Nieuw appartement, nu al een ramp...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Nieuw appartement, nu al een ramp...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 20:50

... en we wonen er nog niet eens Verdrietig
We kregen dinsdag de sleutel. Uiteraard meteen naar het appartement toe! En daar viel het me verschrikkelijk tegen zeg! Ik heb het uiteraard bezichtigd, maar zie nu allerlei mankementen aan het huis, waar ik me helemaal niet goed bij voel.
Ik huil al 3 avonden achter elkaar, heb er totaal geen zin meer in.
Voor de eerste keer samenwonen zou toch fantastisch moeten zijn? Nou, niet dus
In de slaapkamer blijkt er overal rot en schimmel tussen de plinten te zitten (lekker gezond ). De afzuigkap is niet aangesloten, blaast dus zo alle vieze lucht de woonkamer in. Er zit een rolluik aan de buitenkant van het huis zonder slot, wat alleen vanaf buiten dicht te maken is. Ze kunnen ons dus gewoon opsluiten in ons eigen huis als ze willen Scheve mond .

De thermostaat hangst bovenin de wc, waar ook de ketel hangt. Als het dus warmer als 21 graden wordt in het toilet (wat dus al heel snel is, omdat daar de ketel hangt) slaat e verwarming in de rest van het huis ook uit. Dat betekent dat het dan in de rest van het appartement nog maar 15 graden hoeft te zijn.
Er is wel plek voor een wasmachine, maar er is geen aansluiting. En de deuren sluiten allemaal slecht.

Ook is het appartement dus veel kleiner dan er in eerste intantie gezegd werd (en in de advertentie stond). De slaapkamer is zelfs zo klein dat ik mijn bed er niet eens in kwijt kan Scheve mond.
In de advertentie stond dat de woonkamer 60 m2 was, deze is nog geen 35 m2. Er stond in dat de slaapkamer 15 m2 was, die is nog geen 7 m2.

En het is uiteraard helemaal mijn eigen schuld, ik had er gewoon beter op moeten letten. Met de meubels van de andere bewoners zag het er gewoon veel groter uit. Maar nu ik de maten heb uitgerekend, betalen wij volgens mij ook nog eens veel en veel te veel huur.
We hebben het dus al aangekaart, maar de verhuurder is op vakantie.

Ik heb er dus helemaaaaal geen zin meer in. In plaats van de vreugde van het samenwonen hebben we nu alleen maar de ellende van een slechte woning. Huilen Huilen
Zou rechtsbijstand hierbij kunnen helpen als de huisbaas niks aan de mankementen doet?

Sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.


MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:52

Huurcommissie. Zo snel mogelijk contact opnemen. Zij kunnen je verder helpen.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:54

Ja, stap naar je huurcommissie. Die moeten iig raad kunnen geven, dat de ketel in de wc hangt is natuurlijk belachelijk. Het ruimte probleem zullen ze neit voor je op kunnen lossen, maar ze kunnen je iig helpen en adviseren hoe stappen te ondernemen.

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 20:55

Vraag bij de Huurcommissie eens na of je inderdaad teveel betaalt, zij kunnen de eigenaar dan sommeren de huur te verlagen. Verder doen een flinke schoonmaakbeurt en een lik verf wonderen! En als straks je meubeltjes erin staan zal het allemaal wel meevallen Knipoog

Die verwarming zou ik even na laten kijken door de huisbaas, ik heb 2 jaar terug een tijdje een studio gehuurd in een oud herenhuis, de thermostaat was beneden in de winkel en als het daar warm was sloeg de verwarming bij mij nog niet eens aan, ik heb die winter letterlijk in skipak in bed gelegen... Dat is toen opgelost door een thermostaatknop aan mijn radiator.

Als hij echt in gebreke blijft kun je naar rechtshulp gaan, maar ik heb toen weinig hulp gehad daar, ben naar een echte advocaat gestapt en die heeft me super geholpen!

Edit: Volgens mij MAG die ketel helemaal niet op de wc hangen trouwens!

Sterkte Ach gut

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 20:59

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ben morgen vrij dus kan even wat belletjes plegen.
We zitten er een half jaar aan vast nadat we het contract hebben getekend. Maar goed, als hij in gebreke blijft kunnen we er misschien wat aan doen.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 12:53

Ik heb vanochtend de huurcommissie gebeld en die heeft me doorverwezen naar een advocaat. Die moet ik maandagochtend terugbellen zodat we heel snel een afspraak kunnen maken.
Oh, ik hoop echt dat ik er onderuit kan komen, ik zie het echt niet zitten

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:05

Mhh denk dat je niet echt veel kans maakt. Met het bezichtigen had je wat beter moeten kijken en de oren van het lijf moeten vragen. Desnoods altijd een 2de keer kijken. Opmeten altijd doen bij 2de bezichtiging. Ik hoop voor je dat je er nog vanaf kan op een goede oplossing. Succes.

Toen ik vorig jaar mijn appartement kocht bleek de aardlek schakelaar stuk te zijn. Ik heb toen de makelaar gebeld en kreeg doodleuk te horen dat dat geen verborgen gebrek was. Ik had het namelijk moeten testen???. Ben toen lichtelijk boos geworden op de makelaar doe tevens nu het onderhoud doet aan de appartement (servicekosten). Ik heb toen rechtstreek gebeld met de investeringsmaatschappij van wie de huizen eerst waren en daar mijn verhaal gedaan. Ze vonden het belachelijk en deed niet moeilijk over de kosten. Moest het maar laten maken en de rekening naar hun laten sturen. Alles opgelost en de makelaar kreeg op zijn donder.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 13:12

Maar wij hebben het maar 1 keer mogen bezichtigen en moesten dezelfde dag nog beslissen. Maar je wil graag een appartement, en dan ben je zo blij. Helaas is die blijheid nu in een grote teleurstelling omgeslagen.

Maar een thermostaat bovenin een wc waar ook de ketel hangt mag niet eens blijkt nu. En de afzuigkap zit niet aangesloten. Ik kan toch moeilijk bij de eerste bezichtiging op het aanrecht gaan staan om de afvoer te controleren? Da's toch vreemd.
Ook werd er gezegd dat het rolluik op slot kan, maar we hebben er niet eens een sleutel van!

Ik vind het maar vaag hoor.

[edit] Typo

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:15

Ik denk dat een groot gedeelte van de problemen wel opgelost kan worden (wasmachineaansluiting, rolluik, thermostaat, ketel) en dat je zelfs misschien een huurverlaging kunt krijgen. Maar dat het appartement veel kleiner is, tja, dat is wel echt een probleem. Ik kan me voorstellen dat je er dan gewoon onderuit wilt.

Hoe erg is het voor jou, dat het wat kleiner is?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 13:20

ach wij hebben een compleet gerenoveerde woning tegen een compleet gerenoveerde prijs gekocht
zag er allemaal heel netjes uit

riolering bleek kapot(zat in een betonvloer gegoten)
het nieuwe dak , waar tevens grit oplag (hadden we dus er af moeten scheppen vegen om het onderliggende dak goed na te kijken , waarschijnlijk waren we er direct door heen gevallen), bleek verrot echt kompleet verrot we haalden een plastic plinten plafond weg en keken spontaan de blauwe lucht in
de muren storte in toen ik even er tegen aan leunde
op verschillende plekken kwamen schilderijen met muur en al naar beneden alle muren binnen beneden zijn nu dus vervangen!

nu 100,000 euro en 4 jaar procederen verder
mogen we blij zijn als we uberhaubt iets krijgen

wij moeten bewijzen dat zij het wisten
en een aantal mensen die dat kunnen getuigen durven niet
ze zijn bang van die vorige eigenaren , lekker

ze hebben zelfs voor de rechter gezegd , nee het is helemaal niet gerenoveerd dat was een verkoop praatje , en dat mag dus

en wij hadden elk punt van de renovatie ed moeten checken
dus heeft u papieren dat het dak vernieuwd is
mag ik even deze kamer kast opzij zetten om te kijken of die muur daar toevallig niet rot is ? etc etc etc

vervolgens bleek er een zeer gevaarlijke schimmel in huis te zitten
waar menig kindje zelfs aan is overleden en menig volwassene levens lange spier/pees problematiek aan over gehouden heeft
(in amerika dus , hier komt t zelden voor , ja soms bij slooppanden)

nadeel is ik kan dus niet bewijzen dat ik daar ziek van geworden ben
maar ik zit nu wel in de wao en kan helaas niet "extra"werken of een 2e baantje nemen om de kosten te dekken en we hebben dit huis wel op
1.5 loon gekocht we hebben nu een stuk minder

we moeten nu verkopen om uit de schulden te komen , hopelijk spelen we precies kiet

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 13:38

Jeetje, dat is helemaal erg Scheve mond
Daarom wil ik dus ook niet die slaapkamer in, daar zit schimmel. Ik wil een gezond leefklimaat, en ik had het liefst een huisje gehad waar ik gewoon lekker lang in had kunnen wonen.

MargaV, de ruimte is best wel een probleem, de slaapkamer is zelfs zo klein dat mijn 2 persoonsbed er niet in kan, laat staan een kast. Terwijl de huisbaas bij de bezichtiging zei dat er makkelijk een 2-persoons in kan, en ook nog een kast erbij.
Wat het nu ook is, degene die er ookwas op de bezichtiging, is vorige week geëmigreerd naar Italië Scheve mond .
Ik ga de dozen die ik al heb staan iig terughalen, en dan blijf ik gewoon hier bij mijn ouders. Van hen hoeven we hier nog niet weg en ze geven ons gelukkig alle steun.

En als ik niks voor elkaar krijg denk ik dat ik gewoon de huur ga betalen en dan hier thuis blijf zitten. Zonde van mijn geld, maar ik wil niet in een huis wonen waar ik me gewoon absoluut niet veilig zal voelen...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 14:36

mm als je toch al een keer van te voren bent gaan kijken, moet je dat toch al opgevallen zijn. lijkt mij tenminste dat als je voor het eerst gaat kijken, je op alles let, en wel veel dingen naar je zin zijn.

deedee19

Berichten: 7928
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: Noord noord limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:43

Heb je die advertentie nog? Want dit is gewoon misleiding.

Het duurde 1 seconde en een liefde was geboren. Ik ben dankbaar dat ik jou nu ken en voor ieder mooi moment dat ik mee mag maken zolang jij hier bij mij bent...

IG: @doorikke

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-04 15:52

rockey schreef:
mm als je toch al een keer van te voren bent gaan kijken, moet je dat toch al opgevallen zijn. lijkt mij tenminste dat als je voor het eerst gaat kijken, je op alles let, en wel veel dingen naar je zin zijn.

Als je heeeel graag een appartement wil, dan zie je sommige dingen echt over het hoofd hoor. Wie gaat er nou bovenin een afzuigkap kijken bij de eerste bezichtiging? En de thermostaat en rolluik kwamen we van de week ook pas achter.

En ik dacht dat ik de advertentie uitgeprint had, maar dat is waarschijnlijk niet zo geweest. Ze hebben hem ook helaas al van hun webpagina afgehaald. Ik ben druk op zoek of ik ergens nog wat kan vinden!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:06

Rinske schreef:
Als je heeeel graag een appartement wil, dan zie je sommige dingen echt over het hoofd hoor. Wie gaat er nou bovenin een afzuigkap kijken bij de eerste bezichtiging? En de thermostaat en rolluik kwamen we van de week ook pas achter.

En ik dacht dat ik de advertentie uitgeprint had, maar dat is waarschijnlijk niet zo geweest. Ze hebben hem ook helaas al van hun webpagina afgehaald. Ik ben druk op zoek of ik ergens nog wat kan vinden!


DAAROM moet je altijd iemand meenemen die objectief is want je raakt blind en daar bega je fouten.

NOOOOOOIT akkoord gaan met 1x bezichten en dan beslissen ze wachten dan maar en anders jammer. Je wilt graag een huis maar daar moet je wel de tijd en rust voor nemen. Thuisgekomen gaat alles zakken en heb je een hoop vragen die moet je kunnen vragen en kunnen zien.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:11

Jeetje dat klinkt echt als een spookhuis... Ach gut

Ik ben het op zich wel met Prisca eens, maar goed, het is al gebeurt, en ik hoop dat je er mbv allerlei instanties uit kunt komen...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

_Rijkie_
Berichten: 3431
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Verwegiestan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:28

Jeetje wat erg! Mijn vriend en ik krijgen 14 december de sleutel hoop dat het bij ons ook niet net zo gaat. Sterkte....

♥...Er is altijd wel iemand voor wie je de hele wereld bent...

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 18:46

Jammer dat het geen koophuis is, want dan kun je zelf nog lekker verbouwen om alles goed te krijgen.
Maar goed, die problemen zoals die ketel enzo, moet je zeker aankaarten, maar bij een bezichtiging zie je direct hoe groot de kamer is, en dat kun je goed opmeten / schatten, dus ik denk dat je daarop je punt niet kan halen...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:48

Tja mischien niet leuk om te horen. Maar eigen schuld dikke bult.
Hoe graag je ook een huis wilt ALTIJD goed opletten op wat je koopt!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 12:00

Dat weet ik nu ook wel Sorane, wat denk je dat er de hele dag door mijn hoofd spookt Scheve mond
Maar zoiets als de afzuigkap is zeker wel een verborgen gebrek. Ook heeft het pand nu een week leeggestaan en er zit een ongelooflijke stank (vooral in de slaapkamer die dus geen verse luchtaanvoer blijkt te hebben). Denk je nou echt dat ik daaarin ga zitten? Die stank was er niet bij het bezichtigen!
Ik heb geen zin om mijn gezondheid op het spel te zetten, ben toch al erg vatbaar.


Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:05

Misschien een rare vraag maar bij ons is het zo dat wanneer ik accoord ga voor een nieuwe huur woning, de instantie gewoon de kosten op zich neemt voor eventuel defecten. Want dat is juist het voordeel van een huur woning, dat je niet voor de onderhoudskosten komt te staan. Dus afzuikap ketel etc en rolluiken zou de verhuurder dan tog moeten doen!!

in ieder geval succes meid!! Ach gut

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Genieten van mijn 2 prachtige dochters! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

manzano

Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:08

Vervelend zeg!!! Maar ik zie niet in hoe het je niet kan opvallen dat de woon en slaapkamer ong. de helft kleiner zijn. Je ziet toch direct of er wel of geen 2pers bed in past......... Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 14:44

Ik hoop voor je dat je er nog onderuit kunt, want dit is niet leuk wonen, zelfs niet voor een half jaar. Ik heb een dergelijke situatie gehad, en heb er toen van afgezien. Voordeel was dat de flat leegstond, maar er was geen boiler, die had ik zelf moeten aanschaffen, alle tegeltjes in de keuken waren stuk, gaten in de deuren en ook de afzuigkap niet aangesloten. En dat was allemaal voor mijn rekening geweest.

Ik heb het aangekaart bij de woningbouwvereniging, en had met een week een andere aanbieding.

Succes, en ik hoop dat er wat aan te doen is.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:07

Tjee, dat is behoorlijk balen, hopelijk komt er een beetje vlot een oplossing.
Wel leuk dat Ulvida nu ingereden gaat worden, ben benieuwd hoe ze het aan gaat pakken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, CarpeDiem_, fotolijstje, GoogleAdsense, IASCrawler, MarliesSam, Muronia, pinto_1, rider, Roosch, ryukapple, Selina, spookyskippy, VinandoW, xrobbiee, xSagan en 168 bezoekers