. Dat was absoluut een superbetrouwbaar paard. Ik ben zelf niet echt handig maar dat paard heeft werkelijk nooit iets verkeerd gedaan, niet in de omgang, niet met rijden en niet in het verkeer. En dat doet ze nog steeds niet, maar ja nu is ze danook bijna 30! Ik moet zeggen dat ze misschien wel meer streken had vertoond als ik meer van haar gevraagd zou hebben dan ze aankon maar goed, we reden maar L2.

Als je dr wilt zien een foto van haar staat ergens op ITP, is wel al lang geleden dus ergens op blz. 30 (40, 50 Verward ) ofzo...

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-02 22:53

hoi!

ik heb een nimmerdor x joost x amor...
Het is een draakkie... maar als je dr hebt gewonnen gaat ze door het vuur voor je... Op stal is het een schat... maar met rijden probeert ze je uit enzo.... geweldig paard!!!!!!!!! Lovers

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:00

ik heb er ook een. niet direkt de vader ofzo maar de opa. hij is niet makkelijk, maar heeft wel een goed karakter. ik vind hem niet (veel) moeilijker dan een "gemiddeld" paard.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:44

Ik heb een Damiro x Amor. Een heel moeilijk paard. Maar of dat nou aan Amor ligt betwijfel ik. Ik geloof daar niet zo in.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 00:45

ik heb ook met damiro geloof ik! ik geloof ook niet echt in de slechte karaktervererfing van amor.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-02 10:33

ik weet niet..
iedereen roept dat altijd heel hard.. en het zijn ook wel bloedkikkers... maar wanneer is een paard lastig?! Amor's zouden vals en gemeen zijn, soms als een kip zonder kop wegvliegen enzo...

Nou dat doet die vna mij dus echt niet...

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 00:09

ik bedenk me nu trouwens dat ik wel een paardje ken die 3 generaties amor bloed heeft! die is niet te vertrouwen (hoeft natuurlijk niet aan amor te liggen) hij schikt overal van en liep al een jaar in dezelfde bak (nog steeds alles eng. hij maakte verschikkelijk onverwachtse en rot bewegingen. Knipoog Haha! Lips are sealed Schijnheilig Frusty Verward

mylittlepony
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 17:17

Ik heb een Hollywood (jasper) x Alme x Amor gehad en dat was een superfijn en lief paard. Je moet gewoon met dit bloed om kunnen gaan en dan heb je er super paarden aan.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-02 17:44

IK heb een Ditmar (Amor) x Satteliet gereden waar in de moederlijn nog 1 of 2 keer Amor in voorkwam, Paard was verpest door een meisje en een staker geworden, met heel veel moeite hebben we em weer aan de gang gekregen en ging die best aardig. Zijn karakter was ook niet echt geweldig, hij was liever lui dan moe, voor de rest wastie behoorlijk dominant en niet fijn in de omgang.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-02 01:12

aha.... hmm ik herken wel dingen die Leo ook heeft vooral met buitenrijden, maar voor de rest... in de bak is tie wel braaf wel liever lui als moe, maar hij wil (soms) wel voor je werken en doet dan ook zn best! Als je hem heb dan heb je hem! Lachen maar zn paps is Nimmerdor en ook niet echt super makkelijk geloof ik... dus dat zal ook wel meespelen! Hij is niet gemeen en vals maar gewoon een knopjespaard!

....

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

amor he?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 21:24

tja eigenlijk wil ik ook wel effe reageren,
want ik heb amorbloed op stal staan!!
ARMSTRONG/AMOR>>
T is heel moeilijk voor me,(heb hem als bijna 3jarige,
nu wordt hij 5)
maar heb besloten dit paard te verkopen!!
(volgens menig mens had ik dat allang moeten doen)
Zeer voorbeeldig paard in de omgang
MAAR rytechnisch kan ik er niet plezierig mee omgaan!
Ben ook geen Z ruiter!!
Mijn paard heeft een TE gecompliceerd karakter.
Als hij er zin in heeft loopt hij als een zonnetje,
maar kan ook om niks eigenlijk, in zo'n paniektoestand verkeren,
is echt niet leuk meer,
als een gek gaan rennen,van nature HARD kunnen rennen,
en dan luisterd hij nergens meer naar,
of schrikken om niks(als iemand zijn jas uitdoet bv).
Mijn paard is door mijn lichamelijke gebreken(vorig jaar)
enige tijd in de africhting geweest,en de toenmalige
Z instructeur die mijn paard reed, zei....dit is een heel slim paard,die je goed aan het werk moet zetten,afleiding moet kunnen geven in het werk!!!
Zeer concequent zijn!!Concequent ben ik wel...maar hij te slim!
voor de rest is hij allesomvattend wat ik in een paard zou willen zien
behalve dus dat rilligere temperament!
Tis heel moeilijk...maar nu wel besloten!!(HIJ is te koop!!)


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Re: amor he?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-02 21:28

angelique schreef:
tja eigenlijk wil ik ook wel effe reageren,
want ik heb amorbloed op stal staan!!
ARMSTRONG/AMOR>>
T is heel moeilijk voor me,(heb hem als bijna 3jarige,
nu wordt hij 5)
maar heb besloten dit paard te verkopen!!
(volgens menig mens had ik dat allang moeten doen)
Zeer voorbeeldig paard in de omgang
MAAR rytechnisch kan ik er niet plezierig mee omgaan!
Ben ook geen Z ruiter!!
Mijn paard heeft een TE gecompliceerd karakter.
Als hij er zin in heeft loopt hij als een zonnetje,
maar kan ook om niks eigenlijk, in zo'n paniektoestand verkeren,
is echt niet leuk meer,
als een gek gaan rennen,van nature HARD kunnen rennen,
en dan luisterd hij nergens meer naar,
of schrikken om niks(als iemand zijn jas uitdoet bv).
Mijn paard is door mijn lichamelijke gebreken(vorig jaar)
enige tijd in de africhting geweest,en de toenmalige
Z instructeur die mijn paard reed, zei....dit is een heel slim paard,die je goed aan het werk moet zetten,afleiding moet kunnen geven in het werk!!!
Zeer concequent zijn!!Concequent ben ik wel...maar hij te slim!
voor de rest is hij allesomvattend wat ik in een paard zou willen zien
behalve dus dat rilligere temperament!
Tis heel moeilijk...maar nu wel besloten!!(HIJ is te koop!!)


oei das moeilijk voor je! Heel veel succes en sterkte.... ik herken ook hier dingen in die Leo ook heeft, maar dan in mindere mate! Maar ik moet hem idd heel erg ana het werk houden en heel consequent zijn... ik ben dat wel maar de eigenaresse iets minder en das jammer!

Sterkte!

....

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

amor's lastig???!! ahum de mijne niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 10:22

hallo,

ik rij ook een paard waarvan de opa amor is, en die is helemaal niet lastig, ze heeft een heel fijn karakter, goed doorzettingsvermogen, en heeft al hoog gepresteerd in de dressuur.
mischien heeft ze dat dan van de amoederskant meegekregen ja dat kan wel, maar er zeggen er wel meer dat amor's lastig zijn.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 23:39

Mijn paard heeft van moederskant Amor mee gekregen,

(Havidoff is vader) x (Moeder is=)Candyboy (Luckyboy xx x Akteur (Amor) x Le Faquin xx

Zijn oma staat bij Broere (Dossa en ook Nossa komt er vandaan geloof ik) en is naar zeggen een hittepetit...ik wil haar nog steeds een keer opzoeken.

Het is een paard met een fijn karakter, werkt graag voor je maar het meest uitdagende is wel om met hem samen te werken Lachen
Als je niet consequent genoeg bent dan verzint hij wel wat om te je bezig te houden...en de grootste moeilijkheid zit het in het geroutineerde werk dat wel herhaald moet worden maar niet saai.
Anders wil hij zelf weleens iniatief gaan tonen....
Hij kan om de stomste dingen schrikken en van de raarste dingen juist weer niet. Meestal is hij als hij lekker aan het werk is te geconcentreerd om te schrikken, mocht hij dan wel schrikken dan is het vaak 2x zo heftig omdat hij niet de tijd had om er al naar uit te kijken.
2 passen stappen en weer verder rijden.

Ook verzet is iets wat nog nauwelijks voorkomt, ik ken hem nu lang genoeg om te weten dat verzet van zijn kant inhoudt dat ik onredelijk ben op een of andere manier. Hij zal eerlijk reageren.
Merk ik verzet dan ga ik 3 a 6 stappen terug in mijn handeling, deel het op in kleine partjes, bekijk elk partje en corrigeer indien nodig.
Begin dan overnieuw (kan enkele dgn duren) met wat ik van hem vroeg en merk dan ook dat alles oke is.

Kortom, ik vind niks ten nadele van de Amor,
mij werd ook eens het fabeltje verteld dat 'alle amors kopschuw' zouden zijn...

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:53

amors kopschuw??

ja dat vind ik weer zeer sterk terug bij mijn paardje!!
ze heeft er een hekel aan als je aan haar hoofd zit, terwijl ze er nooit iets naars heeft meegemaakt waarom ze zo doet.
maar verder heeft ze een fijn meewerkend karakter.
en wat niet lijkt op amor.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:13

Bij mij op stal staan 3 paarden met Amor in de afstamming. Twee daarvan zijn bijzonder gevoelig, heel nerveus en erg voorwaarts. Een goede ruiter kan met deze dieren echt veel bereiken.

Het derde paard is heel anders, niet makkelijk of zo, maar veel cooler en zelfbewuster.

Veel meer kan ik er niet over zeggen. Of bovenstaande eigenschappen van Amor afkomen of juist niet, zou ik niet weten.... er staan namelijk nog wel wat meer namen in hun papieren. En opvoeding speelt ook een rol natuurlijk.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 14:27

koetje schreef:
amors kopschuw??

ja dat vind ik weer zeer sterk terug bij mijn paardje!!
ze heeft er een hekel aan als je aan haar hoofd zit, terwijl ze er nooit iets naars heeft meegemaakt waarom ze zo doet.
maar verder heeft ze een fijn meewerkend karakter.
en wat niet lijkt op amor.


dat heeft mijne ook! ik dacht dat dat door een verleden zal zijn geweest, maar volgens mij is hij helemaal niet geslagen ofzo. misschien komt dat wel door een beetje amor bloed!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 14:53

gerda schreef:
Ik heb dus ook een afstammeling van de hengst Amor. Mijn paard is een Michelangelo X Amor, en ik moet zeggen, niet 1 van de makkelijkste. Ik heb haar nu 3 jaar, en ik moet zeggen, het gaat steeds beter.


Dat kan ook van Michelangelo afkomen, ik heb meerdere nakomelingen van Michelangelo gezien met het 'karakter' dat je beschrijft.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 15:53

Ik heb een Appolonios x Amor.

Hij vind het idd niet prettig als je aan zijn rechteroor komt, dus een beetje kopschuw is hij wel. Ik hoor heel vaak dat mensen tegen mij zeggen: Iek, Amorbloed, dat zal wel een moeilijk paard zijn. Het is een heel fijn paard, ik durf bij wijze van spreke mijn neefje van 2 erop te zetten, zo braaf dat hij is. Hij is (vind ik) best wel lui aangelegd... Maar zo'n superbraaf en lief paard vind ik nooooit meer!

Toos paardloos


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers